Dere som er i mot ulv og bjørn...

ORIGINAL: Gertie

ORIGINAL: m.kris

ORIGINAL: TonjeJenta

Dere burde jo egentlig konsentrere dere mer om ørn...
I 1952 eller noe slikt ble et barn på ett år tatt av ørn... Og det blir rapportert inn masse husdyrdrap av ørn hvert eneste år. Mens man ikke vet om noen rapport siste 100åra iallefall hvor ulv har tatt barn[:)][;)]

haha, dette stemte jo ikke helt da like vel... de måtte trekke tilbake påstanden på dette her, når det viste seg ikke å stemme helt at en ørn hadde tatt noe barn!
bare fantasien til folk som tar litt av iblandt.. og så er det jo gjerne slik at ei fjær blir til 5 høns..

og dette med at folk er redde for ulv og bjørn.. tror de får ta seg en tur i skogen, og se hva de finner! kan garantere de ikke finner verken ulv eller bjørn, for lenge før de i det hele tatt har nærmet seg noe som helst av rovdyr har disse forduftet...
slik fellingstillatelsen er i dag, og hvor lett det er å få fellingstillatelse, så tror jeg nok ikke det blir noen overbestand av rovdyr i norge...

Da syns jeg du skulle komme hit å ta deg en tur i skogen her jeg før du faktisk garanterer noe som helst!!![:)] Her møter nemlig elgjegerne og andre turgåere ulven når de sitter på post eller går tur i skogen! Mange har faktisk tatt bilder av det! Samme med bjørn, selv om det skjer sjeldnere enn med ulv. Bilder juger ikke! Dessverre!
Slenger med noen linker fra avisen der jeg bor. Les selv og se bildene, så tror jeg nok du skal trekke tilbake den garantien din![:)]

www.indre.no/lokale_nyheter/article5279951.ece
www.indre.no/lokale_nyheter/article5239852.ece
www.indre.no/lokale_nyheter/article5235124.ece

joda, ser den.[:)] men hvor ofte er en jeger i skogen, og hvor lenge.. er dette jeg mener, når en "vanlig" person trasker rundt i skogen, er sansynligheten så bitte liten for å se rovdyr, at de kan nesten si med sikkerhet at man ikke får sett rovdyr, og hvis man plumser borti et, så stikker det av så for at han sjeldent har merket det, fordi vi bråker for mye.[;)]

dette med at hunden ble tatt av ulv er ingen nyhet, en hund er ulvens største konkurent i matfatet, (etter instinktet) så for en ulv å redde matfatet sitt, ligger dette i den sin natur. desverre.. og det er mange som har mistet jakthundene sine til rovdyr.

vi hadde tre ulv i jaktområdet min samboer leier i år, og da bruker ikke han lengre hund på elgjakt..
og jeg har slik oppfattning at de fleste jegere setter igjen hundene hjemme hvis de vet det er ulv i området..

Back
Topp