Dere som er i mot ulv og bjørn...

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Dere burde jo egentlig konsentrere dere mer om ørn...
I 1952 eller noe slikt ble et barn på ett år tatt av ørn... Og det blir rapportert inn masse husdyrdrap av ørn hvert eneste år. Mens man ikke vet om noen rapport siste 100åra iallefall hvor ulv har tatt barn[:)][;)]

Ulv, bjørn, hai, veps! Bort med de alle sammen

Herregud, hvem er imot ulv, bjørn eller ørn da....??

Noen må lese litt naturfag[8D]

Faktisk dør det fler folk pga kuer enn av rovdyr.

ORIGINAL: Dollysmurfen

ORIGINAL: ta|ie

Enkelte hønsehjerner her inne..

hahaha  imot Ulv, bjørn og ørn .. hahahaha ja det var jo noe å være imot

Jeg er STERKT imot møll!!!

ORIGINAL: Pearls

Vi får vente å se åssen det går om noen år [:D] Når ulven og bjørnen skal få vokse uten at de blir redusert litt akkurat som andre dyr. Da vil de slite med å finne mat, og det vil da gå utover alt anet rundt dem. Og du synes vel det bare er koslig å tenke at du skal sende barna dine på skolen når det surrer sultne bjørner og ulver i skogkanten?

Da kjører vi bare forbi den sultne bjørnen og ulven. på vei til skolen

Vi får vente å se åssen det går om noen år [:D] Når ulven og bjørnen skal få vokse uten at de blir redusert litt akkurat som andre dyr. Da vil de slite med å finne mat, og det vil da gå utover alt anet rundt dem. Og du synes vel det bare er koslig å tenke at du skal sende barna dine på skolen når det surrer sultne bjørner og ulver i skogkanten?

Ja, men herregud om det er for mye bjørn eller ulv så vil de jo fjerne litt av bestanden...
Slik kommer det nok alltid til å være her...
Men, vi må nå kunne leve med LITT rovdyr som alle andre...?!

Eller folk som kanskje kjenner på frykte litt mer enn deg? ;)

Hvorfor kan de ikke bosette seg en annen plass da? Er jo latterlig å være imot dyr som lever og ikke gjør skade. Er man på deres territorie, så må man jo regne med at de kan luske rundt i nærheten. Bare d å si at man er "imot bjørn" høres helt fjernt ut.

Amen!

Eller folk som kanskje kjenner på frykte litt mer enn deg? ;)

Hvorfor kan de ikke bosette seg en annen plass da? Er jo latterlig å være imot dyr som lever og ikke gjør skade. Er man på deres territorie, så må man jo regne med at de kan luske rundt i nærheten. Bare d å si at man er "imot bjørn" høres helt fjernt ut.

Det er vel forsjell på å la de formere seg som andre galinger enn å redusere dem som alle andre dyr, men det virker uaktuelt i øynene til de som ikke sitter å ser på at de blir flere og flere i området.

Og kjære tutekoppen[;)] Det er ikke alle som kjører ungene sine helt frem til skoledøra hver dag.

Da må man flytte da. Vi har ikke mer rett til å være på jorda enn dyra. Selv om mange tenker slik. Og om du ikke er villig til å kjøre dem til skoledøra hver dag, ja da får du ta sjangsen på at ulven og bjørnen ikke er sultne når barna dine går forbi. En ting er sikkert.løsningen er ikke  utryddelse av arten. Greit å redusere, men å være imot noe som er en naturlig del av naturen.  ..det høres for dumt ut

ORIGINAL: Regan

Jeg er STERKT imot møll!!!

SIGN!!! Hater dem!

Heller byen enn skauen altså! [:D]
Slipper jeg være redd for at ulven tar hunden osv..

Vi reduserer jo alle dyrearter her i norge, og ulven blir også det. Og vi burde klare å leve med LITT ulv!
Jeg kommer fra et sted hvor det blir observert bjørn og gaupe flere ganger i året, og INGEN har blitt drept av de dyra enda [;)]

Imot ulv og bjørn? skal vi bare drepe alle i hop da liksom?[:-]

ORIGINAL: charley

Ja, gjerne for min del[:)] Kan ikke si jeg bryr meg så veldig om dem, igrunn. Regjeringens rovdyrpolitikk er iallfall fullstendig mislykka. Vi får vel leve av hermetiserte pærer og dra på bjørn-og ulvsafari da, i fremtiden:) Blir sikkert trivelig det, å sitte rundt bordet og fortelle barnebarna om den gangen det fantes sau i utmarka, som holdt kulturlandskapet i hevd, slik at vi kunne gå fine turer i skog og mark.

ORIGINAL: Pembie

Ja, gjerne for min del[:)] Kan ikke si jeg bryr meg så veldig om dem, igrunn. Regjeringens rovdyrpolitikk er iallfall fullstendig mislykka. Vi får vel leve av hermetiserte pærer og dra på bjørn-og ulvsafari da, i fremtiden:) Blir sikkert trivelig det, å sitte rundt bordet og fortelle barnebarna om den gangen det fantes sau i utmarka, som holdt kulturlandskapet i hevd, slik at vi kunne gå fine turer i skog og mark.

Er ikke så lenge til det blir sånn i mange områder!

Da tror jeg dere må undersøke litt mere, for er ikke på nærheten sånn!!!!!

ORIGINAL: *mumfie*

Er ikke så lenge til det blir sånn i mange områder!

Da tror jeg dere må undersøke litt mere, for er ikke på nærheten sånn!!!!!

Er ikke så langt unna sånn her vi bor, iallfall......

Nå er det mindre enn 300 ULV i SKANDINAVIA da (08-09), så at de skal klare å utrydde alle sauene som er ute å går i utmark tror jeg ligger meget langt frem i tid.

Skal ulv og bjørn forsvinne på vi ikke glemme: gaupe, gjerv, ørn og alle andre rovdyr i naturen.

Og regner med dere syns det er greit å utrydde samtlige farlige dyr i alle andre land og?
Tiger, løve, elefant ++++  Helt greit det, sant?

Nei enten så må man ta forhåndsregler der disse dyrene bor eller så får man faktisk bosette seg ett annet sted.

Edit: er ikke mindre enn 300 sau, men 300 ulv. Gikk litt fort i svingane[:D]

Dette innlegget må være det latterligeste jeg har lest noensinne. Seriøst? Tror du det ikke fantes rovdyr før i tiden, at det først er nå i moderne tider at rovdyrene kommer å spiser sauene? Slik har det alltid vært og kommer alltid til å være!

Back
Topp