Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Slipper å gå på smitterom, slipper pasienter som krever veldig mye løping og stell samt trille seng. Henger jo heller ikke opp cellegift eller blander medisiner som kan være skadelig. Føler jeg kan si ifra hvis jeg er sliten, men sålangt har det gårt veldig fint! Skal sies at jeg er i veldig fin form. Jobber 12,5 timervakter hver 4 helg.Ville ikke presset bekkenet unødig om du får veldig vondt noen dager. Da ville jeg trappet ned enda mere jobb. Husk at du skal ha dette bekkenet livet ut, og det er dessverre ikke sånn at smertene for alle forsvinner på magisk vis når ungen er ute.Lærer på vgs. Er sykemeldt en dag i uken pga bekkenløsning og har en dag undervisningsfri. Ikke noe tilpasning annet enn at jeg slipper vikartimer nå. Prøver å legge meg ned når jeg har tid til det ila arbeidsdagen men sjelden det blir noe av pga at det alltid dukker opp noe. Det går akkurat men noen dager har jeg veldig vondt.

Ville ikke presset bekkenet unødig om du får veldig vondt noen dager. Da ville jeg trappet ned enda mere jobb. Husk at du skal ha dette bekkenet livet ut, og det er dessverre ikke sånn at smertene for alle forsvinner på magisk vis når ungen er ute.![]()
Forresten, dere som har smerter i bekkenet, har dere prøvd å dra til fysioterapeut? Synes det har hjulpet en del for meg, og jeg fikk en fin øvelse som jeg gjør/partner kan gjøre for å avlaste når smertene er på sitt sterkeste.Jobber innen helseadministrasjon. Ba om litt tilrettelegging for å kunne fordele oppgavene jevnere/variere mer mtp. pasientkontakt og det å jobbe mer i eget tempo. Det har ikke alltid fungert helt i praksis pga mye fravær, og enn så lenge har jeg fått det til- akkurat. Er gradert sykemeldt og har pushet ekstra de dagene jeg er på jobb, men prøver å lytte til kroppen og ta gode pauser når behovet melder seg, og sier alltid til sjefen/stedfortrederen «jeg sier ifra hvis det er noe». Sjefen min har blitt veldig empatisk og prøver å tilrettelegge så mye hun kan men stedfortredere trenger noen påminnelser.
Forresten, dere som har smerter i bekkenet, har dere prøvd å dra til fysioterapeut? Synes det har hjulpet en del for meg, og jeg fikk en fin øvelse som jeg gjør/partner kan gjøre for å avlaste når smertene er på sitt sterkeste.
Stod i dette frem til påske, og er nå sykemeldt 50 % med en lett bekkenløsning.Jobber som leder i faghandel.
Jeg er i god form, men sitter store deler av dagen i stedet for å stå, bruker støttestrømper og tar ekstra pauser hvis behov. Kollegaene skjermer meg ved tunge løft.
Bekken og korsrygg begynte å krangle i starten av 3. trimester, og har nå begynt å få kynnere samt smerter i korsryggen ved korte gåturer. Fått beskjed av jordmor om å få meg en legetime snarest for å få mer tilpasning på jobb. Tenker å spørre om å få ha halve dager uten pasientkontakt (ha visitten eller blande medisiner på medisinrommet) samt. en liten % sykemelding de siste ukene jeg har igjen før permisjon. Er viktig å få litt sosial kontakt på jobb uten å måtte slite seg ut!Jobber som barnesykepleier på en kreftavdeling. Jobber 100%, men fått fritak fra nattevakter etter eget ønske. Opplever nesten at ledelsen maser om at jeg må huske å ta meg pauser og sitte med beina oppSlipper å gå på smitterom, slipper pasienter som krever veldig mye løping og stell samt trille seng. Henger jo heller ikke opp cellegift eller blander medisiner som kan være skadelig. Føler jeg kan si ifra hvis jeg er sliten, men sålangt har det gårt veldig fint! Skal sies at jeg er i veldig fin form. Jobber 12,5 timervakter hver 4 helg.