Dere som er i full jobb

Marimekko

Andre møte med forumet
Hvordan er formen? Har en krevende jobb, og to barn fra før. Med lite søvn på natten i tillegg kjenner jeg meg ikke som et menneske når arbeidsdagen er slutt. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut i flere uker til :rolleyes: Føler meg samtidig så sytete, for det feiler meg jo ingenting sånn sett, lider liksom ikke av noe sykdom av noe slag. Hvordan går det med dere andre?

Eg er nettopp blitt 100% i uke 32 på grunn av at eg er trøtt og sliten. Du skal jo ha overskudd til å ta deg av barna dine. Og du har godt av å ta det rolig no de siste ukene. Eg har tre barn og følte eg trengte den sykemeldingen no. Er ingen grunn til å slite seg ut! Så syns du skal få deg sm uten å ha dårlig samvittighet. Du har vert flink som har holdt ut så lenge.

Kjenner at fulltidsjobb begynner å ta på etterhvert. Det jeg har av energi går med til å være i arbeid, så når jeg kommer hjem er det sofa og seng:rolleyes: Har likevel ikke lyst til å sykemelde meg, fordi jeg trives så godt i jobben min. I tillegg har jeg nok litt for mye ansvarsfølelese, fordi jeg har en del ting jeg føler jeg MÅ få gjort før jeg går ut i permisjon.

Heldigvis er påsken rett rundt hjørnet, så da skal frøkna ligge på lading! :D

Jeg har egentlig ikke mulighet til å sykemelde meg før jeg går ut i permisjon. Har en jobb med mye ansvar som jeg må lære fra meg. Hittil har det gått greit men det er takket være mannen som har vært hjemme i lang tid og derfor hatt mulighet til å ta seg av barna.
Men etter påske er det hverdag for han også og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det til med henting og levering, full jobb, middag osv, osv.
Allerede nå ligger jeg som et slakt hele helgen for komme meg etter en uke på jobb :)

Jeg har i tillegg en lege som jeg ikke tror det nytter å komme å si at jeg er trøtt og sliten :D Hun kunne hatt en plakat på veggen der det sto "å være gravid er INGEN sykdom" :D

Jobber 100% enn så lenge. Men det er krevende, spesielt når man har barn fra før. Legen min ville at jeg skulle ut i gradert sykemelding på grunn av at jeg er sliten og ikke føler meg som et menneske etter endt arb.dag. Problemet nå er at jeg er alene hjemme med 2 åringen ut kommende uke, og med 40 -50 min. kjøring til barnehagen blir det ikke mye avslapping om jeg skal være hjemme en dag. Derfor har hun "krevd" at jeg tar hele påsken fri slik at jeg kan få slappet av. Da blir det 1 uke jobb, 1 uke ferie og så de 2 siste ukene med jobb før permisjonen starter. Om det ikke holder blir det gradert sykemelding på meg.
Du skal ikke føle at det galt å bli sykemeldt fordi du ikke et "syk", det gagner ingen om du ikke føler deg "våken" nok. Kjenn på det og snakk med legen. Det vil nok være mye bedre for deg og alle rundt deg at du går ut i gradert sykemelding, enten med kortere dager eller en dag midt i uka fri. Lykke til :)

Jeg har ikke barn fra før av, så til nå går det greit :) Kjenner jeg er sliten, for jobber helger og kvelder også, pluss kontor ved siden, men så lenge jeg styrer selv og kan gå i mitt tempo, så håper jeg å gå fult ut :)

Blir nokk litt annerledes når der er flere barn i bilder.

Lykke til <3

Hvordan er formen? Har en krevende jobb, og to barn fra før. Med lite søvn på natten i tillegg kjenner jeg meg ikke som et menneske når arbeidsdagen er slutt. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut i flere uker til :rolleyes: Føler meg samtidig så sytete, for det feiler meg jo ingenting sånn sett, lider liksom ikke av noe sykdom av noe slag. Hvordan går det med dere andre?

Jeg følte d akkurat på samme måten, men for et par uker siden så kjente jeg at nå hadde jeg strukket det langt nok. Ble sykemeldt 50% pga dårlig nattesøvn og sliten. Det gjorde stor forskjell å starte litt senere på jobb og ha korte dager. Har tvillinger på snart 4 år og skal jo ha energi til å være mamma også. :-)
Jeg synes ikke det er sytete, gjør d som føles rett for deg og ikke minst babyen! :-)

Jeg har egentlig ikke mulighet til å sykemelde meg før jeg går ut i permisjon. Har en jobb med mye ansvar som jeg må lære fra meg. Hittil har det gått greit men det er takket være mannen som har vært hjemme i lang tid og derfor hatt mulighet til å ta seg av barna.
Men etter påske er det hverdag for han også og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det til med henting og levering, full jobb, middag osv, osv.
Allerede nå ligger jeg som et slakt hele helgen for komme meg etter en uke på jobb :)

Jeg har i tillegg en lege som jeg ikke tror det nytter å komme å si at jeg er trøtt og sliten :D Hun kunne hatt en plakat på veggen der det sto "å være gravid er INGEN sykdom" :D
Graviditet er jo ingen sykdom, men alle plagene man får i slutten av en graviditet kan jo fort slite på både deg og babyen, og er ikke bra i lengden. Det regner jeg med at legen din også vil forstå.
Men så lenge du føler at det funker så er det jo bra :)

Jeg ble akkurat sykemeldt 100% pga bekkenet, va 4uker før ordinær permisjon. Jeg ble så dårlig 'til bens'av å sitte/stå ved pulten, og det er der jobben min foregår. Prøvde tilpassing ifht forskjellige stoler etc, men funka ikke med stillestående/sittende stilling nå på slutten.
Har også 2 barn fra før som krever sitt, så det var dårlige greier med en mamma som haltet og vagget rundt hjemme. Merker stooor forskjell vare etter noen få dager fri sammenhengende :-) :-)

Back
Topp