Dere som er helsepersonell

Milla99

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Junibollene 2023
Snøfnuggene 2025 ❄️
Februarhjertene 2025
Hei! Jeg jobber som sykepleier på sykehus og lurer litt på hva jeg ikke bør gjøre iforhold til jobb? Er det noe dere ikke gjør/ikke får lov til å gjøre? Alle på jobb vet at jeg er gravid i uke 11 men jeg må fortsatt løfte pasientene opp i sengen (vi er to stk som løfter), eller generelt gjøre sånne «tunge» ting. Er vel litt tidlig å si at jeg ikke bør gjøre sånne løft eller? Jeg går ikke inn på smitterom, bare om det er covid. Hvordan gjør du det på jobb nå?❤️
 
Hva er grunnen til at du er skeptisk til å løfte? I utgangspunktet er det vel egen kropp og helse som avgjør. Det er ingen risiko for abort på grunn av løft. Hvordan kjennes det ut for deg når du løfter pasientene?
 
Hei! Jeg jobber som sykepleier på sykehus og lurer litt på hva jeg ikke bør gjøre iforhold til jobb? Er det noe dere ikke gjør/ikke får lov til å gjøre? Alle på jobb vet at jeg er gravid i uke 11 men jeg må fortsatt løfte pasientene opp i sengen (vi er to stk som løfter), eller generelt gjøre sånne «tunge» ting. Er vel litt tidlig å si at jeg ikke bør gjøre sånne løft eller? Jeg går ikke inn på smitterom, bare om det er covid. Hvordan gjør du det på jobb nå?❤️
De har vell egentlig funnet ut av at man kan løfte det man er vandt til i sv.skap? Så hvis du er vandt til de samme tyngdene på jobb ifra før du ble gravid så skal det i teorien gå greit :Heartred det samme gjelder de som har barn ifra før av, de kan jo ikke slutte å løfte barna for at de er gravide.. men jeg skjønner tanken.
Jeg jobber som helsefagarbeider, har heldigvis ikke noen løft pr nå på jobb, men jeg hadde bekymra meg hvis jeg måtte ta tyngre løft alene:Heartred
Jeg er sykemeldt akkurat nå pga kvalme og lite mulighet for tilrettelegging pga få ansatte og at jeg heller ikke ønsker at hele arbeidsplassen min skal vite at jeg er gravid:hilarious: