Dere som er gravide

Mammatoo

Glad i forumet
Spiser dere som normalt?

Jeg er egentlig normalt sett småspist, MEN nå som jeg er gravid er jeg sulten fra jeg våkner til jeg sovner. Aldri vært nå frokostmenneske, men nå går 3-4 brødskiver ned på morran! Går max 2-3 timer mellom hvert måltid!
Spiser sunt, så jeg legger jo ikke unødvendig på meg ... 
Hadde det ikke sånn sist da jeg venta gutt, men med jente i magen er ALT anderledes :p 

Flere sultne gravid-damer?? 

sulten konstant.

vil spise alt mulig.....
(jeg klarer ikke å holde meg til sunne ting)

Hadde dårlig matlyst i første trimester, veldig veldig god matlyst (alt for mye egentlig...) i andre trimester og nå er jeg vel litt mer stabil i forhold til de to forrige trimesterne :-)

Her har jeg egentlig vært veldig småspist gjennom svangerskapet, men innimellom har jeg dager som jeg kan spise hele tiden... som i dag:)
I dag er jeg hjemme... og er sulten hele tida... hehe..:)

Den første tiden spiste jeg med omtrent 3 timers mellomrom. Mye fordi det var det eneste som holdt kvalmen i sjakk, men når jeg var så sulten så var det på en helt annen måte.
Ikke snakk om å vente med å spise eller hoppe over et måltid. Kroppen forlangte mat!

Sånn sett spiste jeg mer enn før, men ikke større måltider likevel.

Nå er jeg tilbake på omtrent 3 måltider om dagen. Blir fire av og til, men fortsatt ingen storspiser (tror jeg). Blir mett av to skiver brød, spiser veldig lite til middag siden ingenting frister av varm mat..bortsett fra kebab da :p
Unner meg en hver lørdag og da går nesten en stor en ned på høykant 

jeg er sulten, men orker ikke så mye av gangen som før... 

men har en uhorvelig søthunger... og is-craving... 

Dollface skrev:

Er helt motsatt.
Takler ikke noe som er søtt ... Og dèt ligner ikke meg! :p 

Er ikke sulten, men føler jeg "må ha mat" hele tiden! latterlig spør du meg! ;) Er ikke noe langt på vei heller, så kan bli spennende å se hvordan jeg ser ut rundt fødsel! 

Jeh spiser også mye mer denne gangen enn sist... Irriterende, men blir liksom aldri helt mett!

Dollface skrev:

sign.. 

tabubelagt, men jeg sliter med nikotinen... jeg måååå ha den ene røyken etter middag, klarte å holde meg en stund, men måtte bare gi opp til slutt, men satser på å klare å legge den helt bort så fort som mulig...

ang sult, så er jeg veldig opp og ned. en dag, kan jeg spise som en hest, og neste så er det nada som frister, og da er jeg heller ikke sulten. litt rart. er 17 uker på vei i morgen, og har ikke gått opp noe enda.

Jeg spiser som en hest for tiden! Venter en liten gutt, og han har virkelig satt igang apetitten min :)

Jeg er matmoms fra før og det har ikke akkurat blitt noe mindre nå i graviditeten:P Men det har jo gått litt opp og ned.. første trimester var det mye spising, andre trimester minket det nok litt igjen, og nå i tredje har det tatt litt vel av.. men spiser sunt så er ikke kjempe bekymra, og er heller ikke særlig stor i vekst fra før så er ikke livredd for å få et par ekstra kilo.. men er veldig glad i is, og forsyner meg gjerne to ganger... hvertfall;) 

Ann_C skrev:
Her har jeg egentlig vært veldig småspist gjennom svangerskapet, men innimellom har jeg dager som jeg kan spise hele tiden... som i dag:)
I dag er jeg hjemme... og er sulten hele tida... hehe..:)

Back
Topp