Dere som er gift

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Vil dere fortelle litt om planleggingen og gjennomføringen av bryllupet? Antall gjester, pris, blomster, hva dere spiste, hvor dere var. Hva var dere mest fornøyd med på dagen og var det noe som ikke gikk som det skulle?

Sent from my iPhone using BV Forum

Følger med. Skal gifte oss i august og er ikke stresset i det hele tatt. Lurer på om det er på tide å bli det snart ;)

Apper via iPhonen

Vi var 40 gjester på Losby Gods :-) Betalte totalt 60 000, halvparten ca. På selskapet :-) Vi hadde varmrøkt laks som forrett, reinsdyr til hovedrett og crème brule til dessert :-) Holdt på å ikke få brudebuketten min pga. en idiot av en blomsterforhandler, men mamma ordna opp :-) Ellers var jeg veldig fornøyd med å ikke måtte ordne noe selv under selskapet! Det var så deilig å kunne lene seg tilbake og bare nyte dagen :-)

70 til middag, 100 til kaffe.
Kosta rundt 80 000,- (inkl. fri bar).
Hadde det på grendahuset, men maten kom ferdig ordna dit. Hadde gode hjelpere til servitører og mange venner/familie tilbydde seg å lage kaker.
Blomster var det masse av, skikkelig hummer og kanari :)
Maten var laks og snøfrisk i lompe, kalvestek og panna cotta.
Det var småting som gikk "feil" men who cares? Det var ingen som la merke til det, og jeg var for optatt med å nyte dagen til å bry meg :P
Godt tips er å ta små minipauser i løpet av hele dagen og bare virkelig suge inn alle intrykk. :D

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Det er nok ikke vanlig å klare å kun bruke i underkant av 30 000, men det klarte vi! Vi var 30 gjester til middag, og 50 på kaker og fest. Spiste koldtbord, hjemmelaget. Det sparer man vanvittig mye på! Hadde 7-8 kaker. Var ei venninne som laga bryllupskaka så vi slapp billig unna der også.
Leide en billig men fin plass, gammelt hotell.
Men det er fort gjort å glemme ting.. vi glemte å feste bilpynten, og sette ut potetsalaten til koldtbordet... ellers gikk alt som smurt.
Jeg er megafornøyd med dagen, og det var gjestene også!

Begynte selve planleggingen av selskapet 2 mnd før. Mye som må ordnes!

Bare å si ifra om du lurer på noe, er kun 3 uker siden så alt er friskt i minne! :)

Det er nok ikke vanlig å klare å kun bruke i underkant av 30 000, men det klarte vi! Vi var 30 gjester til middag, og 50 på kaker og fest. Spiste koldtbord, hjemmelaget. Det sparer man vanvittig mye på! Hadde 7-8 kaker. Var ei venninne som laga bryllupskaka så vi slapp billig unna der også.
Leide en billig men fin plass, gammelt hotell.
Men det er fort gjort å glemme ting.. vi glemte å feste bilpynten, og sette ut potetsalaten til koldtbordet... ellers gikk alt som smurt.
Jeg er megafornøyd med dagen, og det var gjestene også!

Begynte selve planleggingen av selskapet 2 mnd før. Mye som må ordnes!

Bare å si ifra om du lurer på noe, er kun 3 uker siden så alt er friskt i minne! :)

Leita etter potetsalaten, ødelagt hele dagen for meg det der. ;)

Vi hadde det veldig enkelt og helt fantastisk.
15 stk av nærmeste familie hjemme. Pyntet selv dagen før. hadde koldtbord som brudgommen selv hentet fra lokal delibutikk et par timer før vielsen.
Vi spiste en hyggelig lunsj med god kake til dessert og når maten var ferdig sendte vi gjestene hjem.
Så kunne vi feire dagen som vi egentlig ville. Med barnefri så vi kunne gå på kino *ler*
Total kostnad. 4.000 :D

Svarte nettopp med et milelangt innlegg om dette. Mulig du finner noe lignende lenger ned

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Vi hadde bryllupsfesten på det lokale klubbhuset(der vi bodde før), vi var litt over 50 gjester. Melon og spekeskinke til forrett, kalvestek med tilbehør til hovedrett og sjokolademousse til dessert. Kjøttet til hovedretten fikk vi for 2000kr, om jeg ikke husker feil(om du kjenner en bonde kan du kjøpe kjøttet via han, da får dere rabatt), resten var også billig i å med at vi lagde alt selv og venner/familie hjalp til med matlaging og servering. Glemte å ta bilde med foreldrene våre og det angrer jeg på, resten gikk knirkefritt :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi giftet oss i desember 2013:) Totalt havnet det på 43 000,- Vi hadde selskapet på Engø gård på Tjøme. Fikk sprudle vin og frukt når vi kom. 4 retters middag med østers, torsk, reinsdyrfilet og multesorbet. Vi var 20 stk til middag og alle fikk drikke til maten, vin/brus eller vann. vi ble 35 stk til kaffe og kaker. Kaker hadde vi fått familie til å bake. Min mormor bakte favorittkaken min som er vintagekake! (http://www.passionforbaking.com/blog/2011/08/03/vintage-cake/) Nydelig kake, dette var bryllupskaken vår. Dette er ikke noen tradisjonell bryllupskake, men det var viktigere for meg at den var god og jeg er ikke så glad i marsipankake;) Min mormor sydde også egendesignet kjole til meg:) Den beste dagen i mitt liv:) Blomstene var fra blomsterbua og kostet 2000,- Det var brudebukett og pynt. Vi hadde ikke noen oppsatser, men hadde norgesglass i foskjellige str rundt i "grupper" på bordet. Vi hadde noen nydelige rosa roser(store) i glassene med litt vann i. Vi hadde også svibler med mose rundt på bordet:)Alle gjestene måtte selv kjøpe det de ville etter kaffen. Bare å spørre om det er noe annet du trenger svar på:) Vi bestemte oss forresten å gifte oss i juni samme år og begynte å planlegge i september ca.

Vi bor på tjøme og skal gifte oss i juni. Vi har invitert ca 50 stk og har 3retters middag og fri bar på gimle, kjole,blomster, dress mm. Så havner vi vel mellom 70-100 000,- :O

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp