Dere som er gift

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Ordnet dere alt til bryllupet selv?

Diskuterte litt med tantebarnet mitt i ste.. som skal gifte seg neste år.. Hun skulle bruke en bryllupskoordinator.. og de skulle ha 50 000 kr for å ordne alt til bryllupet!!

Tantebarnet mitt synes sekv det var dyrt.. og visste om andre som "bare" tok 15000-20000 kr for det..

Synes det er helt hårreisende jeg.. hadde aldri giddi å betalt så mye.. da hadde jeg gjort det selv gitt

Mange av venninnene mine er gifte.. og aldri hørt om at de har brukt andre til å bestille alt som må bestilles.. mat, pynt, lokaler osv osv..

Hvor vanlig er dette?

Hvordan gjorde du det? Ordnet alt selv? Eller betalte du andre til å gjøre det for deg? Og eventuelt hva kostet det?

Oi, det var en del. Hva får de til den prisen da? Er jo litt kjekt å ordne å forhøre seg om alt mulig, synes nå jeg :) Ikke gift, men i planleggingsfase...

Her ble det ordna selv, med hjelp fra familie og venner riktig nok. Men hadde aaaaldri betalt så mye til noen utenforstående, kan jo få et fantastisk fint bryllup for den summen alene.

Vi gjorde alt selv.. Planla absolutt alt til siste detalj! Maten kom fra catering. Bortsett fra det så leide jeg inn servitører etc og det var det verdt! Jeg hadde ALDRI brukt 50 000 på en bryllupsplanlegger!

*Skorpion84* skrev:
Her ble det ordna selv, med hjelp fra familie og venner riktig nok. Men hadde aaaaldri betalt så mye til noen utenforstående, kan jo få et fantastisk fint bryllup for den summen alene.

Helt enig :)

Vi planla alt selv, ja!
Hadde aldri betalt så mye for at noen andre skulle planlagt mitt eget bryllup!
Fikk hjelp av foreldre/søsken da, men for det meste gjorde vi det meste selv :)
(er da det blir drømmebryllupet enn alltid har ønsket seg) :-)

Vi planla alt selv, ja!
Hadde aldri betalt så mye for at noen andre skulle planlagt mitt eget bryllup!
Fikk hjelp av foreldre/søsken da, men for det meste gjorde vi det meste selv :)
(er da det blir drømmebryllupet enn alltid har ønsket seg) :-)

Er enig med dere alle

Og som jeg sa til niesen min.. for de pengene kan dere jo få en fantastisk bryllupsreise feks..

Hadde aldri i verden brukt så mye penger på sånt.. ikke trodde jeg det var så vanlig heller.. aldri hørt om at vennenene mine har brukt det i alle fall

De som tok 50 000 kr var de samme som gjorde det for et vennepar av niesen min.. men da tok de 60 000 kr.. for det var planlegging i et annet land
(litt usikker på hva du fikk i den prisen.. men fikk inntrykk av at det var bestilling av alt mulig.. pynting osv osv)

Men hun nevnte at hun hadde aldri gitt så mye.. og at de var overpriset. men at hun hadde hørt at noen bare tok 15000 kr.. synes det er mye penger også jeg..
Da tar jeg heller de undersøkelsene og tlf selv og sparer de 15 000 kr

Kan ikke forstå at det er nødvendig å få andre til å ta telefonene for seg egentlig... Hvis man ikke har det enormt travelt da eller vil ha et flott bryllup uten å gjøre noe selv.
Men for meg så var halve moroa å gjøre alt selv i forveien. Planlegge og bestille og ombestemme meg og planlegge mer. :-D

De 50 000 er jo langt over halve budsjettet vi hadde jo...

vi ordnet alt
alt fra å pynte bord, ordne mat(fikk svigermor og venner av ho til å lage),

skjønner ikke helt det med å la andre ta over alt arbeide, føler at bryllup da ikke blir så personlig jeg da

Vi gjorde alt selv.
Dvs vi planla et bittelite bryllup med kun foreldre og forlovere til stede, i Tingretten - og deretter middag på en resturant.
Vi ordnet fotograf, antrekk og blomsterbuketter også.
Og det var det hele.
Men bare dager før vielsen skulle være, ble jeg innlagt på sykehus da, så vi giftet oss der i stedet.
Dermed fikk vi det enda billigere.
Jeg orket ikke tanken på et stort og dyrt bryllup, for jeg ville ha det mer personlig.

Vi gjorde alt selv. Vi hadde et bryllup med 80 gjester, alt var hjemmelaget av dekorasjoner og trykksaker, maten kom fra catering, vi hadde festen i telt på gården hos min mann osv. Med andre ord litt å ordne, men samtidig vil jeg si at det er overraskende lite å gjøre til et bryllup! For oss hadde det ikke vært verd å bruke ei krone en gang på en planlegger. Det som er styr med å arrangere bryllup, er all tankevirksomheten, og den slipper man ikke unna uansett! :-)
Anbefaler heller å bruke pengene på noe mer "fornuftig" da gitt :-)

Klart jeg gjorde det selv! Det var jo nesten det gøyeste med bryllupet det! Jeg elsker å organisere ting!

ordnet alt selv. uka før bryllupet fekk vi hjelp av foreldre til og sette opp bordkart, og pynte lokale:)

Gjorde alt selv!

Hadde ikke gitt oppgaven til noen andre om jeg så fikk betalt for det. Planleggingen er jo halve morroa! Å betale 50.000,- for det er jo helt hårreisende (har forøvrig aldri hørt om noen som har tatt SÅ mye for den jobben).

Det går faktisk helt fint an å gjøre alt selv, om man har litt tid. Vi brukte ca 1 år, og ikke EN dag var veldig stressende, til og med ikke dagene før bryllupet engang.

Vi ordnet alt selv.. Fikk jo bittelitt hjelp av mamma og pappa (de kjente de som leverte maten, så fikk masse rabatt på bryllupskake og mat) og svigers. Men ellers så hadde vi stålkontroll på alt som ble gjort.

Jeg synes det er gøy å ordne og planlegge alt sånt selv jeg da, for meg så er det en del av morroa. Jeg fikset også invitasjoner og hefter med litt hjelp av ei venninde. Jeg føler det mere som VÅRT bryllup når vi har gjort alt sammen selv. Synes ofte sånne "ordna" brylluper blir så stivt og upersonlig. (smak og behag).

Jeg ville heller dratt jævlig langt vekk på bryllupsreise for de 50 lappene.. Er ikke hver dag man får den muligheten.

Såh... Vi hadde ikke giddi å brukt noen til å fikse vår fest.

Har aldri hørt om noen her til lands som har brukt en bryllupskoordinator, og synes forøvrig det høres aldeles vilt ut å betale 50 000kr for å få noen andre til å planlegge bryllupet sitt. SÅ vanskelig er det da ikke... Dessuten setter venner og familie gjerne pris på å få ta del i forarbeidet, så her gjorde jeg det meste selv, men delegerte litt til de nærmeste. På selve dagen hadde noen venninner og søskenbarn oppgaven med å åpne og registrere gaver f. eks. og det syns de var kjempemorsomt. Mange tanter og naboer bakte også kaker for oss. Som andre her sier, tror jeg det blir mer personlig om man ordner ting selv. Og det er viktigere for meg enn at det er "stort og flott"

Ps! Når jeg tenker meg om, så var bryllupet vårt stort og flott uansett... hehe. Vi hadde 95 gjester til middag, 110 til kaffen. 

Back
Topp