Dere som er forlovet..

Hadde ringene på høyrehånd som forlovet og flyttet de over på venstre når vi giftet oss...

Jeg ville hatt den på venstre å flyttet den til høyre ved evt giftemål. Det føles liksom mest naturlig!

Har den på høyre:) den skal vel egentlig flyttes over til v hånd når vi gifter oss til sommeren. Men den er så smal, enkel og fin, at jeg skal ha den på innsiden av gifteringen:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Forlovelsesring på venstre, giftering på høyre

Alle vi kjenner har ringen på høyre hånd i alle fall.

Hadde fyst forlovelsesringen på høgre, og deretter blei an bytta ut med giftering =)

Jeg hadde den på høyre hånd, men den har blitt for liten :p

Sent from my iPad using BV Forum

Hadde forlovelsesringen på høyre frem til vi gifta oss. Nå er den på venstre og giftering på høyre

Mor til to gutter

Høyre hånd ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har også venstre. På både forlovelsesringen og gifteringen. Fått mange kommentarer av folk som syns det er rart, men det bryr jeg meg ikke om. Når jeg forklarer at det er hjertesiden, og det passer bra siden vi giftet oss av kjærlighet, er det noen som sukker og får stjerner i øynene, mens andre ser rart på meg :) hehe :)

Høyre.
I Norge er det høyre hånd som gjelder.
Kommer du til Sverige, Englang, USA o.l, så har de ringen på venstre hånd.
Norge er nokså alene om å bruke høyre hånd til forlovelses- og giftering. Er ikke mange land som bruker høyre hånd.

Mye smak og behag her i alle fall, å fint er det :) Jeg kommer nok personlig til å ha både forlovelsesring og giftering på venstre hånd. Jeg greier bare ikke å ha noe på høyre hånd, så da må det bli slik :)

Back
Topp