Dere som er forlovet..

Cachee

November 2014 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Hvilken hånd har dere ringen på ? :) De fleste i min omgangskrets syns det er rart at jeg har min på venstre hånd, og mener den høyre er riktig. Jeg må ha den på venstre hånd, og gifteringen må også på samme finger når den tid kommer ;) *Bare nysgjerrig i grunn*

Jeg har den på høyre hånd. Har ikke tenkt så mye over hvorfor.. :-p

Norsk tradisjon seier vel at ein skal ha ring på høgre hand. Engelsk og amerikansk tradisjon (altså det vi ser på film som regel) seier venstre hand - hjartesida.

Vi velger å ha ringen på venstre hand no. Viss vi skal ha andre ringar når vi giftar oss må vi diskutere om vi skal bruke begge eller ein, og i tilfelle kva hand/hender den/dei skal vere.

Har den på høyre hånden min, så flyttes den over til venstre når jeg får gifteringen :)
Vi nordmenn er litt rare, for ellers i verden er jo venstre som er den riktige :)

kjøpte ring i milano. der var ventre siden forlovelse, og flyttet den til høyre når v giftet oss. sa de i den fancy butikken. fulgte det vi.

Ja, jeg har lagt merke til at det stort sett er venstre hånd som gjelder i andre land, og typisk på film. Så ja, vi nordmenn er nok litt rare ;)

Har min på høyre, flytter den over til venstre når jeg skal ha giftering på høyre en gang i tida...

Har hatt den på høyre både som forlovet og gift

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Har den på høyre, har bare blitt slik :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Venstre, som i USA. Grunnen til at jeg har den der er at stenen 2 carat og om jeg hadde hatt den på høyre hadde døren på bilen min vært stygg og ripete +++ i tillegg er jo venstre den rene hånden kan du si ;) Liker å ha den det og kommer til å fortsette med det. Syns det er en smakssak som alle selv må få ta stilling til :D

Da vi forlova oss tok vi den på høyre da det er tradisjon både i Norge og Tyskland. Gifteringene ble plassert på venstre. Nå har begge gått ned i vekt, meg veldig, han litt mindre, så han har begge sine på venstre ringfinger og jeg har begge mine på venstre langemann. Koster jo søren meg nesten like mye å ta de inn som vi betalte for de i utgangspunktet

Vi har de i kjede rundt halsen, men når vi har de på så har vi de på venstre hånd :)

Høyre hånd:)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp