Dere som er flergangsfødende!

Klaramor

Elsker forumet
Jeg venter nr 2 og lurer....

Var fødsel nr 2 bedre enn nr 1? Gikk det fortere? Mindre vondt?

Når kom nr 2 i forhold til nr 1? Før eller etter termin? Hvis nr 1 kom etter er det da større sansynlighet for at nr 2 også kommer etter?

Festet hode seg med nr 2?

Så mange spørsmål da gitt! :D

Første vår kom til verden på termindagen, men vår andre kom noen dager etter termin.
Hode ble ikke festet, fødselen var raskere enn med nummer 1.
Og jeg syntes den var verre, det var vel kanskje fordi minste var stjernekikker :)

Første fødsel:
2 dager over termin. Litt over et døgn varte den.

Andre fødsel: 3 dager over termin. Ca 3 timer fra første rie.

Tredje fødsel: 4 dager over termin.
1 time og 50 min - født i ambulansen.

Når kom nr 2 i forhold til nr 1? Før eller etter termin? Hvis nr 1 kom etter er det da større sansynlighet for at nr 2 også kommer etter?

Første tok 3 timer. Ikke smertestillende. Ingen rifter. Hodet var festet i uke 35. Fødte i uke 37.

Andre ble styrtfødsel. Ikke smertestillende. Ingen rifter. Men baby kom ut blå pga sjokket over å bli født så fort. Hodet festet litt før, lå veldig laaangt ned i bekkenet. Kom dagen før termin, eller nesten to dager før pga født rett etter midnatt.

Venter nå på nummer tre, som visstnok skal være en mellomting mellom fødsel nummer én og to. Mest likt nummer én visst. Så er det tilfellet gleder jeg meg masse, for rakk da å føle at jeg hadde kontroll og oppleve fødselen. Styrtfødsel ble veldig intens, og baby var ute før vi rakk å tenke over at vi var i fødsel. ;-)

Første fødsel varte i 8 timer fra 4 cm (aktiv fødsel. 9 timer fra første tegn). Andre varte i 1 time og 10 min fra 4 cm (2,5 timer fra første tegn). Andre fødsel var MYE vondere enn første. Fra jeg tok klyster og kom meg inn på føderommet tok det kun 38 minutter. Veldig intensivt.

Første ble født på termindato. Andre 3 dager over. Hodet fester seg sent med nr. 2

nr 2 festet seg hos meg, men vet de ikke altid gjør d :) Han kom 3 dager før termin, mens første kom på termin dagen.. Fødselen varte mye kortere, og gikk mye lettere... :)

Fødsel Nr 1 bedre enn nr 2...
Fødsel nr 1 10 timer, nr 2 36 timer
Fødsel nr 1 nesten smertefritt, nr 2 ett rent helvete...

Fødsel nr 1 uke 37+0 nr 2 uke 40+0
Hodet festet seg med begge, men nr 2 mye senere.

Herlighet! Høres ikke mye lovende ut med fødsel nr.2!! Ble litt svett jeg nå :-s

Nr 1: 3 døgn med rier, ca 10 timer i aktiv fødsel. 10 dager før termin. Stjernekikker, utrolig vondt!

Nr 2 : vannavgang 2 døgn før fødsel. 10 dager før termin. Lang modningsprosess 2 døgn. Aktiv fødsel 1, 5 time. Raskt og veldig mye bedre enn med nr 1.

Blir spent å se når nr 3 kommer :D

Fødsel 1: 5 timer fra første tegn, 2 timer på sykehuset.
Fødsel 2: 4 timer fra første tegn, cirka 2 timer på sykehuset.
Raskt og enkelt uten smertestillende. Veldig like fødsler.

Var fødsel nr 2 bedre enn nr 1? Ja;)
Gikk det fortere? Ja:)
Mindre vondt? Ja:)

Når kom nr 2 i forhold til nr 1? Før eller etter termin? Fikk begge etter termin. Nr 1, 7 dager over og nr 2, 6 dager over;)
Hvis nr 1 kom etter er det da større sansynlighet for at nr 2 også kommer etter? Aner ikke;)

Festet hode seg med nr 2? Nei

Min første fødsel; En uke før termin. Varte i 20 timer. Måtte sy litt etterpå.
Andre fødsel; To dager før termin. Varte i nesten timer. Ingen sting eller smerte i etterkant av fødselen.
Syns nok andre fødsel var mer smertefull enn første, men det var nok fordi det gikk fortere. -Så selvom den var litt vondere på det verste, så var fødsel nummer to en myyye bedre opplevelse enn første. Håper det blir slik for deg også :)
Nå er jeg veldig spent på nummer tre.. Syns det er så skremmende å høre når mange sier at nummer tre er en "luring"..

Herlighet! Høres ikke mye lovende ut med fødsel nr.2!! Ble litt svett jeg nå :-s

Hehe =) Jeg må si at fødsel nr 2 var innmari mye bedre enn fødsel nr 1. Og det enda jeg på fødsel nr 1 hadde både epidural og lystgass, mens på nr 2 hadde jeg bare lystgass. Tror det avhenger mye av støttespillerne man har med seg inn når man føder, var der forskjellen lå for meg tror jeg. Så ikke gru deg til nr 2 du =) Ta den som den kommer =) (kanskje litt feil råd å gi siden jeg gruer voldsomt nå til fødsel nr 3, men ting er jo lette å si, litt verre å etterleve selv) :P

Back
Topp