Dere som er ekstremt kvalme, typ hyperemesis..

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Hva spiser dere...?? Jeg kreperer snart, er så sulten og ekstremt kvalm... Hjemme alene med jentungen og kommer meg ingen steder..

Virker som jeg aldri blir mett.. Har eti flere knekkebrød uten virkning..
 


Frk.MammaMor skrev:
Hva spiser dere...?? Jeg kreperer snart, er så sulten og ekstremt kvalm... Hjemme alene med jentungen og kommer meg ingen steder..

Virker som jeg aldri blir mett.. Har eti flere knekkebrød uten virkning..



Huff, var sån med første mann. Eg spiste masse sitron og loff med nugatti. det hjalp meg masse på kvalmen.
 


min engel skrev:


Frk.MammaMor skrev:
Hva spiser dere...?? Jeg kreperer snart, er så sulten og ekstremt kvalm... Hjemme alene med jentungen og kommer meg ingen steder..

Virker som jeg aldri blir mett.. Har eti flere knekkebrød uten virkning..



Huff, var sån med første mann. Eg spiste masse sitron og loff med nugatti. det hjalp meg masse på kvalmen.


Sitron faktisk.. Blir kvalm av tanken på vann med sitron så tror ikke det er tingen for meg..  Har vurdert nugatti på brødskiva, men det søte frister så lite..mulig jeg prøver etterpå..
 
Trenger også tips!!
 
Tenkte faktisk akkurat å lage en slik tråd. SLit seriøst med å få i meg mat. iallefall middag. Denna uka e æi og Ariel aleina hjemme på ettermiddagan, så da blir det bare vi to som spis middag. Klare ikke komme på nåkka som friste,
 
jeg starter med frukt... det lindrer kvalmen litt hos meg ivertfall, og passer på å skylle ned all mat med eplejuice eller liknende for å få til å svelge det :P spesielt brødmat....
kjæresten er kjempeflink å skjære opp frisk frukt til meg så jeg skal få i meg noe :) :)
ananas, druer, banan, epler, nektarin, melon osv.... ananas og banan har jeg sett andre kjerringråd på skal hjelpe...
 
Nektarin fungerer kjempe fint her :) Det er det første jeg spiser når jeg står opp og da forsvinner kvalmen litt etter litt. Heldigvis har jeg en grei morgen, skal bare kose med mini og få i han mat, hvis jeg måtte ut av døra med engang hadde jeg nok spydd hele tiden :s

Ellers har jeg bakt boller, så jeg tar meg en bolle når kvalmen kommer sigende også. Til middag har jeg fått helt dilla på alt av TexMEx mat, taco, fajitas, nachos osv, skjønner ikke hvorfor, for det er jo veeeldig mange smaker. 

Eneste er at jeg ihvertfall må spise det jeg har lyst på, kan ikke tvinge meg i ei grov skive om jeg heller har lyst på en bolle. Får tenke sunt når/om kvalmen gir seg ;)
 
Jeg sliten også veldig med kvalme og godt å se det er andre som er helt lik meg, unner dere det ikke, meeeeen godt å se jeg ikke er gal ;)
Jeg kaster opp hele tiden, de siste dagene har vært litt ekstreme...
La meg i går kjempe sulten og føler at jeg aldri orker nok mat til at jeg blir mett...
Frukt hjelper litt... i hvertfall nektariner har jeg fått i meg, kommet opp igjen også...men je ghar da fått det i meg. Likt det..
Jeg har spiser også nuggatti på frøknekkebrød ...innimellom når jeg får til det får å mette meg selv litt...Blir ikke akkurat mett på bare vannmelon,eple,nekarin....banab takler jeg ikke tanken på...
Det er litt komisk hvordan kroppen reagerer, skulle bare fortelle om noe kjøttpålegg til saboer i går og jeg brakk meg. Takler ikke tanker på kjøttpålegg....Blir kvalm bare jeg skriver det her....
Middagene har jeg lyst på, men det stokker seg ofte...jeg må bruke laaaange pauser og lite om gangen...Håpløst...Men det gir seg snart vel??? Denne kvalmen ? Håper det, er overlykkelig over at vi er gravide, men fyttigrisen så uvel man føler seg....Føler jeg har hatt omgangsyken i 3 uker nå...Med noen dager med opphold...De er gull verdt!!!Begynner å bli en stund siden nå, men ønsker meg flere dager uten kvalme !!! Lykke til alle sammen;) Vi er tøffe!!!
 
jeg spiser det som frister. nektarin er en fin start for å få i seg noe mer. kanskje et knekkebrød med smør. eller ostesmørbrød... noen dager er det pastaskruer med grillkrydder og ketchup som går ned... og om det kommer opp, så handler det om å fylle på igjen så fort man orker..
 
Takk for svar alle sammen :)) Skjønner jeg må skaffe meg nektariner.. Har ikke sett noen som ser gode ut forløpig så håper det kommer...:) Ellers er det forskjellig hva folk spiser ser jeg... Jeg makter i allefall ikke banan etter jeg spøy det forrige svangerskap.. og ikke mat med masse smak..

Har sendt gubbelure på butikken nå for å kjøpe tørre rundstykker og iste..
 
:)

her smakte det utrolig godt med eplejuice og hamburgerbrød (fylt med ost, sennep, ketchup og grilllkrydder, og varmet i ovnen).. :)
 
haha.. kom plutselig på at jeg fikk totalt hekta på cheeseburgeren på mcdonalds første svangerskap :P det lille ekle til 10 kr :P
har heldigvis ikke følt behovet for det etterpå  og vil vel neppe anbefale det mot kvalme ;)
 
Skal slutta å klaga over kvalmen min snarast! Har ingen problem med å få i meg mat, men med ein gong det blir for lenge mellom kvar gong så ligg eg der. Og morgonen må gå saaakte, ellers går det ikkje. Glad for at det er ferie. Kjenner meg konstant bakfull...

Ting som hjelper for meg: salt lakris, fireheads er absolutt best. Og i det siste har eg fått fullstendig dilla på rista brød med smør på. Alt som er salt er i grunnen greit.

Har lyst på frukt, men blir dårlig av alt som er syrlig. Prøver å få i meg litt juice, men kjenner at magen ikkje er heilt einig med meg.

Alt skal bli betre når me når 3mnd, ikkje sant??
 
For meg så lindrer frukt og juice kvalmen i noen minutter, så kommer det opp igjen uansett... Klarer ikke holde på noe som helst, er rett og slett ingenting som funker. Sånn hadde jeg det i forrige svangerskap også, spøy hver dag - maaange ganger i døgnet, i seks måneder :-( Ble heldigvis lagt inn på sykehus for en periode, det hjalp veldig :-) Men ellers er det bare medisiner som hjelper for meg :-/
 
Back
Topp