Dere som er dårlige og spyr

Steinbukken90

Forelsket i forumet
Når begynte det? Hvor lang tid tok det før dere ble dårlige? Jeg er 6 uker i dag, og begynner bare å bli litt småkvalm hvis det går for lenge mellom måltidene.. Håper det holder seg slik, men jeg har jo ikke peiling da dette er vår første :-p

Jeg begynte i slutten av uke 5 med å være småkvalm. Nå er jeg i uke 7 og nettopp vært på legevakta for å få kvalmestillende. Ikke lengre småkvalm, men konstant kvalm og ekstrem dårlig matlys. Spist en halv banan og en brødskive siden i morgest.. Så satser på at det blir bedre med en kvalmestillende tablett så jeg får i meg litt middag. Ellers går det greit å drikke kaldt vann!

Jeg kjenner værtfall at kvalmen begynner å bygge seg opp, så jeg regner med det kommer snart.. :( 6+2 i dag..

Da måtte jeg krype hjem fra jobb etter en runde med oppkast.. Søren altså! En tur til legen i morgen for å få sykemelding.. Ligger under dyna og syns synd på meg selv og håper formen bedrer seg! :)

Kvalmen startet ca  i uke 5. Konstant dårlig er jeg, dårlig matlyst og myyyye oppkast. Får satse på at det blir bedre snart  13+3 idag

Jeg slipper unna oppkast, men er ekstremt kvalm hele tiden, værst etter jeg har spist. Kvalmen hos meg gikk ikke over før jeg var over halvveis. Så jeg var veldig uheldig. Det samme kommer vel til å skje denne gangen da jeg er i uke 8 nå og kvalmen sitter tungt.

Eg begynte å bli dårlig når eg va ca 7 uker begge gangene. Men har gått å tatt akupuntur for kvalmen - noe som har hjulpet helt fantastisk!!!

Kvalmen har ikke kommet hit enda bortsett fra at jeg brekker meg fortere enn ellers, men matkick har jeg fått så regner med at kvalmen er på plass om ei lita uke eller to...:/ Sist hadde jeg intens kvalme fra uke 7-11, med en del oppkast på slutten. Varte hele tiden døgnet rundt.. Eneste som hjalp var å spise masse karbohydrater for ble kvalm m en gang blodsukkeret sank.. Planen denne gang er å være forsiktig m søtsaker og de raske karbohydratene nå i begynnelsen, så slipper man kanskje de værste svingningene i blodsukkeret i ukene som kommer..

Jeg kjenner jeg blir fort kvalm ca to timer etter jeg har spist, og da sitter jeg å konsentrerer meg for at ikke noe skal komme opp! Men det blir bedre når jeg da spiser igjen.. Er vel en grei sammenheng med blodsukkeret ja :/ håper bare jeg slipper unna den værste spyingen, men jeg vet jo egentlig ingenting :-p

her begynte det ganske så tidelig, rundt uke 5. Det går veldig opp og ned om jeg spyr eller ei, men det har roet seg ned litt nå og jeg kan snart nyte ett nytt sv. skap :)

lå hele forrige uke kvalm, dårlig og med oppkast.  Måtte sykemelde meg fra jobb , prøvde å være på jobb i helga men ble sendt hjem da jeg hadde hatt x 5 med oppkast. (da de trudde det var omgangssyke jeg hadde da jeg ikke har fortalt de på jobben det enda.) Hadde noen dager da kvalmen ikke var like ille, men noen dager da jeg ikke kunne drikke en gang uten å kaste opp. verste er når man ikke har klart å få i seg noe mat og ikke har noe å kaste opp. Men denne uka har startet ganske greit, litt småkvalm men ble bedre etter jeg fikk i meg noe mat idag :) 7 uker idag! :)

Men den siste uken har eplemost&farris , ingerfærte og boble med eplesmak hjelpet veldig på :)

Back
Topp