Dere som er arbeidsledig

Kattekvinnen

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Hvordan takler dere dette? Går det helt fint, eller sliter det på deg?

Jeg har ikke vært på jobb siden 22. desember, og jeg blir både psykisk og fysisk syk av dette [&o]
Takler rett og slett ikke å gå hjemme, men jeg har ikke fullført noen utdanning, bor i en liten kommune, og da er det dårlige muligheter for å få seg noen fast...

Jeg jobber bare av og til, er ringevikar. Og jeg blir deppa av å gå hjemme. Det går utover livskvaliteten når det kan gå opp til 3-4 uker mellom hver vakt[&o] Men det er lite å gjøre med det, når alt man får beskjed om fra Nav er å søke jobb[:@] Jeg prøvde engang jeg ba om hjelp, å forklare hva arbeidsledighet gjorde med meg..da var damen frekk nok til å be meg om å oppsøke psykolog for det var da vitterlig ikke normalt.[>:]

Mannen ble litt "rar", sånn tiltaksløs på en måte. Kagde "drømmelag" på Fifa og andre teite gutteting [8D]
Han følte seg unyttig.

Men heldigvis fikk han jobb ganske kjapt da.

Går veldig bra [:D][:D] jeg koser meg jeg[:D]
Snuppa har korte dager i barnehagen og tar henne fri 2-3 dager i uken.
Vi koser oss masse, drar på turer i skogen, svømmehallen, lekeland og div.
Når snuppa er i barnehagen vasker jeg klær,hus,baker brød og knekkebrød, lager klar middag og kanskje hvis jeg er heldig så rekker jeg kanskje en liten time til egenpleie[:D]
Men kjenner jeg håper litt på å få meg en jobb om ikke veldig lenge [:D]

Jeg elsker å være hjemme jeg!
Har to jobber da, men jobber ikke så ofte.
Alt fra 2 vakter i mnd, til 10.
Hadde jeg kunnet velge, så ville jeg kun vært hjemme. Men det er fordi jeg har dårlig helse da..

ORIGINAL: Kranglefanten

Jeg jobber bare av og til, er ringevikar. Og jeg blir deppa av å gå hjemme. Det går utover livskvaliteten når det kan gå opp til 3-4 uker mellom hver vakt[&o] Men det er lite å gjøre med det, når alt man får beskjed om fra Nav er å søke jobb[:@] Jeg prøvde engang jeg ba om hjelp, å forklare hva arbeidsledighet gjorde med meg..da var damen frekk nok til å be meg om å oppsøke psykolog for det var da vitterlig ikke normalt.[>:]

Man blir så utrolig tiltaksløs av det, og all tiden hjemme går med til negative tanker...
Jeg fikk gå på lønnstilskudd i et år, etter å hatt praksisplass gjennom NAV først. Du kan jo høre med dem om dette er en mulighet? Da betaler NAV 80% og arbeidsgiver 20% av lønna.

Nå har jeg endelig krav på dagpenger, og har avtalt med barnehagen jeg er vikar i at jeg kan få være der når jeg vil (jobbe for dagpengene), slik at jeg slipper å gå hjemme. Men ønsket er jo å få seg en jobb, helst fast..

ORIGINAL: hissigproppen

Mannen ble litt "rar", sånn tiltaksløs på en måte. Kagde "drømmelag" på Fifa og andre teite gutteting [8D]
Han følte seg unyttig.

Men heldigvis fikk han jobb ganske kjapt da.

Ja, jeg føler meg ganske unyttig, og det går jo utover selvtilliten i lengden...

Koser meg hjemme jeg [:)]
Masse tid med minsten [:)]

ORIGINAL: DenicaD

samme som deg[X(]

men du, var du gravid?

Er så slitsomt, blir jo faktisk mer sliten av å sitte hjemme hele dagen enn å være på jobb i en barnehage...

Nei, var ikke det, så måtte nok være en skyggestrek på den første testen [;)]

Har vært arbeidsledig f.o.m. desember og det er dødskjedelig... og ikke minst utrolig kjipt økonomisk[:(]

ORIGINAL: Kattekvinnen

ORIGINAL: Kranglefanten

Man blir så utrolig tiltaksløs av det, og all tiden hjemme går med til negative tanker...
Jeg fikk gå på lønnstilskudd i et år, etter å hatt praksisplass gjennom NAV først. Du kan jo høre med dem om dette er en mulighet? Da betaler NAV 80% og arbeidsgiver 20% av lønna.

Nå har jeg endelig krav på dagpenger, og har avtalt med barnehagen jeg er vikar i at jeg kan få være der når jeg vil (jobbe for dagpengene), slik at jeg slipper å gå hjemme. Men ønsket er jo å få seg en jobb, helst fast..

Problemet mitt er å finne en arbeidsplass som vil ha en som kun kan jobbe dag og har 2 barn hvor 1 er MYE sykt. De siste 6 mnd har han vært i barnehagen i 34 dager tilsammen, og de få gangene eldste ble syk var selvfølgelig det når han var frisk nok til å være i barnehagen.

Jeg har undersøkt med alle dagligvare forretningene på denne siden av byen, samt klesforretninger om både praksisplass og lønnstilskudd, men har bare fått nei over hele fjøla[&o]

Er ikke direkte arbeidsledig..har ennå ei stilling, men ikke vært på jobb på snart 2 år.
I all hovedsak fordi jeg har ødelagt en ankel, er operert og operasjonen var heller mislykka. Venter på ny operasjon..eller, dvs at jeg venter på at legene skal ta en avgjørelse om hvorvidt de skal gjøre samme operasjon en gang til eller stive av ankel leddet.
Men..iløpet av denne 2 års perioden har to av jentene fått diabetes type1 og vi har hatt store "innkjøringsproblemer" denne tiden...noen kommer hjem fra skole/bhage 1-4 dager i uka pga diabetesen(og da må en av oss være hjemme med de). Så det ville ikke blitt mye jobbing uansett.

Men..med 5 barn er jeg ikke direkte arbeidsledig hjemme [8D] og jeg har nok å fylle dagene med. Og jeg er fortsatt hovedtrener i svømmeklubben her vi bor. Får slått ihjel 16-20 timer i ei vanlig treningsuke på det+ svømmehelger, treningssamlinger osv.

ORIGINAL: Kattekvinnen

ORIGINAL: DenicaD

samme som deg[X(]

men du, var du gravid?

Er så slitsomt, blir jo faktisk mer sliten av å sitte hjemme hele dagen enn å være på jobb i en barnehage...

Nei, var ikke det, så måtte nok være en skyggestrek på den første testen [;)]

Ja, enig i den. Vil helst bare sove hele tiden[&o]

[:)]

Her går vi hjemme begge to, sambo fordi han er delvis uførtrygda og noe arbeidsledig , jeg er 100% arbeidsledig. Tar noen vakter som assistent, men kan ikke ta alt jeg ønsker for da mister jeg jo ledighetstryden for perioden. Ikke Motiverende å bare kunne jobbe 28 timer på 2 uker[8|]. Blir jo knapt 3 vakter den perioden det..
Koser meg hjemme med snuppa[:D] men sambo og jeg går alt for mye oppå hverandre og det er slitsomt. Siden han også sliter med endel smerter som jo er grunnen til at han er ufør[:)].

hva med frivillig arbeid? eller en hobby? for at du skal slippe å gå på veggen...

Det sliter på meg det skal jeg love deg. Jeg føler meg totalt ubrukelig og jeg har jo vært arbledig lenge da. Hadde en liten jobb i en butikk nå i sommer og i høst,men nå er jeg kun støttekontakt og tilkallingsvikar i en bhg.

De som ikke har prøvd å være arbledige vet ikke hvor jævlig det faktisk er og hvor mislykka det får en til å føle seg.

Håper 2011 blir et bedre år for meg.[:)]

Back
Topp