Dere som er 5+

Nyt det sier jeg bare! Jeg har mye symptomer denne gangen, hadde mye symptomer sist, hadde også mye symptomer de to gangene jeg mista. Her er kvalme, bekkenløsning, trøtt, gulper og div en del av hverdagen. Slitsomt når man er hjemme i mammaperm.
 
Jeg prøver også å unngå MA-tråder så godt jeg kan for jeg har også lite symptomer for tiden. Er 7+5 nå, og til nå var det i grunnen verst da jeg var 5-6 uker på vei. Men, jeg fikk nå se et bankende hjerte for tre dager siden og det er det eneste jeg kan forholde meg til nå.

Jeg skal til ny ultralyd i uke 10 (om 2,5 uker) bare fordi at hvis det skulle skje noe så vil jeg vite det så fort som mulig denne gang.

Men, den viktigste beskjeden jeg har fått denne gangen er at jeg ikke kan gjøre noen verdens ting fra eller til for å unngå at det evt. skjer, annet enn å holde meg borte fra den en skal holde seg borte fra som gravid. En må liksom bare klare å flyte med og prøve å få tankene over på noe annet [emoji4]

Lettere sagt enn gjort ja, men jeg kjenner at jeg har det bedre med meg selv etter at jeg begynte å tvinge meg selv til å bare la alt flyte og gå [emoji4]

Nyt det sier jeg bare! Jeg har mye symptomer denne gangen, hadde mye symptomer sist, hadde også mye symptomer de to gangene jeg mista. Her er kvalme, bekkenløsning, trøtt, gulper og div en del av hverdagen. Slitsomt når man er hjemme i mammaperm.

Ja alt er jo aller mest sannsynlig akkurat slik det skal være inne i kroppen min [emoji28] Det er nok bare hode mitt som surrer det til, men herlighet så usikker man føler seg [emoji17] Merker jeg tøyer strikken når jeg er sulten, for å se om jeg blir litt kvalm [emoji23][emoji23]

Ja jeg vet jeg skal være lykkelig som slipper symptomene, men man blir jo så redd av alt man leser [emoji17]
 
Hvordan står det til med symptomene deres?
Jeg har egentlig tatt det helt chill at jeg til tider kan glemme (!!) at jeg er gravid, men nå som jeg leser om alle MA/SA merker jeg at jeg blir litt redd [emoji85] Har som oftest null symptomer, men innimellom har jeg kjent på både kvalme, sult, svimmel og tårer. Men som oftest ingenting [emoji17]

Ta det helt med ro, ikke la deg skremme. Jeg kikker bevisst ikke på slike tråder når det ikke gjelder meg selv. Jeg er 9+5, har IKKE ømme bryster, ikke kvalm, ikke svimmel. Er trøttere enn før og har økt appetitt, det er det eneste. Var på ultralyd for 4 dager siden, og der lå det en spretten liten en med flott hjertelyd :)
 
Ta det helt med ro, ikke la deg skremme. Jeg kikker bevisst ikke på slike tråder når det ikke gjelder meg selv. Jeg er 9+5, har IKKE ømme bryster, ikke kvalm, ikke svimmel. Er trøttere enn før og har økt appetitt, det er det eneste. Var på ultralyd for 4 dager siden, og der lå det en spretten liten en med flott hjertelyd :)

Så utrolig godt å høre [emoji4]Tusen takk format du deler [emoji173]
 
Godt det ikke er bare meg det har klikket litt for [emoji85][emoji23] Men det er faktisk helt grusomt når man begynner å tenke på det, man får det liksom ikke ut av hodet igjen.. Men vi for prøve å senke skuldrene, og være glade for at vi er av de 30% som ikke blir kvalme [emoji6]

En liten update: Var til TUL nå, overbevist om at det ikke kunne være noe levende inni meg. Joda. Og så to stykk da! :gen014:gen053:wacky:Så det trenger absolutt ikke være dårlig tegn med lite/ingen symptomer ;) Nå må jeg prøve å få hodet mitt rundt denne totalt uforventa nyheten :D:p
 
En liten update: Var til TUL nå, overbevist om at det ikke kunne være noe levende inni meg. Joda. Og så to stykk da! :gen014:gen053:wacky:Så det trenger absolutt ikke være dårlig tegn med lite/ingen symptomer ;) Nå må jeg prøve å få hodet mitt rundt denne totalt uforventa nyheten :D:p

2 tilogmed?? [emoji33] herlighet så fantastisk!! Gratulerer så mye[emoji173][emoji173][emoji173]
 
2 tilogmed?? [emoji33] herlighet så fantastisk!! Gratulerer så mye[emoji173][emoji173][emoji173]

Takk :D Haha ja helt sykt! Bare for å ha enda litt mer å bekymre meg for rundt svangerskapet liksom :p men nå vet jeg i hvert fall det er noe der, så vil absolutt anbefale TUL til de som er stressa/usikre! :Heartred
 
En liten update: Var til TUL nå, overbevist om at det ikke kunne være noe levende inni meg. Joda. Og så to stykk da! :gen014:gen053:wacky:Så det trenger absolutt ikke være dårlig tegn med lite/ingen symptomer ;) Nå må jeg prøve å få hodet mitt rundt denne totalt uforventa nyheten :D:p
Så gøy med tvillinger!:) gratulerer med 2 stk!:)
 
En liten update: Var til TUL nå, overbevist om at det ikke kunne være noe levende inni meg. Joda. Og så to stykk da! :gen014:gen053:wacky:Så det trenger absolutt ikke være dårlig tegn med lite/ingen symptomer ;) Nå må jeg prøve å få hodet mitt rundt denne totalt uforventa nyheten :D:p


Gratulerer med to!!!! Jeg skal på TUL i morgen og gleder meg veldig.
 
Takk :D Haha ja helt sykt! Bare for å ha enda litt mer å bekymre meg for rundt svangerskapet liksom :p men nå vet jeg i hvert fall det er noe der, så vil absolutt anbefale TUL til de som er stressa/usikre! :Heartred

Jeg har hatt skikkelig lyst på UL, men var umulig å få time nå i ferien [emoji37] MEN i dag er jeg hjemme fra jobb pga kvalme og tretthet (2.sykedag på 5 år).. Så jegføler meg temmelig sikker her jeg ligger [emoji13]
 
Sniker fra desember.

Jeg hadde også veeldig lite symptomer (og har det forsåvidt fremdeles, 17+5) og var i overraskende god form. Hadde jeg ikke visst at jeg var gravid hadde jeg aldri gjettet det. Jeg fikk inntrykk av at "alle andre" hadde symptomer og var sikker på at noe var galt, og jeg var spesielt redd for MA. Jeg var derfor på TUL både i uke 8 og 14 og det var verdt hver eneste krone, det fikk meg til å slappe av. Alt var perfekt og har vært det hele veien, så jeg brukte ekstremt mye tid på å bekymre meg helt unødvendig :)

Jeg anbefaler deg å ikke Google akkurat dét temaet så mye og å ta TUL hvis du har mulighet, sannsynligvis slapper du mer av da :) Prøv å nyte at du ikke har symptomer/plager og at du er i form, det kan tidsnok snu :)
 
Gratulerer så mye! Og kos deg uten altfor mye symptomer! Kvalme er ikke å anbefale :meh:
 
Jeg har hatt skikkelig lyst på UL, men var umulig å få time nå i ferien [emoji37] MEN i dag er jeg hjemme fra jobb pga kvalme og tretthet (2.sykedag på 5 år).. Så jegføler meg temmelig sikker her jeg ligger [emoji13]

Uff ja litt upraktisk den ferien der. Vi klarte å få siste dag før klinikken tok ferie :cat: Hehe ja men da er jo det ganske betryggende da ;)
 
Back
Topp