Dere som er 5+

Bekkem

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Hvordan står det til med symptomene deres?
Jeg har egentlig tatt det helt chill at jeg til tider kan glemme (!!) at jeg er gravid, men nå som jeg leser om alle MA/SA merker jeg at jeg blir litt redd [emoji85] Har som oftest null symptomer, men innimellom har jeg kjent på både kvalme, sult, svimmel og tårer. Men som oftest ingenting [emoji17]

Last edited:
Fikk ikke symptomer før jeg var 6+, i form av kvalme. Vært kvalm siden det (er 8+5 nå).

Fikk ikke symptomer før jeg var 6+, i form av kvalme. Vært kvalm siden det (er 8+5 nå).

Takk for at du svarte [emoji173] Jeg vet jo så inderlig godt selv også, at det ikke trenger å si noe, men herlighet så bekymret man skal bli for SLT mulig når man er gravid [emoji37] Leser så mye at jeg tenker meg redd [emoji17]

Jeg har lært meg å styre unna alle innlegg som har med ma/sa og gjøre. Hopp over de, så blir du litt mindre stresset. :-) Vær gla for hver dag som går uten at du må slite med kvalme, ekstrem trøtthet (som meg), bekkenplager eller andre ting. [emoji173]

Fikk mer symptomer først i uke 6, uke 8/9 har vært verst til nå. Er 9+2 i dag ;)

Samme her! Overbevist om MA eller graviditet utenfor livmoren.. har kun ømme puppene.. vært litt uggen og svimmel og vond i magen av og til, men ikke på over ei uke nå.. :( teller ned sekundene til TUL. Googler meg ihjel etter folk uten symptomer :p men det er visst ganske normalt. Leste et sted at «kun» 70% blir kvalme. Så trøster meg med det og håper det komme litt kvalme eller noe snart:p er 6+3 forressten

6+4 her, hadde litt kvalme og sure oppstøt den uken jeg fant det ut, etter det har bare vært ømme pupper og en MEGET oppblåst mage [emoji4] Symptomene kommer nok, for blir som regel innmari dårlig når jeg er rundt 3 mnd på vei [emoji4] Så tar det helt med ro egentlig [emoji4]

Hvordan står det til med symptomene deres?
Jeg har egentlig tatt det helt chill at jeg til tider kan glemme (!!) at jeg er gravid, men nå som jeg leser om alle MA/SA jenter jeg at jeg blir litt redd [emoji85] Har som oftest null symptomer, men innimellom har jeg kjent på både kvalme, sult, svimmel og tårer. Men som oftest ingenting [emoji17]
Sånn har jeg det også, blir litt tullerusk av det o_Olurer på det samme, men tenker på det heeele tiden

Er 9+1 i dag ( var på ultralyd i dag tidlig og fikk sett lille klumpen❤ og høre hjerteslagene , helt magisk )
Mine symptomer har vært litt kvalme /uggen i form, sult,tisset ofte, litt ømme pupper ,strekk/stikkninger/stølhet i magen/livmor/side/lysk, stinn mage hvis jeg blir sliten , veldig trøtt og sliten og humørsvingninger... jeg har fått kjenne på mange symptomer men alle kommer og går ...

Masse lykke til ❤ tenk positivt hvertfall

Last edited:
Ei venninne hadde så og si et symptomfritt svangerskap, mens ei annen av meg hadde alle plager og symptomer! Så tror det er veldig individuelt.

Når jeg har vært gravid har jeg vært trøtt, ømme bryster og tisset mye men allikevell mistet [emoji31]
Så tror ikke du skal bekymre deg så mye [emoji173]️

6+4, og har lite symptomer enda. Pleier ikke bli noe særlig kvalm før jeg runder 7 uker. Og da topper det seg rundt uke 11. Og det er døgnet-rundt-kvalme...ganske slitsomt. Har såvidt begynt med litt kvalmebølger nå hvis jeg er dårlig til å spise ofte nok. Er også veldig trøtt. Men da jeg var uke 5+ merka jeg lite/ingenting.

Før jeg fant ut at jeg er gravid var det kun veldig dårlig humør hos meg, trodde det var tr på vei. Men den uteble og fikk positiv test for et par uker siden.

På 5+4 meldte kvalme og oppkast seg, er nå 6+3 og har hatt kvalmen hele tiden, sulten men ikke mye jeg orker å spise. Veldig ømme bryster, hodepine, trøtt og treg mage. Det overskygger nesten gleden av å være gravid men jeg slipper å være nervøs da siden det ikke er tvil om at jeg venter en liten [emoji1319]

6+2 og egentlig ingen symptomer akkurat nå. Hatt noen få kvalmebølger, men er så lite at det nesten ikke kan nevnes. Nyter det så lenge det varer [emoji847]

Jeg har lært meg å styre unna alle innlegg som har med ma/sa og gjøre. Hopp over de, så blir du litt mindre stresset. :-) Vær gla for hver dag som går uten at du må slite med kvalme, ekstrem trøtthet (som meg), bekkenplager eller andre ting. [emoji173]

Helt sant! Jeg tror jeg må prøve å bli flinkere til det <3 uff, håper det letter for deg snart [emoji173] Hadde det vært mulig kunne jeg tatt den annenhverdag for deg [emoji23]

Helt sant! Jeg tror jeg må prøve å bli flinkere til det <3 uff, håper det letter for deg snart [emoji173] Hadde det vært mulig kunne jeg tatt den annenhverdag for deg [emoji23]
Ja, det hadde vært helt greit for meg i så fall [emoji23][emoji40]

Fikk mer symptomer først i uke 6, uke 8/9 har vært verst til nå. Er 9+2 i dag ;)

6+4 her, hadde litt kvalme og sure oppstøt den uken jeg fant det ut, etter det har bare vært ømme pupper og en MEGET oppblåst mage [emoji4] Symptomene kommer nok, for blir som regel innmari dårlig når jeg er rundt 3 mnd på vei [emoji4] Så tar det helt med ro egentlig [emoji4]

Ei venninne hadde så og si et symptomfritt svangerskap, mens ei annen av meg hadde alle plager og symptomer! Så tror det er veldig individuelt.

Når jeg har vært gravid har jeg vært trøtt, ømme bryster og tisset mye men allikevell mistet [emoji31]
Så tror ikke du skal bekymre deg så mye [emoji173]️

6+4, og har lite symptomer enda. Pleier ikke bli noe særlig kvalm før jeg runder 7 uker. Og da topper det seg rundt uke 11. Og det er døgnet-rundt-kvalme...ganske slitsomt. Har såvidt begynt med litt kvalmebølger nå hvis jeg er dårlig til å spise ofte nok. Er også veldig trøtt. Men da jeg var uke 5+ merka jeg lite/ingenting.

Før jeg fant ut at jeg er gravid var det kun veldig dårlig humør hos meg, trodde det var tr på vei. Men den uteble og fikk positiv test for et par uker siden.

På 5+4 meldte kvalme og oppkast seg, er nå 6+3 og har hatt kvalmen hele tiden, sulten men ikke mye jeg orker å spise. Veldig ømme bryster, hodepine, trøtt og treg mage. Det overskygger nesten gleden av å være gravid men jeg slipper å være nervøs da siden det ikke er tvil om at jeg venter en liten [emoji1319]

6+2 og egentlig ingen symptomer akkurat nå. Hatt noen få kvalmebølger, men er så lite at det nesten ikke kan nevnes. Nyter det så lenge det varer [emoji847]

Så UTROLIG godt å høre [emoji173] Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare meg, og berolig meg [emoji4] Keg tror jeg heretter skal unngå SA/MA tråder, og prøve å tenke at jeg må nyte dagene før det setter inn [emoji4] Sikkert enklere sagt en gjort [emoji23] men jeg skal prøve [emoji13]

Samme her! Overbevist om MA eller graviditet utenfor livmoren.. har kun ømme puppene.. vært litt uggen og svimmel og vond i magen av og til, men ikke på over ei uke nå.. :( teller ned sekundene til TUL. Googler meg ihjel etter folk uten symptomer :p men det er visst ganske normalt. Leste et sted at «kun» 70% blir kvalme. Så trøster meg med det og håper det komme litt kvalme eller noe snart:p er 6+3 forressten

Sånn har jeg det også, blir litt tullerusk av det o_Olurer på det samme, men tenker på det heeele tiden

Godt det ikke er bare meg det har klikket litt for [emoji85][emoji23] Men det er faktisk helt grusomt når man begynner å tenke på det, man får det liksom ikke ut av hodet igjen.. Men vi for prøve å senke skuldrene, og være glade for at vi er av de 30% som ikke blir kvalme [emoji6]

Jeg prøver også å unngå MA-tråder så godt jeg kan for jeg har også lite symptomer for tiden. Er 7+5 nå, og til nå var det i grunnen verst da jeg var 5-6 uker på vei. Men, jeg fikk nå se et bankende hjerte for tre dager siden og det er det eneste jeg kan forholde meg til nå.

Jeg skal til ny ultralyd i uke 10 (om 2,5 uker) bare fordi at hvis det skulle skje noe så vil jeg vite det så fort som mulig denne gang.

Men, den viktigste beskjeden jeg har fått denne gangen er at jeg ikke kan gjøre noen verdens ting fra eller til for å unngå at det evt. skjer, annet enn å holde meg borte fra den en skal holde seg borte fra som gravid. En må liksom bare klare å flyte med og prøve å få tankene over på noe annet [emoji4]

Lettere sagt enn gjort ja, men jeg kjenner at jeg har det bedre med meg selv etter at jeg begynte å tvinge meg selv til å bare la alt flyte og gå [emoji4]

Back
Topp