Dere som er 12 uker etter jul og nyttår

Mammatil.

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Snøkrystallene2021❄️
Hvordan har dere tenkt å komme dere gjennom jule- og nyttårsfeiringen? Jeg ble ekstremt kvalm forrige svangerskap og hvis jeg blir det denne gangen også vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre... Er jo som regel endel alkohold i forbindelse med jul og nyttår også.

Jeg jobber hele julen :) nyttårsaften drikker vi aldri alkohol.. Så det blir ingen problem her :p

Drikker aldri i julen, og på nyttårsaften vet allerede venneparet vi skal feire det med :) men når det kommer til mine foreldre er jeg usikker :p

Drikker heller aldri på jul eller nytt år. Har kanskje tatt meg 1 glass vin/champange men dårlig med det dette året.

Jeg skal fortelle det på julaften, og vi drar alltid ut på lille julaften, så det kan bli spennende. Men drakk heller ikke i fjor og året før (jeg drikker svært sjeldent) så jeg tror jeg slipper spørsmål og mistenksom familie! Haha :D

Drikker sjeldent og syntes egentlig ikke alkohol har så mye med jul og gjøre.... Men spekeskinka blir værre, alle vet jeg elsker spekemat :p

Alkohol er heldigvis ingen stor del av julefeiringa her heller :) ingen som kommer til å reagere! Spekematen har derimot nesten avslørt meg allerede..! Føler familien setter fram spekemat for å teste meg :P

Vi har med oss lillegutt på div feiringer i jula, så er uansett utelukket å drikke alkohol sånn sett. Jeg liker ikke å drikke alkohol til mat, aldri gjort så er uansett alltid jeg som har kjørt. Samboer kan jo ta seg 1 glass til maten da...:)

Gullskatt juli12:)

Drikker sjeldent og syntes egentlig ikke alkohol har så mye med jul og gjøre.... Men spekeskinka blir værre, alle vet jeg elsker spekemat :p

Vet at ikke alle er enig om at det er hjelp i,men jeg fryser ned all spekematen jeg vil ha til jul☺ da kan jeg kose meg med d på vår årlige tradisjon på lille julaften:D er i alle fall noen bakterier som forsvinner med frysing..nam!!

Vet at ikke alle er enig om at det er hjelp i,men jeg fryser ned all spekematen jeg vil ha til jul☺ da kan jeg kose meg med d på vår årlige tradisjon på lille julaften:D er i alle fall noen bakterier som forsvinner med frysing..nam!!

Det er 100% bevist at listeriabakteriene(som er de du skal unngå) våkner opp igjen når de tines, så da kan du like så godt bare spise vanlig spekemat :) eneste som hjelper er varme over 70grader i over 15 minutter :) mest sannsynlig er spekematen i Norge så bra at det ikke er noen listeriabakterier da, er kanskje i 1/1000 tilfeller - men kjipt å være den ene.

Eg har velig lyst å si det til famile før jul, pga eg drikker altid øl til maten, osv (er 22år ). men barnefar vil vente til uke 12 :S så vett ikke enda va vi skal gjøre :)

Har allerede fortalt det til dem vi skal feire jul med, er 12 uker på nyttår, og det var rundt 12 uker vi fortalte det til "verden" sist, men omstendigheter gjør at vi muligens venter litt.

Back
Topp