Dere som delammer

aninewe

Forumet er livet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
✨Juniverse 2026✨
Hvordan gjør dere det? Noen måltider med pupp og noen med MME? Eller MME etter pupp? Har fullammet til nå, men pga total puppenekt har vi måtte gå over til MM på flaske og i en travel hverdag med en aktiv (snart) 6 mnd gammel baby har jeg ikke tid til å pumpe alle måltidene. Pumper sånn at hun får 4-5 med morsmelk og 1-2 med MME. Men er så usikker på hvor mye hun skal ha... Feks fikk hun en flaske før i dag med 100 ml MME og virket ikke mett. Så jeg blandet en ny men da ville hun ikke ha. Så i kveld ga jeg henne 135 ml, og hun hylte når den var tom, men med en gang hun fikk smokken roet hun seg og sovnet kjapt etterpå.. Klarer de å regulere det selv? Totalen idag og igår ble ca 600 ml MM+MME, pluss smaksporsjoner med fast føde og en amming på natten så er hun sikkert oppe i 700-800. Hun er 7,2 kg.

Dette er så vanskelig.. Når de begynner med mme/flaske kan de ha litt utfordringer med å regulere det selv fordi melken kommer fortere, så sjansen for at de ikke klarer å kjenne etter er større.. men jeg vet ikle hvor mye/lite hun burde ha.. Jeg gir ei flaske mme på kveldstid når vi har ammetammet og ammet hele kvelden. Da drikker han 120ml..

Dette er så vanskelig.. Når de begynner med mme/flaske kan de ha litt utfordringer med å regulere det selv fordi melken kommer fortere, så sjansen for at de ikke klarer å kjenne etter er større.. men jeg vet ikle hvor mye/lite hun burde ha.. Jeg gir ei flaske mme på kveldstid når vi har ammetammet og ammet hele kvelden. Da drikker han 120ml..

Okei.. får bare prøve meg fram..

Her har vi hatt brystnekt ganske lenge uten åpenbar årsak. Hun var innlagt på sykehus for 2 mnd siden og da gikk produksjonen min betraktelig ned uten at jeg har fått den opp igjen. Vi delammer derfor nå og da er dagen sånn:
0730- mm/mme (60ml)
0945- mm/mme (100ml)
1200- mm/grøt
1500- mm/mme (100ml)
1700- mm/grønnsaksmos
1830- mm/mme (140ml)

Ammer 2 ganger på natt

Back
Topp