Dere som bruker/skal bruke sprinkelseng

september-mamma

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
til nyfødt. Sover babyen i babynest oppi senga, eller sover den rett på madrass? Tenker at senga blir så stor.. Men samtidig luftigere forhold uten nest.

Her er nest veldig mye brukt! Hun sover godt overalt, men i babyneste sover hun enda bedre! Har den da oppi vuggen :)

Mine likte ikke å sove i sprinkelseng før de var litt større. Ble nok litt for stort. Hadde prøvt med nest eller bygge ett nest på en eller annen måte hvertfall. Her blir det kun vugge og nest denne gangen :)

Jeg har stokke sleepi mini, så den sprinkelsengen er en del mindre enn de firkanta, så håper hun får sove godt der, men har babynest i tillegg som hun kan ligge i både i senga og ellers :)

I sprinkelseng uten nest. Hvis det blir nødvendig ruller jeg sammen noen helsetepper rundt han under lakenet som jeg gjorde med storesøster :)

Vi har en vanlig sprinkelseng, og om hun vil ligge oppi der så kommer hun til å ligge i rede. Syns sengen er så veldig stor :P

Nest i seng! Det er en av grunnene til at jeg kjøpte nest. Så slipper man å rulle håndklær el.

Mini sover supergodt i nestet i sengen sin - hadde ikke nest til storesøster, og hun sov ikke like godt:)

Må prøve oss litt frem rett og slett

Rett på madrassen her, jeg vil ikke ha så mye tekstiler i sengen. Men vi har sprinkelsengen åpen mot min seng da, og for det aller meste sover hun jo inntil meg slik vi sovner ved amming. Ofte halvt på min madrass og halvt på hennes. :p Sikkert litt mindre behov for nest når man har en mamma til å gni seg inntil hele natten. :p

Planen var at han skulle sove i neste men ville prøve uten for da gikk jeg se rett inn på ansiktet hans, og det går veldig fint :)

Rett på madrass, nestet vi har ble bøyd litt under vask, så lillegutt er for liten til å ligge i det, han må bli litt tyngre først.

Back
Topp