Dere som bruker manduca

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Dere som bærer i manduca, synes dere det er lett å få barnet skikkelig ned i den? Noen som kan forklare meg hvordan jeg gjør det lettest mulig? Han sitter veldig fint i den, men oftest får jeg stoffet bare akkurat så langt opp som jeg må for at det skal være trygt. Så har han en fold av tøy under rompa, som jeg ikke greier å riste ham ned i. (Brukte bare å riste litt på meitaien jeg bar i tidligere, så fallt han ned.) Hva gjør jeg feil?

Den er god å bære i uansett, og Felix trives veldig godt i den. I går hadde han en litt søt kommentar om bæring i manduca: "Når lillesøster blir STOR... veldig stor... enda større... enda, enda, enda større... da kan hun sitte på ryggen til mamma i manduca. Da blir Anna glad!" Ryggbæring er tydeligvis for de store.[:D]

Du bærer på ryggen?
Jeg slet med akkurat det samme i starten da jeg bar han på rygg med Manduca.
Det jeg synes er lettest er å feste midjebeltet og la panelet henge ned. "Kaster" han på ryggen og lener meg fremover.
På forhånd har jeg løsnet skulderstroppene omtrent helt ut. Det jeg fant ut at jeg gjorde feil var at jeg tok skulderstroppene direkte på skuldrene før jeg hadde fått han skikkelig nedi panelet. Jeg synes det er lettere å få han skikkelig ned i om jeg drar skulderstroppene opp og ut FØR jeg trer de på meg, om du forstod forskjellen?
På den måten får jeg hvertfall omsluttet han best [:D]

Takk for svar![:)]

Løsner du skulderstroppene og strammer dem igjen når du har fått ham på ryggen? Hvordan har du dem innstilt når du bærer? Jeg hadde hatt de så korte som det var muig hele tiden. I dag prøvde jeg å slakke de noen cm, og da gikk det lettere å få ham oppi. Da strammet jeg dem ikke etter at han kom på ryggen, det var greit å bære slik. Kanskje det blir bedre om jeg slakker og strammer hver gang?

Jeg løsner og strammer for hver gang ja, det varierer jo hvor mye klær vi har på oss begge to [:D]
Så jeg løsner de før jeg tar han oppi, bumper han nedi, tar stroppene på skuldrene mine og strammer godt før jeg klipser på bryststroppen [:)]

Jeg løsner også litt på skulderstroppene før jeg tar på meg Manducaen. Så strammer jeg dem igjen når jeg har fått Olalaien på plass.

Jeg får prøve det på mandag.[:)] Jeg har tydeligvis brukt den med skulderstroppene alt for stramt.

Back
Topp