Dere som bruker bringebærkapsler?

Sist gang det var et innlegg ang. disse pillene var det en som skrev at man ikke skulle ta de hvis man har hatt keisersnitt tidligere... Noen som vet hvorfor? Eller om dette stemmer?
Hadde egentlig planer om å begynne på disse men da jeg leste dette ble jeg veldig usikker:/

ORIGINAL: Nummer 2 på vei...

Sist gang det var et innlegg ang. disse pillene var det en som skrev at man ikke skulle ta de hvis man har hatt keisersnitt tidligere... Noen som vet hvorfor? Eller om dette stemmer?
Hadde egentlig planer om å begynne på disse men da jeg leste dette ble jeg veldig usikker:/

Jeg har også hørt det, men husker ikke hvorfor :S

hm..tror jeg ville hørt med jm jeg da. Her inne får man alle mulige slags råd ang naturmedisin o.l.
har ikke hørt om det med ks selv?[8|]

Har lest at man ikke bør bruke bringebærblad om man tidligere har tatt keisersnitt eller har hatt problemer med blødninger, men det stod ingenting om hvorfor. [&:] Var jordmødre som anbefalte å styre unna..

ORIGINAL: kolibri

hm..tror jeg ville hørt med jm jeg da. Her inne får man alle mulige slags råd ang naturmedisin o.l.
har ikke hørt om det med ks selv?[8|]

Ja jeg får høre med hun til uka[:)]
Mener å huske at det hadde noe med blødninger å gjøre, men er ikke sikker...

ORIGINAL: Heidi_88

Har lest at man ikke bør bruke bringebærblad om man tidligere har tatt keisersnitt eller har hatt problemer med blødninger, men det stod ingenting om hvorfor. [&:] Var jordmødre som anbefalte å styre unna..

Da får jeg høre med jordmor før jeg evt. begynner å ta noen piller...
Men blir vel til at jeg dropper de da tenker jeg[&:]

Bringebærblader er en type urte man bør styre unna om man tidligere har tatt keisersnitt står det på siden som jeg linker til under, men det står ikke hvorfor :S

http://www.uib.no/form/nyheter/2009/06/uvitenhet-om-urtemedisin

ORIGINAL: lillebebis

Bringebærblader er en type urte man bør styre unna om man tidligere har tatt keisersnitt står det på siden som jeg linker til under, men det står ikke hvorfor :S

Hmmm, da blir det nok ingen bringebærkapsler på meg...
Men rart det ikke kan stå hvorfor, bare at man ikke bør ta det...

Nei alt for dårlig informasjon! Men du kan jo ta turen innom helsekostbutikk for å høre? De bør vite noe om det :)

Forstår jeg godt! Er jo ikke bevist at det skal ha noe effekt, så er ikke sikkert du går glipp av noe ;)

Hehe, nei ikke godt å si... Jeg får kjøpe meg sånn fødselsforbredende olje iværtfall da[;)]

Jeg har tatt de i noen uker nå og merker ikke mye forskjell. Kanskje livmora mi jobber litt mer enn tidligere, men det er jo bare et bra tegn [:D]

Jeg spurte også jordmor, som sa jeg godt kunne ta de. Så jeg var på helsekostbutikk og skulle kjøpe og der sa de litt av hvert. At jeg skulle begynne når jeg entret tredje trimester, begynne på to tabletter om dagen og så øke med en tablett hver uke. Herregud, må jo bli storforbruker av det da! Det blir jo utrolig mange tabletter pr dag når en er helt i slutten av graviditeten!

Synes det var veldig drøyt jeg da, så kommer ikke til å gjøre det. Har hørt litt forskjellig om når man skal begynne, men tenkte ikke å begynne før jeg kom i uke 35. Sånn ca...
Så håper jeg det hjelper fødselen og at en ikke får kynnere av det..

Jeg har kjøpt den teen.. men den smaker skikkelig pyyyton! :p Var på helsekosten, men de hadde ikke de kapslene der.. noen som vet hvor man kan få tak i de???

Ikke si det da. [:o] Jeg har spist opp en boks siste måneden og jeg hadde ks sist... Hun dama jeg handlet av på helsekosten sa ingenting om det. [&:]

ORIGINAL: FrøkenS

Jeg har kjøpt den teen.. men den smaker skikkelig pyyyton! :p Var på helsekosten, men de hadde ikke de kapslene der.. noen som vet hvor man kan få tak i de???

synes teen er helt ok jeg[:)] akkurat som en helt enkel te, litt utvanna earl grey eller no sånt[:D]

Men smaken er som baken[8D]

ORIGINAL: FrøkenS

urtesenteret.no[:)]

ORIGINAL: civciv

Ikke si det da. [:o] Jeg har spist opp en boks siste måneden og jeg hadde ks sist... Hun dama jeg handlet av på helsekosten sa ingenting om det. [&:]

vel, det hjelper ikke å bekymre seg over det. Men du bør kanskje slutte med dem også bør du opplyse jordmor eller lege på neste kontroll for sikkerhets skyld[;)]

Det går nok bra[:)]

søsteren min anbefalte meg at jeg skulle prøve disse, så tenkte jeg skulle starte i begynnelsen av mai. Hun hadde fått beskjed at det var veldig vanlig at de kunne fremkalle en del kynnere på slutten av svangerskapet hvertfall.
Hun brukte disse selv med 3. barnet, og med tanke på de 2 første fødslene så synes hun at det var absolutt verdt det..
Nå skal sant sies at hun er typen som tror veldig sterkt på ting hun først prøver, og det er vel kanskje litt placebo-effekt på tablettene da? [;)]

Back
Topp