Dere som bruker bedside crib

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Liker babyene seg oppi der? Her storkoser mini seg i moseskurven sin på dagtid- da har vi lagt dyna hans i bunn, så det er lunt og godt. Det tør vi imidlertid ikke å gjøre på natta, da alle anbefalinger går på å ha minst mulig i senga. Vi har saueskinn da. Men det virker som det da ikke blir lunt nok, og han finner ikke helt roen. Så det har endt opp med at han sover på meg på natta.. Han er 11 dager gammel bare da- jeg sniker fra mars. Noen gode råd?
 
Liker babyene seg oppi der? Her storkoser mini seg i moseskurven sin på dagtid- da har vi lagt dyna hans i bunn, så det er lunt og godt. Det tør vi imidlertid ikke å gjøre på natta, da alle anbefalinger går på å ha minst mulig i senga. Vi har saueskinn da. Men det virker som det da ikke blir lunt nok, og han finner ikke helt roen. Så det har endt opp med at han sover på meg på natta.. Han er 11 dager gammel bare da- jeg sniker fra mars. Noen gode råd?
Frøkna her lå i sprinkelseng fra dag 1 hjemme på natta, men vi hadde babynest som hun lå i fram til hun var ca 6 uker[emoji4] Det funket her, hun roet seg sjelden uten babynestet [emoji4]
 
Liker babyene seg oppi der? Her storkoser mini seg i moseskurven sin på dagtid- da har vi lagt dyna hans i bunn, så det er lunt og godt. Det tør vi imidlertid ikke å gjøre på natta, da alle anbefalinger går på å ha minst mulig i senga. Vi har saueskinn da. Men det virker som det da ikke blir lunt nok, og han finner ikke helt roen. Så det har endt opp med at han sover på meg på natta.. Han er 11 dager gammel bare da- jeg sniker fra mars. Noen gode råd?
9mnd. Bedsiden står til pynt. Vi samsover. Baby bør ikke sove på magen, ikke når.han ligger på deg heller. Mange har god erfaring med sovepose. Jeg ville samsovet en stund til og bare fortsatt å prøve innimellom lagt han i senga si :)
 
Jenta mi ville heller ikke ligge i bedside criben til å starte med. Men jeg lot henne sovne på meg og passet på å ha ett teppe over henne eller under henne som jeg forsiktig løftet henne over i bedside criben med når hun hadde sovnet. Slik at det ikke ble så stor overgang til den kalde sengen. Så lå jeg helt inntil henne så hun hørte pusten min. Og gradvis beveget meg mer og mer bort. Nå elsker hun å sove i bedside criben, men har babynest oppi der. Nå sovner hun av seg selv der [emoji5]
Hun er 8 uker
 
9mnd. Bedsiden står til pynt. Vi samsover. Baby bør ikke sove på magen, ikke når.han ligger på deg heller. Mange har god erfaring med sovepose. Jeg ville samsovet en stund til og bare fortsatt å prøve innimellom lagt han i senga si :)

Jeg snakket med HS om dette, og hun sa det var helt greit.. Det er verre om han sover ved siden av meg, for madrassen er så myk at han ruller mot meg. Jeg får fortsette å prøve å legge ham over i senga si etter han har sovnet..
 
Jeg må legge til at han kaver og styrer mye med luft når han ligger for seg selv, men når han ligger på meg sover han rolig i 3-4 timer.
 
Jeg må legge til at han kaver og styrer mye med luft når han ligger for seg selv, men når han ligger på meg sover han rolig i 3-4 timer.

Har du forsøkt å pakke et helseteppe stramt rundt han med armene inntil kroppen? Det funker når min kaver helt ekstremt. Selv om det ikke virker som om han liker det i begynnelsen, hjelper det han å få samlet seg og finne roen.
Jeg ville heller lagt han oppå en dyne enn at han sover på deg mens du sover, men dere finner ut hva som føles tryggest :)
Vi har sprinkelseng som bedside, og han kan sove der, men sover roligere ved siden av meg under sin egen dyne. Vi har fast, hard madrass, så han ruller ikke møt meg.
Men tips for at baby kan sove i bedsiden er å legge en varmeflaske i senga under dyna hans, sånn at madrass og dyne er varmet opp. Jeg ligger også helt inntil og stryker eller holder en hånd på brystet/magen til han har sovnet ordentlig godt.
Lykke til :)
 
Liker babyene seg oppi der? Her storkoser mini seg i moseskurven sin på dagtid- da har vi lagt dyna hans i bunn, så det er lunt og godt. Det tør vi imidlertid ikke å gjøre på natta, da alle anbefalinger går på å ha minst mulig i senga. Vi har saueskinn da. Men det virker som det da ikke blir lunt nok, og han finner ikke helt roen. Så det har endt opp med at han sover på meg på natta.. Han er 11 dager gammel bare da- jeg sniker fra mars. Noen gode råd?

(sniker)

Babyen hører til oppå deg, så la ham sove der, eller inntil deg ved puppen. (Om du ammer.)
Det er meningen at han skal være der, for det er der naturen forteller ham at han er trygg. :)
Hør på ham, han forteller deg akkurat hva han trenger, og hva som er riktig.
Hvis han er urolig i sengen sin, eller borte fra deg, så tar du ham inntil deg. :)

IKKE bruk babynest på natten/uten tilsyn, eller sprinkelbeskytter. Det er unødvendig og potensielt livsfarlig.
:)
 
Har du forsøkt å pakke et helseteppe stramt rundt han med armene inntil kroppen? Det funker når min kaver helt ekstremt. Selv om det ikke virker som om han liker det i begynnelsen, hjelper det han å få samlet seg og finne roen.
Jeg ville heller lagt han oppå en dyne enn at han sover på deg mens du sover, men dere finner ut hva som føles tryggest :)
Vi har sprinkelseng som bedside, og han kan sove der, men sover roligere ved siden av meg under sin egen dyne. Vi har fast, hard madrass, så han ruller ikke møt meg.
Men tips for at baby kan sove i bedsiden er å legge en varmeflaske i senga under dyna hans, sånn at madrass og dyne er varmet opp. Jeg ligger også helt inntil og stryker eller holder en hånd på brystet/magen til han har sovnet ordentlig godt.
Lykke til :)

Ja, det varmeflasketrikset kommer jeg på at vi brukte på min mellomste sønn. Det må jeg prøve igjen. Takk for tips dere. [emoji4] Jeg tåler nok mindre knying fra ham på natta enn på dagen, så det ligger nok litt der også. På dagtid roer han seg selv etter litt kaving og luftstyr.
 
Min baby har sovet i bedside crib (om nettene) siden vi kom hjem fra sykehuset :)
Jeg holder henne i hånden avogtil, men stort sett holder det at vi ser hverandre og at hun hører pusten min [emoji177]

Nå er hun 2mnd, og vil heller ligge i bedside crib enn oppå meg [emoji28] *sukk*
 
Vår sover i bedside crib og har gjort det siden sykehuset. Jeg pakker henne inn i ullteppe som hun sovner i, så flytter jeg henne i sengen med det teppet rundt seg og legger dynen over. Jeg ligger ved siden av og holder henne i hånden. Den siste uken har hun vist interesse for kosedyr, så jeg legger det ved ansiktet hennes hvis hun er urolig (jeg tar bort kosedyret når hun har sovnet).

Jeg har aldri prøvd å legge henne i sengen uten at jeg har lagt meg samtidig, så om dette funker når hun skal legge seg alene vet jeg ikke!
 
Jeg prøvde igjen i natt: varmet opp sengen med varmeflaske, pakket ham inn i teppe, og la han over i hans seng. Han var rolig, helt til det ble styr med å få opp luft, og da ga jeg opp. [emoji85] Prøver igjen! Jeg kjenner jo at det ikke er holdbart i lengden å sove sittende.
 
Sover i bedside-crib med Babynest i. I følge hs er anbefalingene om at baby ikke skal sove i babynest på natt fjernet. (Var visst en hendelse i USA som gjorde at det var blitt oppstyr rundt det i følge hs).

Vi hadde en periode hvor hun måtte sovne godt inn på brystet vårt før vi kunne legge henne på rygg i nestet (som vi ofte varmet opp med varmeflaske). Hun er nå 11,5 uker, og sovner inn selv.
 
Vår sover i bedside crib hver natt. Vi legger henne ned etter kveldens siste amming eller etter hun sovner fra litt byssing. Det hender hun også kan falle til ro på egenhånd i senga men det krever at hun er meget trøtt og vil ta smokken ;)

Etter første morgenamming sover vi gjerne litt til, da tar jeg hun opp i senga vår. Både hun hennes del og for min. Babykos :)
 
Jeg sov med baby oppå meg de 3 første ukene, men det var grunnet keisersnitt og enkelhet i forhold til det.
Nå samsover vi. Hun ligger vedsiden av meg ( og noen ganger helt inntil meg ettersom hun åler seg borttil i løpet av natten.) Det elsker hun og det føles riktig for meg.

Det er ikke anbefalt å ha baby under samme dyne, men det gjør jeg for det funket ikke med babydyne.
Sovingen var lik med storebror. Jeg bruker en lett sommerdundyne og har ammenattskjorte på meg. Da blir jeg ikke kald, så da løfter jeg ikke dyna over henne eller meg. Jeg har på henne en lett body bare så hun ikke blir for varm.

Du finner ut av det med sovinga og hva som er riktig for dere etter hvert. Husker jeg strevde med det med førstemann også.
Du må bare prøve deg litt frem.

Som sagt, min sovestil er ikke anbefalt, men det er best for oss og det funker for oss.
Vi sover godt begge to, bortsett fra nattamminger og noen våkeperioder hvor hun har lyst til å sprelle og smile fremfor å sove :joyful:.
 
Jeg sov med baby oppå meg de 3 første ukene, men det var grunnet keisersnitt og enkelhet i forhold til det.
Nå samsover vi. Hun ligger vedsiden av meg ( og noen ganger helt inntil meg ettersom hun åler seg borttil i løpet av natten.) Det elsker hun og det føles riktig for meg.

Det er ikke anbefalt å ha baby under samme dyne, men det gjør jeg for det funket ikke med babydyne.
Sovingen var lik med storebror. Jeg bruker en lett sommerdundyne og har ammenattskjorte på meg. Da blir jeg ikke kald, så da løfter jeg ikke dyna over henne eller meg. Jeg har på henne en lett body bare så hun ikke blir for varm.

Du finner ut av det med sovinga og hva som er riktig for dere etter hvert. Husker jeg strevde med det med førstemann også.
Du må bare prøve deg litt frem.

Som sagt, min sovestil er ikke anbefalt, men det er best for oss og det funker for oss.
Vi sover godt begge to, bortsett fra nattamminger og noen våkeperioder hvor hun har lyst til å sprelle og smile fremfor å sove :joyful:.

Ja, jeg har jo hatt keisersnitt jeg også, og var ikke så mobil i sengen de første dagene. Spørs om han rakk å bli godt vant da. [emoji6] Jeg samsov med mine to første, men ammet da liggende, og vi sov bare videre etter endt amming. Nå føler jeg som sagt sengen er for myk, og han ruller mot meg. Jaja, vi får bare fortsette å prøve oss fram[emoji4]
 
Ja, jeg har jo hatt keisersnitt jeg også, og var ikke så mobil i sengen de første dagene. Spørs om han rakk å bli godt vant da. [emoji6] Jeg samsov med mine to første, men ammet da liggende, og vi sov bare videre etter endt amming. Nå føler jeg som sagt sengen er for myk, og han ruller mot meg. Jaja, vi får bare fortsette å prøve oss fram[emoji4]

Uff, syns ks er fæle greier jeg da.
Greide ikke ligge i seng da jeg kom hjem. Sov sittende i sofaen med puter og vesla i armkroken inntil meg de to første ukene.

Jeg har en litt hard seng så da ruller hun ikke sånn ukontrollert inntil meg.
Greide ikke ligge på siden å amme før etter flere uker ( husker ikke helt når, hun er snart 9 uker nå), men nå går det.
Det vondeste er jo å ligge på siden ( syns jeg) når man har ks.
Jeg måtte reise meg opp for å nattamme. Beste syns jeg var å dra meg selv i beina etter lårene mens jeg strakk ut føttene. Da ble det ikke så stor belastning på magemusklene, en kombo av å bruke armmuskulaturen, lårmuskulaturen og magemuskulatur.

Er det ditt første snitt?

Det blir bedre, bare husk å lytte til kroppen din og ikke ta for mye av det praktiske med dine eldste to.
 
Jeg prøvde igjen i natt: varmet opp sengen med varmeflaske, pakket ham inn i teppe, og la han over i hans seng. Han var rolig, helt til det ble styr med å få opp luft, og da ga jeg opp. [emoji85] Prøver igjen! Jeg kjenner jo at det ikke er holdbart i lengden å sove sittende.

Hjelp litt med tempen hver kveld rett før legging :)
 
Sover i bedside-crib med Babynest i. I følge hs er anbefalingene om at baby ikke skal sove i babynest på natt fjernet. (Var visst en hendelse i USA som gjorde at det var blitt oppstyr rundt det i følge hs).

Vi hadde en periode hvor hun måtte sovne godt inn på brystet vårt før vi kunne legge henne på rygg i nestet (som vi ofte varmet opp med varmeflaske). Hun er nå 11,5 uker, og sovner inn selv.

Da på din HS oppdatere seg igjen. Faren for CO2-opphopning forsvinner ikke...
https://www.lub.no/tema/forebygging/sengekantbeskytter-gir-risiko-spedbarnsdød
 
I starten ville hun ikke ligge der, men det kom seg etterhvert. Da gikk det bra å flytte henne over dit etter amming og at hun hadde sovna. Men etterhvert ble det enda bedre og nå kan hun legges rett dit og sovne uten amming også
 
Back
Topp