Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Fjernhild Halvhjerne
Unnskyld, men:
ORIGINAL: *ZimileMamma*
Ja, det er uvitenhet, men jeg må spørre. Hvordan er det egentlig å bo opp i nord? Har inntrykk av at butikker og alt er milevis unna hus, og naboene bor flere km unna. [8|]
Har sagt til mannen at jeg kunne tenke meg å prøve 1 år opp i nord, men han er MEGET negativ.
Så hvordan er det egentlig å bo nordover?
ORIGINAL: Karla
ORIGINAL: anne84mod
jeg har slektninger fra øverbygd. et lite stykke fra bardufoss. og komme dit er akkurat som å komme 300 år tilbake i tid! det er helt utrolig! jehg kunne aldri ha bodd der. hadde blitt gal!
men det har jo ingenting med nord-norge å gjøre... vi kan sikkert hoste opp flere hyttefelt sørpå som er noe alla øverbygd da[8D]
ORIGINAL: ~Adrianna~
Unnskyld, men:
Samme her [:D][:D]
Ikke kom hit, for da må du kle deg i bjørnepels og nesnalabber for å gå på butikken.. [:-] (Som er 4 mil unna huset mitt[8D]) NOT
Jeg tror kanskje noen trenger å utvide sine horisonter litt![8|] Det finnes en verden nord for Dovre også, vet dere! [:D][:D]
ORIGINAL: Apeloffen
ORIGINAL: vand
hahaha, dummeste jeg har hørt.. faktisk[:D]
Akkurat det samme som å bo i sør vell. Men byene er bare ikke fullt så store. Bor i narvik, og her er det vell ca 18 000 innbyggere.
Eller, jeg bor rett utenfor Narvik, ett lite tettsted. Men vi har da faktisk 4 matbutikker osv... Du skulle hatt deg en tur nordover.. Du er jo helt på bærtur[:D]
Det er jo litt moro med uvitenhet fra sør!!! Må ikke mobbe når man har en potensiell nordover-flytter!!! [:D][:D][:D]
nei jeg mobber ikke.. synes det var litt morro jeg[:D]
beviser jo bare det jeg, og andre "nordboere" kanskje hadde mistanke om.. nemllig at folk fra sør har null peiling om nord[8D]
ORIGINAL: ~Alexandra~
En forskjell på nord og sør æ har lagt merke til e at vi har ei større grense for kjørelengde her.
E liksom ikkje langt å kjøre 5 mil til noe[;)]
Og som alle andre sir, kommer jo veldi ann på kor du fytte, bor du i en by vil alt være nært, bor du på landet vil ting være lengre unna.[;)]
ORIGINAL: Karla
ORIGINAL: lindaen
Hehehe, du lurer ikke på om vi har isbjørner i gatene også? [8D]
kan jeg spørre hvordan det går i deres nybygde igloo?

ORIGINAL: giggsy
Akkurat det samme som å bo i sør vell. Men byene er bare ikke fullt så store. Bor i narvik, og her er det vell ca 18 000 innbyggere.
Eller, jeg bor rett utenfor Narvik, ett lite tettsted. Men vi har da faktisk 4 matbutikker osv... Du skulle hatt deg en tur nordover.. Du er jo helt på bærtur[:D]
Det er jo litt moro med uvitenhet fra sør!!! Må ikke mobbe når man har en potensiell nordover-flytter!!! [:D][:D][:D]
beviser jo bare det jeg, og andre "nordboere" kanskje hadde mistanke om.. nemllig at folk fra sør har null peiling om nord[8D]
Enkelte folk skal jeg nok være med på, men å gre alle folk i sør over samme kam, det blir for dumt. [:-] Ignorante mennesker finner du overalt.
ORIGINAL: giggsy
Enkelte folk skal jeg nok være med på, men å gre alle folk i sør over samme kam, det blir for dumt. [:-] Ignorante mennesker finner du overalt.
Samma det om det bare er enkelte eller alle.. Uansett virker det for meg, som om folk sørafør generelt er lite opplyste om hvordan det er i nord.