Dere som bor i Lofoten

ORIGINAL: Froskegele

ORIGINAL: *LilleVinkel*

ORIGINAL: ~Roskva~

Hva synes dere om dette huset?

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/viewimagewide?finnkode=20916763

Fint hus, okei plassering midt i sentrum av Svolvær. Er litt nyskjerring på hvilke muligheter som finnes for å sitte ute - veranda/hage?

Lurer jeg også på, stod ingenting.. Må få svigers til å se [8D]

Her er det også et:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=23742593

Det var flott [:)] Noe mindre, men ikke så stort behov for oppussing..

Har sikla en stund på det huset[8D]

Jeg er født å oppvokst i Lofoten (Kabelvåg, 5 min fra Svolvær) og etter 10 år borte kom jeg hjem igjen for 3 års siden:
Er kjempeglad for å komme hjem igjen, og har ikke angret i det hele tatt.
Selv om jeg har bodd i storby i 10 år føler jeg ikke vi savner noe, vi har det meste av tilbudene vi trenger..

Her en liten gutt selv og er veldig glad han får vokse opp her, er gode aktivitetstilbud og nå er kultursiden også blitt bra.

Alt dette snakket om narkotika føler jeg virkelig er dratt ut av dimensjoner,
det kommer jo veldig ann på hvilken miljøer man vanker i som alle andre plasser.
Jeg har sett veldig lite til dette selv, og jeg har ikke sittet hjemme å strikket i oppveksten for å se det fint... :)

Vill absolutt kunne anbefale deg å flytte hit :) Velkommen skal du være :)

Bodde 8 år i Kabelvåg.[:)][:)] Å det er en helt grei plass å bo.
Savner plassen å folket myye. Her jeg bor nå (Møre) er det en helt annen folketype.[>:]
Så jeg hadde ikke sett mørkt på å flytte til Svolvær iallefall. Folk blir du HELT sikkert kjent med.[:)]
Er ikke som her at folk omtrent snur ryggen til deg om man prøver å ta litt kontakt.

Syns det siste huset så best ut jeg da [:)]

ORIGINAL: nette2010

Det første huset du la ut har hage og terasse på baksiden :)
Såfremst terassen ikke er revet da..

Har tilbringt noen timer i det huset der ;)

Åh, har du? [:D]

ORIGINAL: curlyyysue

Bor ikke dær lenger. Men har bodd dær! Jeg elsker Lofoten, og flytter gjærne tilbake. Men får ikke med meg samboern;) Men eeeen dag, så skal jeg ha hus i lofoten!:

Bodde i svolvær og kabelvåg:)

Er jo så mange fine hus der da[:)]

ORIGINAL: Mistik

Bodde 8 år i Kabelvåg.[:)][:)] Å det er en helt grei plass å bo.
Savner plassen å folket myye. Her jeg bor nå (Møre) er det en helt annen folketype.[>:]
Så jeg hadde ikke sett mørkt på å flytte til Svolvær iallefall. Folk blir du HELT sikkert kjent med.[:)]
Er ikke som her at folk omtrent snur ryggen til deg om man prøver å ta litt kontakt.

Syns det siste huset så best ut jeg da [:)]

Nordlendinger er jo et trivelig folkeslag. Og så går de og Trøndere så godt overens [:)]

Det første huset du la ut har hage og terasse på baksiden :)
Såfremst terassen ikke er revet da..

Har tilbringt noen timer i det huset der ;)

Åh, har du? [:D]

Ja :)
I det huset,og nabohuset :)
Hihi..

Så artig! Bodd der eller sånn party party kanskje? [8D]

Familien til samboeren min er fra Lofoten, og vi er der hver sommerferie.. (3-4 uker)
Har så lyst å flytte dit - men pga mange årsaker så kan vi ikke det.. (b.la jobben til samboer)
Sommerhuset er ca 50 min fra Svolvær..[;)] Sambo har og slekt i kabelvåg[:)]
Er utrolig fint der!

ORIGINAL: LilleBølla

Familien til samboeren min er fra Lofoten, og vi er der hver sommerferie.. (3-4 uker)
Har så lyst å flytte dit - men pga mange årsaker så kan vi ikke det.. (b.la jobben til samboer)
Er utrolig fint der!

Oii, nå er jeg veldig spent på hvor dere har sommerhus- hvis du tør å fortelle det..? [8D]

ORIGINAL: ¤Ida

Hvor i lofoten???
vestvågøy altså leknes, stamsund, ballstad, gravdal er der jeg er kjent..borge og...
Miljøet der skal man vanke forsiktig i, VELDIG forsiktig...man må tenke nøye over hva man gjør å sier til en hver tid.
naturen er veldig nydelig men lite fritidsaktiviteter egentlig.
er kjempe plass å være på ferie, men jeg har sverga på at mine barn skal få slippe å vokse opp der.

men har selv sotte å sett på hus hjemme, rett å slett for det er så billig, men så tenker jeg bare på det som befinner seg utenfor veggene[8D]

vågan er vell heller ikke noe likere, men skal ikke si noe da jeg aldri har bodd der, men har hørt myyyyye... hadde ikke bosatt meg med barna mine der heller.

ehh.... [8|][8|][8|]! Du skremmer jo folk. Det du sier synes jeg ikke stemmer i det hele tatt. Miljøer finnes overalt, uansett. Men sånn som du framstilller Lofoten så høres det ut så ALLE driver med narko og at sprøytene ligger strødd i alle gatene osv....[&:][8|]
Ser ikke noe problem med å la barna mine vokse opp her.

ORIGINAL: Froskegele

Er utrolig fint der!

Oii, nå er jeg veldig spent på hvor dere har sommerhus- hvis du tør å fortelle det..? [8D]

Ja, Digermulen heter det.. hehe[:)]
Bitteliten plass..

Jeg bor i svolvær og har gjort det i 22 år. Trives veldig godt hær, kunne ikke tenke meg å bo på noen andre plasser. narko miljøet legger man ikke merke til, vist man ikke går i det miljøet da. Så det er ikke noe å tenke på, er nok slik over alt.
Svolvær er en fin liten by med mange muligheter, veldig fin plass å vokse opp på.
Når det kommer til dette huset: anbefaler jeg det IKKE. Det er et nydelig hus i seg selv men du ser litt av nabobygningen på siden av som er helt oppi terassen (ser det bakom treet). Den har tatt all utsikten, og man ser rett inn i byggningen. Så personlig kunne jeg ikke bo der i det hele tatt. Jeg bor noen hundre meter lenger ned i veien med nydelig utsikt over havet.
Anbefaler også mye mer vågan enn vestvågøy. Kunne ikke tenke meg å bodd dær i det hele tatt, å da tenker jeg på leknes. Det er pga. været. vi har mye bedre vær i svolvær enn på leknes. Leknes får den iskalde nordavinden å det får vi ikke i svolvær. Har mye å si den lille tiden vi har med sommervær hær oppe i lofoten.

Er utrolig fint der!

Ja, Digermulen heter det.. hehe[:)]
Bitteliten plass..

Der har vi også hytte :) Veldig fint...

Har familien min fra Leknes (og omegn) og har selv bodd der i 4 år :)
Jeg synes Vestvågøy og Vågan begge har sine særegenheter som gjør det verdt å bo der :) Vestvågøy med sine langstrakte jorder o.l og Svolvær som er litt mer by.

Begge øyene er i stadig utvikling og blir bare bedre og bedre, og fritidstilbudene vokser.
Jeg og gubben sitter selv og ser etter hus på Vestvågøy, da vi er lei av bylivet og "byprisene".

Hva angår fritidsaktiviteter, blir det til hva man gjør ut av det man har! :) Jeg bodde ved Leknes i tenårene, og hadde stadig ting å finne på.

Narkomiljøer kommer man ikke unna uansett hvor man bosetter seg. Det er gjort mange tiltak for å komme til pers med disse miljøene i Lofoten. Senest for 2-3 år siden var det en kjempeaksjon som huka mange storkarer innen rusmiljøet!

Jeg vil anbefale deg og familien å satse på Lofoten :) ((PS: Det grønne huset var penest ;))

Svolvær e en nydelig plass og bo, har bodd der noen år, å har stortrivdes. Hyggelige mennesker, flott milijø å flotte barnehager. Nydelig natur å mange plasser der man kan dra på utflukter.

Det narkomilijøet alle snakker om ovenfor er ikke noe jeg har merka noe til, men hvor man enn bor så er det vel slike milijøer.

Det er ikke spes enkelt å finne leilighet i svolvær, men med litt is i magen så finner man nok[;)] Leieprisene er ikke så veldig dyr synes jeg..sånn midt på treet kansje.

ORIGINAL: *EnSolstråle*

Jeg bor i svolvær og har gjort det i 22 år. Trives veldig godt hær, kunne ikke tenke meg å bo på noen andre plasser. narko miljøet legger man ikke merke til, vist man ikke går i det miljøet da. Så det er ikke noe å tenke på, er nok slik over alt.
Svolvær er en fin liten by med mange muligheter, veldig fin plass å vokse opp på.
Når det kommer til dette huset: anbefaler jeg det IKKE. Det er et nydelig hus i seg selv men du ser litt av nabobygningen på siden av som er helt oppi terassen (ser det bakom treet). Den har tatt all utsikten, og man ser rett inn i byggningen. Så personlig kunne jeg ikke bo der i det hele tatt. Jeg bor noen hundre meter lenger ned i veien med nydelig utsikt over havet.
Anbefaler også mye mer vågan enn vestvågøy. Kunne ikke tenke meg å bodd dær i det hele tatt, å da tenker jeg på leknes. Det er pga. været. vi har mye bedre vær i svolvær enn på leknes. Leknes får den iskalde nordavinden å det får vi ikke i svolvær. Har mye å si den lille tiden vi har med sommervær hær oppe i lofoten.

Jeg mååå jo bare påpeke at det finnes nordavind i Vågan og.. Hvordan og hvor mye den tar kommer jo an på hvor i kommunen en er.. Skal en først se på været må en vel heller fremme kommunen lengst vest i Lofoten- da de faktisk har bedre vær sånn gjennomsnittlig [:D]

Nå har vi blitt gira på dette huset:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=24249014

Var kanskje litt mer i vår prisklasse [;)] Ikke så stort da. Men det går jo an å eventuelt bo der for en periode ;O)

Nå har vi blitt gira på dette huset:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=24249014

Var kanskje litt mer i vår prisklasse [;)] Ikke så stort da. Men det går jo an å eventuelt bo der for en periode ;O)

Joda, huset var fint.. Men noe mindre enn de første du viste, og hovedveien går visst rett nedenfor..

Back
Topp