Dere som bor i enebolig ??

tar det som det passer, føler egentlig ikke at rommene blir "skitne" når de blir gjevnlig vasket.....

Vi har stue, spisestue, kjøkken og gang nede

Soverom, 3 alkover, bad, gang og "kleshjørne" oppe

Jeg pleier å ta alt nede + bad, gang og trapp når jeg vasker, soverommet og alkovene tar jeg litt mer sporadisk :p Pleier å ta det når jeg skifter på sengene.

Kan ikke huske sist jeg vaska golv i andreetasjen... Det hender seg jeg raser over med støvsugern og støvfilla. Det eneste som skjer i andreetasjen er at vi sover der, og det blir det ikke så møkkete av.

Vasker alt på en dag som regel.

Tar en etasje av gangen, som regel. Oppe er det bare soverom og bad, nede er jo der gjester stort sett er - så det tas hakket oftere.
Hele huset på en gang tar altfor lang tid, enda vi ikke har noen stor villa akkurat.

akkurat når det gjelder vasking skulle jeg ønske vi ikke hadde så stort hus..
støvsuger begge etasjene på samme dag, men vasking ehh, nei. jeg er i tipp topp form men tar badet et dag, kjøkkenet et annen dag osv.. enkelte helger tar mannen og jeg å vasker sammen da kan vi klare hele huset på 4-6 timer, å da er ikke vindusvasken med.

Jeg deler det opp;-) ellers hadde jeg holdt på i alt for mange timer! Å vasker ikke de rommene vi sjelden bruker like ofte som for eksempel stua, kjøkkenet osv.

deler opp ja.

Vi har bare soverom og bad/vaskerom oppe. Så det blir ikke så skittent oppe enn nede, der alle spiser og leker. Og dyrene får gå, der blir det hybelkaniner bare jeg setter fra meg moppen. Så her drar vi over gulvet 3 ganger per dag under røyteperioden.

Kommer an på hvor grundig jeg gjør det. Vanligvis tar jeg hele huset på en gang - det innebærer støvtørking, støvsuging og gulvvask (pluss vask av bad). Hvis det trengs litt mer rydding, vindusvask osv kan jeg godt ta det over to dager. Har ikke noe fast mønster egentlig.

Ofte tar jeg for eksempel stua og kjøkkenet en dag og så tar mannen resten dagen etter, men foretrekker at hele huset er reint samtidig:)

Back
Topp