Dere som bor i enebolig ??

RosaCupcake

Prøver på nr. 3
Og har flere etg .. vasker dere hele huset på en dag ? 
eller tar dere å deler opp ?

Vi har 2 etg og 150 kvm tilsammen.. idag har jeg vasket nede.. men nå vurderer jeg å vaske 2 etg imorgen.. dele det opp.. har holdt på noen timer her nede med å vaske vinduer, kjøkkenet, stua , gulv osv.. 

Hvordan gjør dere det ?  tar dere alt på en dag ?

enten tar vi begge etasjene sammen eller dersom en av oss skal vaske huset så tar vi det over to dager.

Men vi har bestemt at når jeg skal tilbake i full jobb så blir det vaskehjelp.......

Vi har ca like stort hus (160 kvm over 2 etasjer). Akkurat nå er hele 2. Etasje et stort oppussingsprosjekt (kun et soverom som brukes), men jeg har som mål å vaske begge etasjene når jeg først setter igang (skal sies at jeg ikke pusser vinduer og slike ting hver gang jeg vasker da!). Men det tar tid, ja! Jeg skjønner meg ikke på de som vasker hele huset på et par timer...

Tar hva når det passer meg. Orker aldri å ta hele huset på en gang (er kronisk syk), så blir ofte feks. badet en dag, stue, kjøkken og ganger en dag, soverommene en dag osv.

Jeg bruker ikke å ta alt i samme sleng.. vi bruker ikke kjelleren så mye, så der vasker jeg når det passer meg.. men i hovedetasjen tar jeg enten alt i ett eller deler det over to dager.. haaaaaater å vaske! blah

Har ca 200 kvm over 2 etasjer og fordeler vaskingen over mange dager... Har kroniske betennelser i hendene, så det sier seg egentlig selv at jeg ikke kan ta alt på en dag....

Sjakkruta skrev:
Tar hva når det passer meg. Orker aldri å ta hele huset på en gang (er kronisk syk), så blir ofte feks. badet en dag, stue, kjøkken og ganger en dag, soverommene en dag osv.

Signerer denne, bare at jeg ikke er kronisk syk men hjemme med to små, så da blir det sjelden tid til mer enn ett rom i slengen. Huset vårt er 300 kvadrat da, men er mye bod og sånn som ikke blir gjort noe med - annet enn en støvsuging i ny og ne.

Vi har to etasjer og 180 kvadrat. Normalt sett tar mannen en etasje, så tar jeg den andre :) Men nå sliter jeg fælt med bekkenet, så da tas det litt etterhvert av mannen..

vi har kjeller, hovedetasje og en 2. etasje, vasker ikke alt på en gang, da vi aldri bruker 2.etasje noe særlig. Støvsuger trappa da det trengs, mens kjeller etasjen blir støvsuget annhver gang som støvsugeren er fremme. Har sentralstøvsuger, og den må hentes i kjellern. Så fort gjort å dra over på vei ned trappa.

Vi har det meste  oppe og en gedigen gang nede og svær trapp med platå.

Vasker ikke der hver uke, men 1 gang i mnd.

170 kvm over 2 etasjer her.. Akkurat nå for tiden blir det over flere dager på grunn av at jeg har begynt å kjenne på bekkenløsning, og at mannen må hjelpe til, så da blir det over flere dager. Men til vanlig når jeg er frisk (ikke gravid med bekkensmerter) tar jeg enten  hele huset på 1 dag eller deler det opp i 2. Dette avgenger hvor grundig vasken er da med tanke på vasking av vindu osv, vasker ikke vinduene 1 gang i uken liksom:)

Det gjorde jeg ikke når vi bodde i leilighet heller. Vasker ett og et rom. Badet tirsdag, stua onsdag, gangen torsdag. Da går det mye kortere tid pr gang.

Men ofte om fredagen shiner jeg fort alle rom. Deilig å vite alt er rent samtidig og.

Nå bor jeg ikke i enebolig lenger, men jeg tørket støv, moppet og vasket badene to ganger i uken. Huset var på 2 etasjer, ca 280 kvadrat om jeg husker riktig. Våtmopping og støvsuging ble bare gjort når det var ventet gjester. Kjøkkenet ble tørket over hver dag etter middag. Jeg var datter i huset, da. Slet med å få meg jobb (ingen vil ansette en jente med langt svart hår og piercinger, de er jo kjempefarlige!), så jeg tjente penger på den måten.

Er det total nedvask ble det gjerne gjort over en helg, men da var det også alt ut av hyller og skap og skrubbing på gang.

tar alt etter behov - med mindre vi får folk.. da får hele huset stort sett en shine...

Nei, for ryggen min klarer det ikke. Etter å ha tatt et soverom, så sliter jeg med soverom nr to. og badet ..Og da utgår resten av huset.

Vaskar utifrå kor skittent det er. Det vil seie at stove, bad, vindfang og kjøkken vert vaska oftast då det er det det vert mest skitt. Trappa, gangen nede, kjellarstova, soveromma osv vert tatt etter behov:)

Jeg ville følt at jeg subbet med meg alt skitet hvis jeg ikke vasket alle rom på en gang. Så hvis jeg skulle delt opp ville jeg valgt å støvsuge og moppe alle gulvene den ene dagen, så kunne jeg tørket støv, vasket bad og sånn den andre dagen. Men nå bor vi på 90 m2 så er ikke akkurat noe problem å ta alt på en dag.

Back
Topp