Dere som blir satt tilbake uker,

Førstegangapril15

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Er det fordi dere selv har beregnet feil, eller kan det bare skje? Jeg var på UL i går, og har beregnet at jeg er 10+0 i dag. Jeg har på dagen 28-dagerssyklus, så derfor var det egentlig veldig enkelt og beregne, trodde jeg. I går på UL klarte vi bare se noe pittelite, men og bevegelse, noe som sannsynligvis var hjertet. Str antydet at jeg var 7-8uker på vei, men det får jeg overhodet ikke til og stemme. Har noen erfaring med dette, og evt bli satt tilbake? Jeg har tatt blodprøver i dag for og måle hcg-nivået, veldig redd for at noe er galt ( men er det ikke da evt rart at hjertet slo). Kjenner jeg er superfrustrert og skjønner ingenting :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Forrige svangerskap var mens termin 27 april, men termin ble flyttet til 7 mai etter OUL.
Jeg hadde jo uregelmessig mens da, men syns jo at ti dager var mye. Men alt var fint og bra med veslemor da :)

Æ blei satt 2.uke tilbake etter første ul æ hadde:)
Ikje freak ut, kan være at eggløsninga har vært treig, eller at syklusen har hoppa. Kan være mange småting. Det viktigste e jo at nurket ligg i magen å voks:)

Æ gikk å grubla lenge på koffer æ blei satt så langt tilbake, for det stemte ikje med min mens. Men nurket har det fint, så da spille det ikje nokka rolle, tenke no æ:)

Er det ikke slik at når man er i uke 10 så vil fosteret være ca 2 uker yngre? Siden de regner uke 1 fra første dag i siste mens?

Det er mange faktorer som kan slå inn. Feks kan egget gå i dvale noen dager. Jeg visste akkurat befruktningdag forrige gang, trodde jeg. Men trolig drev egg og sperm å surra litt rundt der inne før de slo seg sammen, samt at kanskje de gikk i dvale.

Ekkelt å gå sånn å vente i usikkerhet :/ men positivt at hjertet slår!

Jeg tror du bør vente på oul for å endre terminen, de fleste babyer er i lik str i uke 17-20, det er da lettere å beregne termin.

Jeg ble satt tilbake nesten 14 dager første gang, det ble forklart med at eggsning kan ha vært senere,befruktningen skjedde senere enn det jeg "visste".

TuMmY LoVe

Jeg ble satt tilbake pga egen feil. Jeg husket virkelig ikke dato for siste mens. :/

Excuse me- damn that autocorrect.

Takk for mange svar :) Syns bare det var så rart, og legen virket liksom ikke superpositiv. Han ville ta hcg-prøve for og vite status, virket som om han trodde noe var galt liksom (selv om vi så noe som lignet et hjerte). Det jeg ikke liker er uvissheten. Hvis noe er galt vil jeg bare få vite det med en gang, ikke gå rundt og lure...

Det virket jo litt rart og blo satt såpass mye tilbake. Jeg visste eksakt befruktnings dato, og jeg ble satt frem 3 dager. Gyn sa at dette hadde vært en veldig tidlig festning! Det kan jo være omvendt hos deg, at eggløsning var litt forsinket +sen festning f.eks :)

Det virket jo litt rart og blo satt såpass mye tilbake. Jeg visste eksakt befruktnings dato, og jeg ble satt frem 3 dager. Gyn sa at dette hadde vært en veldig tidlig festning! Det kan jo være omvendt hos deg, at eggløsning var litt forsinket +sen festning f.eks :)
Ja, så veldig nervøs og spent på svarene etterpå i dag.

Jeg ble satt tilbake nesten 3 uker forrige svangerskap selv om jeg visste når befruktning hadde skjedd.
Og han kom 5 dager på overtid, så det stemte jo ut fra ul beregningene.

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt 27.04.2015

Nå har jeg vært hos legen igjen. Nivåene var som de skulle, men jeg har tydeligvis en livmor som er bøyd, og derfor er det så vanskelig og se så mye. Får bare smøre meg med litt tålmodighet, så får jeg se mer etter 12-13 uker :)

Forrige gang ble jeg også satt tilbake hele 10 dager!! Selv om jeg alltid har regelmessig menstruasjon og viste når unnfangelsen fant sted. Utrolig irriterende! På tidlig ul så fikk jeg samme termin som jeg hadde tippet, men ble satt bak på oul, men jenta vår kom dagen før min termin! Så åssen de får noe sånt til å stemme aner jeg ikke! Desverre må vi bare godta at de flytter oss på det viset:p

Back
Topp