dere som ble satt igang..

lillemy29

Forelsket i forumet
Gikk det "bra"? Selv om dere var helt umodne og måtte starte med såkalt ballongkateter? Skal settes igang imorgen på ahus...er visstnok helt umoden, så starter vel med et kateteret...Men nå må jeg jo få kommet igang så..merkelig dette her. Jeg er 2 gangs fødende og sist gikk alt helt spontant og fint for seg til termin.... Nå skjer absolutt INGENTING...

Jeg var umoden, fikk sånne piller med en gang, ikke noen ballong. Det gikk helt fint. En kjapp og fin drømmefødsel. [:)] Kunne lett gjort det igjen fremfor å la det gå sin gang med fødsel i over et halvt døgn sånn som første gang. 

Ble satt i gang, men slapp ballongen.. Gikk rett på modningstablettene, og trengte bare to før ting startet. Fødselen tok deretter bare 6 timer, og det var i grunn en veldig grei fødsel.

Eg var heilt umoden. Dvs vatnet var gått, men livmorhalsen var ikkje noko forkorta så vidt eg kan huske. Fekk berre modningspiller. Riene begynte etter to piller. Etter knapt fire timar med rier (og ca 3 cm opning) endte det med hasteks. 

var litt moden og begynte rett på modningskapsler. det endte ikke så bra (hastesnitt), men det var pga at mitt bekken var for trangt for min store sønn og hadde ikke noe med igangsettinga å gjøre[:)]

Jeg fikk modningspille x 2. Riene starta 15.30, og snuppa var ute 14.44 dagen etter.[;)]

Har tre barn, men ble satt i gang med de to siste.
Den beste fødselsen var den fødselsen som startet av seg selv, altså min første fødsel.

1 gang så var jeg litt moden. fikk 2 piller til sammen. Fikk ikke rier like før de skulle sette inn den tredje, så jeg slapp den.
fra riene begynte til han ble født tok det 4 t. Det var intens og veldig vondt, men fikk litt pauser mellom riene.

2 gang litt moden, fikk en pille, hadde ingen virkning. jordmoren bestemte å ta vannet. da tok det 1 t 20 min. fra jeg fikk min første rie til hun var ut. Da var det så å si ikke pauser mellom riene. intens og vond var det.

Back
Topp