Dere som ble satt igang, hvor lang tid tok det?

Agnete

Forumet er livet
Jeg skal på vurderingsamtale om jeg kan snart bli satt igang.
Og er veldig spent på om jeg må gå videre eller om jeg kan bli satt igang.
Hadde dere en samtale? Hvor lang tid tok det fra samtalen til dere ble satt igang? :)

Jeg var inne til samtale på en onsdag og jeg skulle komme tilbake fredagen for å bli satt igang.
Jeg hadde ingen medisinsk grunn for å bli satt igang, men var engstelig siden jeg hadde styrtfødsel sist. Men riene mine startet natt til fredag og hun ble født 12 min før jeg skulle møte opp på sykehuset, hehe

Jeg var inne til samtale på en onsdag og jeg skulle komme tilbake fredagen for å bli satt igang.
Jeg hadde ingen medisinsk grunn for å bli satt igang, men var engstelig siden jeg hadde styrtfødsel sist. Men riene mine startet natt til fredag og hun ble født 12 min før jeg skulle møte opp på sykehuset, hehe

Så deilig at du både rakk det og det startet selv :)
Hos meg går det på min helse og medesinbruk. Så håper de setter meg igang :)

Følger her. Fikk beskjed om at jeg blir satt i gang på mandag. Og det har jeg aldri gjort før så er drit redd og vil suge til meg mest mulig info :-)

Følger her. Fikk beskjed om at jeg blir satt i gang på mandag. Og det har jeg aldri gjort før så er drit redd og vil suge til meg mest mulig info :-)

Å så heldig du er! Lykke til :)
Jeg skal bare vurderes på mandag, redd jeg må gå flere dager etter dette..

Skal på vurdering av igangsettelse på tirsdag. Vet ikke helt hva jeg håper skal skje. Vil jo veldig ha ut mini, men er jo ikke enda kommet til termin da. Så jeg burde jo ikke ha det så travelt heller :-P

Skal på vurdering av igangsettelse på tirsdag. Vet ikke helt hva jeg håper skal skje. Vil jo veldig ha ut mini, men er jo ikke enda kommet til termin da. Så jeg burde jo ikke ha det så travelt heller :-P

Har ikke kommet til termin jeg heller, håper jeg slipper å komme dit også :p

Har ikke kommet til termin jeg heller, håper jeg slipper å komme dit også :p

Min termin er fredag 17, så er jo bare 3 dager før i såfall :-) Er blodtrykket dei ikke er helt fornøyd med her. Har ok blodtrykk hos jordmor kontroller, men litt høye på sykehuset. Men somregel innenfor normalen etter jeg har ligget på benken når dei har tatt ultralydene. Men er også allerede reknet som risikograviditet og fødsel på grunn av min vekt. Så dei passer visst ekstra på :-)

Min termin er fredag 17, så er jo bare 3 dager før i såfall :-) Er blodtrykket dei ikke er helt fornøyd med her. Har ok blodtrykk hos jordmor kontroller, men litt høye på sykehuset. Men somregel innenfor normalen etter jeg har ligget på benken når dei har tatt ultralydene. Men er også allerede reknet som risikograviditet og fødsel på grunn av min vekt. Så dei passer visst ekstra på :-)

Er jo veldig bra de følger opp da! Høyt blodtrykk kan jo være farlig, mitt er veldig lavt.. Gleder meg til det øker litt :)

Det er jo f.eks svangerskapsforgiftning dei frykter. Men har fine urinprøver.

Frykter det litt selv og. Holdt på å drepe meg selv og mor min med det ser du :-P hun fikk kraftig forgiftning vertfall 3 mnd før termin og jeg måtte akutt plutselig bli tatt ut med haste ks 1 mnd før termin. Og det var på nippet at det ikke gikk bra. Det ble så akutt at far min ikke rakk det engang. Som var ca 5-10 min kjøring unna sykehuset.

Og hadde jo vært greit å slippe å gå over termin og gå utålmodig rundt å veeeeente på småen. Er utålmodig nok allerede på å finne ut om jeg får jente eller gutt nå :-P hehe

Det er jo f.eks svangerskapsforgiftning dei frykter. Men har fine urinprøver.

Frykter det litt selv og. Holdt på å drepe meg selv og mor min med det ser du :-P hun fikk kraftig forgiftning vertfall 3 mnd før termin og jeg måtte akutt plutselig bli tatt ut med haste ks 1 mnd før termin. Og det var på nippet at det ikke gikk bra. Det ble så akutt at far min ikke rakk det engang. Som var ca 5-10 min kjøring unna sykehuset.

Og hadde jo vært greit å slippe å gå over termin og gå utålmodig rundt å veeeeente på småen. Er utålmodig nok allerede på å finne ut om jeg får jente eller gutt nå :-P hehe

Svangerskapesforgiftning er skummelt og det kan skje så fort!!
Og det er vel arvelig også, så flott at de følger opp :)

Svangerskapesforgiftning er skummelt og det kan skje så fort!!
Og det er vel arvelig også, så flott at de følger opp :)

Søsteren min fikk også litt begynnende svangerskapsforgiftning når hun gikk på overtid med første, så vet sjansen er der ja. Derfor jeg er litt nervøs for det. Hun ble satt i gang da ca 1 uke på overtid. Så hadde vært kjekt å få ut småen før det skjer :-P hehe. Jeg VIIIIL bli mor nå, raskest mulig helst :-P hehe

Jeg tok med meg alt av utstyr til samtalen (hadde det i bilen, altså) og sa det på vurderingen at jeg var klar og at jeg hadde med alt jeg trengte :) Hadde de hatt plass på fødeavdelingen hadde jeg blitt satt i gang samme dag, men endte med at det ble dagen etterpå da :)

De vurderer det gjerne ut fra hvor moden du er i utgangspunktet ;) kanskje du får satt inn en ballong og blir sendt hjem igjen... Det kommer også an på hvor nye de har å gjøre på føden. Om det er fullt osv. Lykke til ihvertfall ;)

De vurderer det gjerne ut fra hvor moden du er i utgangspunktet ;) kanskje du får satt inn en ballong og blir sendt hjem igjen... Det kommer også an på hvor nye de har å gjøre på føden. Om det er fullt osv. Lykke til ihvertfall ;)

Jeg er ikke moden, så håper de ikke ser på det. Håper de ser på at om dette fortsetter så vil jeg ikke klare en fødsel fordi kroppen er utmattet etter å kaste opp i 36 uker, mye smerter og ingen søvn.
Sist fikk jeg fødseldepresjon, og jeg kjenner jeg er på god vei dit.
Min jordmor tror jeg kanskje bare trenger enn ballong, jeg vil helst ikke ha drypp :)
Jeg trenger alle lykke ønsker vil jeg tro, så tusen takk :)

Jeg er ikke moden, så håper de ikke ser på det. Håper de ser på at om dette fortsetter så vil jeg ikke klare en fødsel fordi kroppen er utmattet etter å kaste opp i 36 uker, mye smerter og ingen søvn.
Sist fikk jeg fødseldepresjon, og jeg kjenner jeg er på god vei dit.
Min jordmor tror jeg kanskje bare trenger enn ballong, jeg vil helst ikke ha drypp :)
Jeg trenger alle lykke ønsker vil jeg tro, så tusen takk :)
Jeg håper virkelig de prioriterer deg! Kvalme og oppkast er vi enige om at er det værste!!! Håper du slipper å gå sånn mer.. Føler så innmari med deg :) vet jo veldig godt hvordan det tærer på!

gråt noen tårer på kontrollen og be på dine knær om å endelig få slippe! Det ordner seg!

Back
Topp