Dere som bare pumpet?

Agnete

Forumet er livet
Hvor lenge klarte dere å holde melkeproduksjonen og pumpet dere på natten også?

Jeg kuttet ut etter 4 mnd og pumpet rett før jeg la meg og rundt 5 på natten når lille skulle ha mat :)

Jeg pumpet på dagen men ammet på natta.

Pumpet ca hver 3.time hele dagen ammet ved behov. På slutten kun en gang hver natt.

Når det var slutt på nattammingen så ble jeg plaget med tette melkekjertler og verk. Tydelig at babyen tømte kjertler som pumpa ikke tok.

Men: skal du fullpumpe så anbefaler jeg virkelig Medela Freestyle med "handsfree" bh!!! Da slipper man å holde på pumpa og kan styre med baby og annet mens man pumper :D

Har så veldig smerter nå, døgnet rundt. Men det er ikke så vondt å pumpe, så har lurt litt på om jeg bare skal pumpe fremover.
Auda :( Brystverk er ikke noe godt!

Sår eller?

Pumpa forresten i 6 måneder. Ble ikke tomt for melk men orket ikke mer når jeg begynte i jobb igjen når babyen var 9 måneder. :P

Pumpet hver 2t først så hver 4t inkludert natten.

Auda :( Brystverk er ikke noe godt!

Sår eller?

Det er noe galt med puppene og jeg har kramper i de. Varer under hele ammingen og det verker resten av tiden. Har hatt det slik siden jeg begynte å amme, men det har blitt verre nå!

Høres utrolig slitsomt ut å pumpe så mange ganger om dagen :o
Dere har vært utrolig dyktige!
Jeg har dobbelpumpa fra medela, hvor får man tak i denne bhen? :D

Auda :-(
Jeg håpet jo det gikk bra jeg nå :-(

Du får se hva du får til :-)
Tar hun flaske nå?

Blitt ganske flink nå :D
Har blitt verre og verre de siste dagene, har verking hele dagen og krampene kommer oftere. Men jeg holder ut, men kjenner det tar litt på når jeg er sliten fra før ;)

Det er i hovedsak litt tyngre å fullpumpe enn å fullamme pga at baby suger brystet helt tomt hver gang. Det klarer ikke pumpen like godt. Derfor må det ofte mye nattpumping til for å vedlikeholde melkemengden. Jeg klarte å vedlikeholde, men etter en måned så hadde jeg ikke nok lengre å måtte spe på med mme for jeg fikk ikke opp mengden uansett hvor mye jeg syns jeg pumpet. Gav opp etter 2 måneder.

Pumpet i 14 mnd med førstemann og snart 10 mnd så langt med andremann, holder på ennå. Pumper aldri om natten, har nok likevel.

Har pumpet i 8 uker. Tar 1 dag om gangen så får jeg se hvor lenge det blir. Pumper hver 3 tomrom dagen. Ikke noe på natten. Men får ut ca 280 ml på morgen og 130 ml ellers. Har kun enkel pumpe og føler det er bortkastet og kjøpe ny når jeg har pumpet så lenge nå. :/

Det er noe galt med puppene og jeg har kramper i de. Varer under hele ammingen og det verker resten av tiden. Har hatt det slik siden jeg begynte å amme, men det har blitt verre nå!

Høres utrolig slitsomt ut å pumpe så mange ganger om dagen :o
Dere har vært utrolig dyktige!
Jeg har dobbelpumpa fra medela, hvor får man tak i denne bhen? :D

Har du prøvd syntocinon nesespray mot krampene? Regner med det er i melkegangene det gjør vondt?

Har du prøvd syntocinon nesespray mot krampene? Regner med det er i melkegangene det gjør vondt?

Den reagerer jeg på dessverre, fikk elveblest over hele meg når jeg brukte den. Men det er ikke melkegangene, jeg har Raynaud`s fenomen og ikke noe særlig hjelper egentlig. Holder de varme og biter tenna sammen enn så lenge, men synes det er mindre smertefullt å pumpe.

Back
Topp