Dere som baker før fødsel - hva lager dere?

Ikveld ble det pizzasnurrer. Tenkte å ta med det på sykehuset siden matserveringen ikke er det store på fødestua. Mest for mannen sin del da, men det kan jo hende det frister for meg også ;)

Nam! Har du oppskrift du vil dele? :)
Skal vi seeee.... jeg tror jeg brukte Tine sin da jeg lagde disse. Oppskriften finner du her: http://www.tine.no/oppskrifter/bakst/sot-gjarbakst/solskinnsboller

De ble kjempegode, og jeg er ingen superhelt med gjærbakst ;)

Jeg blander gjerne ut sukker og kanel i mykt smør, og smører det utover. Syntes bollene blir saftigere da. Ellers er det også godt å smøre litt vaniljekrem utover sammen med sukker og kanel, i tillegg til kremen du har på toppen. Vaniljekreeeeem :Heartred

Mulig jeg må revurdere min plan om null baking... Nam!!:D
Det måtte jeg gitt! :P Står en bolle med kanelbolledeig til heving nå :D Første gang jeg baker glutenfritt, så veldig spent på resultatet!

Det måtte jeg gitt! :p Står en bolle med kanelbolledeig til heving nå :D Første gang jeg baker glutenfritt, så veldig spent på resultatet!

Krysser fingrene for at det blir bra!:D tenkte prøve meg på boller i morgen jeg og, om jeg orker :)

Krysser fingrene for at det blir bra!:D tenkte prøve meg på boller i morgen jeg og, om jeg orker :)
De ble såå gode! Aldri smakt så gode glutenfrie boller før, så dette var veldig gøy :D
ImageUploadedByBV Forum1475703204.449915.jpg

Vis vedlegget 200757

Bakte ost- og skinkehorn den dagen fødinga startet :) Hyper, mulig det var et fødetegn..

Hadde med horn på føden, det var genialt som mat etter fødsel (slappfisk i fødesenga) og som nattmat på barselhotellet.

Så lurt! Jeg har også bakt ostehorn jeg tenkte å ta med på sykehuset. Men tenkte litt på at skinken blir dårlig fort uten kjøleskap?..

Så lurt! Jeg har også bakt ostehorn jeg tenkte å ta med på sykehuset. Men tenkte litt på at skinken blir dårlig fort uten kjøleskap?..

Det tenker jeg går bra når den er stekt og er inni hornet. Jeg lagret mine i 3 dager uten kjøling. Har de ikke i kjøleskapet hjemme heller :)

Vis vedlegget 200757

Bakte ost- og skinkehorn den dagen fødinga startet :) Hyper, mulig det var et fødetegn..

Hadde med horn på føden, det var genialt som mat etter fødsel (slappfisk i fødesenga) og som nattmat på barselhotellet.

Jeg har bakt pizzasnurrer som skal med på føden! :D Satte ikke igang fødselen her da :shifty: :p

Vis vedlegget 200757

De så gode ut! Lurer på om jeg skal bake noe sånt. Horn er forresten også kjempegode når man fyller dem med mozzarella, hakkede tomater og pesto :)

Så myyye godt! Dere som baker horn, jeg har sett på matprat sin oppskrift og da skal man ha melk i deigen. Kan man bake uten og? Samboern brukte nettopp opp melka jeg satt av til det, og det frister såå lite å gå til butikken for 2,5 dl melk :P

Så myyye godt! Dere som baker horn, jeg har sett på matprat sin oppskrift og da skal man ha melk i deigen. Kan man bake uten og? Samboern brukte nettopp opp melka jeg satt av til det, og det frister såå lite å gå til butikken for 2,5 dl melk :p

Tror det skal gå helt fint asså! Jeg vanner hvertfall ofte ut melka om jeg ser at jeg har for lite feks. Og det er jo mange melkefrie oppskrifter!

Tror det skal gå helt fint asså! Jeg vanner hvertfall ofte ut melka om jeg ser at jeg har for lite feks. Og det er jo mange melkefrie oppskrifter!

Mannen tåler ikke melk så jeg bruker laktosefri. Har prøvd med bare vann og det funker greit, men kan fort bli litt mer tørt og hardt i konsistens :)

Trosset bekkenet og kynnere og laget en dobbel oppskrift med ost- og skinkehorn. Skal lage en dobbel oppskrift til imorgen. Så får jeg fylt fryseren skikkelig :D både jeg og samboeren er veldig glad i horn, så de forsvinner fort :p
ImageUploadedByBV Forum1476298617.318167.jpg

Back
Topp