Dere som anbefalte boken "Vannliljen"..

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Fy søren, sterkere bok skal du lete lenge etter ! Jeg satt med klump i halsen og tårer opp til flere ganger ! Den var helt forferdelig å lese !

Men nyskjerrig som jeg er, så klarer jeg ikke legge slike bøker ifra meg heller !

Huff, så utrolig trist !

Noen som vet om det er kommet en bok til ? Altså, som forteller om hvordan ting gikk med henne ? Den slutter så brått [:(]

Hva handler den om?

Handler om ei lita jente som ifra 2 år alderen utvikler flere "personligheter" slik at hun ikke må ta byrden alene. Hun blir fysisk of seksuelt misbrukt av faren, farmoren og venner/bekjente av dem, mot at de får sprit eller penger..

Helt forferdelig..

ORIGINAL: JafseSlafsaSlappfis

finner ikke den boken noen steder jeg[>:][>:]

Hva mener du ? I butikker eller bibliotek ?
jeg fant den på bibliotek..

Vannliljen - Hanne Dahl

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=107751

Der får du kjøpt den iallefall.. [:)]

Fant foressten ut at det ER en fortsettelse..

"Voldatte følelser" - Hanne Dahl..

Men kun ett eksemplar på mitt bibliotek [&o] Å den var til avhenting.. Blæh [:'(]

Har navnet på maange lignende hvis du orker!! Leste de når jeg gikk bvpedagog!

Vannliljen... er det den om hu jenta som blir odelsjente, som blir misbrukt fordi førstefødte på gården skulle være gutt? de "sender hunden på henne" og blir brukt som pokergevinst / lager bordell på låven? får døde rotter i gaver osv når de andre barna får hyggelige ting?

Det er bøker som virkelig får frem ALLE følelser i en!!!!

ORIGINAL: tone86

Vannliljen... er det den om hu jenta som blir odelsjente, som blir misbrukt fordi førstefødte på gården skulle være gutt? de "sender hunden på henne" og blir brukt som pokergevinst / lager bordell på låven? får døde rotter i gaver osv når de andre barna får hyggelige ting?

ja, det er den boken ! Helt forferdelig !!

ORIGINAL: aemde og Lille Prins

ja, det er den boken ! Helt forferdelig !!

Mmm... Grusom..... slutten ga meg ikke noen god følelse ift hvordan hu får det framover i ekteskapet med han gubben heller....[&:]

Voldtatte følelser heter bok nr.2 om hennes voksen liv. er veldig sterk bok det også.

Hvilke andre lignende bøker anbefaler du?[:)]

ORIGINAL: oslojente1980

Hvilke andre lignende bøker anbefaler du?[:)]

Disse bør du lese; (søk dem opp på google for å se hva de handler om)

Stygg
Ida's Dans
Men mamma kom ikke hjem
Vannliljen

(Dette er de jeg kommer på nå i farta, har lest fler men husker ikke navna for det er så lenge siden) ..

Leste boken "veien til karlsvogna" i påska, å jeg satt å grein meg nesten gjennom hele boken.
Er en mannns dagbok gjennom kreften til kona. nydeli bok som er ærlig på følselsene som ikke er noe klisje.
De siste sidene hulka jeg tilogmed i stua til svigers, svigermor trodde det hadde klikka for meg[8D]

ORIGINAL: ¤Ida

Leste boken "veien til karlsvogna" i påska, å jeg satt å grein meg nesten gjennom hele boken.
Er en mannns dagbok gjennom kreften til kona. nydeli bok som er ærlig på følselsene som ikke er noe klisje.
De siste sidene hulka jeg tilogmed i stua til svigers, svigermor trodde det hadde klikka for meg[8D]

Den skal jeg begynne på ikveld [:D]

Back
Topp