Dere som ammet når dere ble gravid på nytt

LMLA4

Andre møte med forumet
Når begynte melka å endre smak for Jr? Merket dere det? Ville de plutselig ikke ha lengre, eller merket dere ingen forskjell?

Merket ikke noe til det, slutta å amme 2,5 mnd inn i svangerskapet da.

Ammer fortsatt og 20 uker gravid. Merket aldri hun ble misfornøyd så mye amming sammenhengende her nå:/

Melka forsvant rundt halvveis i svangerskapet.

Melken kan endre smak ja, å de kan avvende seg på grunn av dette.

Her endret den smak og han sa « æææsssj» og etter det ville han ikke ha mer.

Ble gravid når nest yngste var 9 mnd. Da hn var 13 mnd (4mnd gravid), forsvant plutselig melken! Gikk fra 3 gg amming per dag til null på få dager.

Minste var to år når jeg ble gravid, ammet da mye! Er nå 26 uker på vei, og ammer fortsatt mye, ser ikke ut til at minste har merket hverken forskjell i mengde eller smak:p men merket selv at det var mindre en periode fra kanskje uke 16-22 eller noe sånt, nå virker det å være god mengde igjen:)

Merket ikke noe på mellomste, hun var fylt 2 år 2 mnd før jeg ble gravid å avsluttet selv ammingen når jeg var 3 mnd på vei. Merket selv at det ble mindre melk å sikkert annerledes smak siden hun sluttet.

Når begynte melka å endre smak for Jr? Merket dere det? Ville de plutselig ikke ha lengre, eller merket dere ingen forskjell?
Her var d tomt når jeg var 4mnd på vei:) her ba han mindre om det, hvor han til slutt ikke spurte og jeg sluttet å tilby:)

går det an!? At den bare forsvinner? Håper ikke det skjer...
Tydeligvis! Nest yngste var jo da bare 13 mnd, og jeg hadde planer om å amme mye lenger... Ammet godt 3 ganger om dagen, men så plutselig begynte hn å bite og tulle, og da kjente jeg etter og prøvde få ut melk, og det kom ikke en dråpe! Fra mye til 0 på bare ei uke.. Synes det var veldig trist, men det var bare tomt, helt tomt! Ei venninne hadde det på samme måten. Men håper du slipper det da!

Min sluttet når jeg var gravid på ny.

Tydeligvis! Nest yngste var jo da bare 13 mnd, og jeg hadde planer om å amme mye lenger... Ammet godt 3 ganger om dagen, men så plutselig begynte hn å bite og tulle, og da kjente jeg etter og prøvde få ut melk, og det kom ikke en dråpe! Fra mye til 0 på bare ei uke.. Synes det var veldig trist, men det var bare tomt, helt tomt! Ei venninne hadde det på samme måten. Men håper du slipper det da!

så rart! Nå ammer jeg på natt også.. men det skal jeg slutte med i mars er planen.. men vil jo gjerne beholde resten av kosen. Jeg krysser fingrene for at den ikke forsvinner!:happy:

Merket ikke noe til det. Ble gravid når eldste var 6 mnd og fortsatte å amme til hun ikke var interessert lenger ved ca 1 års alder

Jeg sluttet å amme rundt uke 14 i svangerskapet, da var det jeg og ikke ungen som avsluttet så antar at smaken fortsatt var godkjent :p

Er 6+5 nå og ungen synes visst melken smaker bedre etter at jeg ble gravid. Han henger mye lenger i puppen nå i hvert fall :p

Mistet melka ved 10 mnd, da var jeg gravid på nytt uten å vite det, var da 11 uker. Men igjen så spiste vesla vanlig mat og da er det ganske normalt at melka forsvinner mer og mer.

Her ble det full stopp da jeg var 8-12 uker på vei med neste og barnet ca. 20 måneder. Regner med at det var forårsaket av graviditeten. Yngste er 22 måneder nå og ammes fremdeles.

Back
Topp