Dere som ammer!!

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Jeg er heelt ny på dette og lurer på noen ting..[8D]

Regner jo med at man må opp om natten for å amme endel ganger de første månedene. Men hvordan gjør dere det da? Tar dere med ungen og setter dere i en stol og ammer som dere gjør på dagen??

Eller tar dere bare med babyen i sengen og lar den ligge på puppen mens dere "døser" litt av?[8D]

ORIGINAL: Nemina85

Setter meg i sengen å ammer. Hadde jeg lagt meg ned å ammet hadde jeg bare sovnet[8D]

Men gjør det noe om man sovner litt da?[8D]

Jeg ammer i vår seng, men er våken slik at jeg får lagt han tilbake i sin seng når vi er ferdig med mat og rap. 

Jeg amma i senga[;)] enten sittende eller liggende.. Men låg jeg brukte jeg å sovne og småen spiste og spiste[8D]
Men han begynte å sove rundt når han var 6 uker da, så fikk ikke amme på natta så lenge[;)]
Han sov i ega seng.

Ammer liggende i senga [8D] Snur seg selv vekk fra puppen når hun er mett, så jeg sovner omtrent med en gang jeg har henta ho over og lagt ho til [:)]

Her er tulla 2 mnder på søndag:)
Når hun våkner tar jeg henne opp og skifter bleie hvis det trengs... Ellers så våkner hun når jeg gjør det etterpå:)
Bytter på henne og mater henne liggende i sengen... Hun sovner etterhvert og da flytter jeg henne til vugga si:):)

Jeg ammet i senga, kjempegreit og enkelt. Han lå som regel i vugga si rett ved siden av meg, så det var bare å legge han inntil.

sist gang lå jeg å ammet, denne gangen sitter jeg om natten. vet ikke hvorfor egentlig føles bare riktig å sitte denne gang

Egen seng hadde hu, men amma sittende i senga som regel. Hvis det var midt på natta, men om det var tidlig på morningen tok jeg hu opp i senga og amma hu liggende. Vi sovna som regel begge to på den måten da

Vi samsov for det meste i den perioden, jeg ammet i senga, også sovna vi igjen.

ORIGINAL: EricaJenta

Setter meg i sengen å ammer. Hadde jeg lagt meg ned å ammet hadde jeg bare sovnet[8D]

Nei, det syns ikke jeg. Noen ganger må man være økonomisk med egen søvn[:)]

ORIGINAL: Durken

ORIGINAL: EricaJenta

Nei, det syns ikke jeg. Noen ganger må man være økonomisk med egen søvn[:)]

Eneste var at jeg sov ubehagelig og hadde vondt når jeg vokna[8D]

Når snuppa mi var baby satt jeg i ammestolen på rommet hennes å amma.[:)] Jepp, ho hadde eget rom fra dag 1. [:)] Og vi var begge mere effektive med nattamminga når jeg bare satt meg inn til ho i stolen.[:)]

Jeg ammer liggende i sengen både om natten og om morgenen. Godt for meg og godt for ham[8D]

I begynnelsen satt jeg i en stol på soverommet, nå sitter jeg i senga. Ammer av og til liggende i senga på morgenkvisten, men er ikke så dreven på det...

Ligger som regel og ammer, sovner noen ganger også.. Andre ganger sitter jeg på sengekanten, begynt mer med det nå som hun har blitt gamlere, for da er det lettere å legge henne tilbake i senga si.

ORIGINAL: MammaOkt

Jeg ammer liggende i sengen både om natten og om morgenen. Godt for meg og godt for ham[8D]

Sign. [;)]

Satt i senga og ammet.
Fikk egentlig aldri til å amme liggende, før helt på slutten av ammeperioden.
Siden G hadde kolikk var vi også avhengig av raping m.m., og om vi lå ned sovnet vi bare sammen.
Når vi lå ble sugeteknikken hans feil, jeg ble sår osv.
Måtte sitte opp og ha god kontroll på hodet og munnen hans.

Satte opp senga hans med en side borte, festet til vår seng - så kunne jeg bare dra ham til meg og gli ham på plass, uten å måtte løfte så høyt/tungt.

Jeg ligger og ammer i senga mi..
Sovner nok ikke helt, men skjer avogtil det også..

Legger henne tilbake i sin egen seng etterpå..
Første tiden samsov vi...

Back
Topp