Dere som ammer...

me84

Elsker forumet
Hva annet får de i løpet av dagen?

Hvor mange måltider har dere(utenom pupp) og gir dere da pupp i tillegg til måltidet?

Jeg ammer og så får hun grøt og vann i 18.00 tiden, evt litt fruktmos el sviskemos i tillegg etter grøten og så pupp rett før leggetid 19.00

Men jeg føler kanskje hun er klar for noe mer på formiddagen,men hun er jo nettopp 5 mnd så vet ikke om vi bør vente...

Når vi våkner før hun pupp. Etter første dupp får hun grøt først, og pupp etterpå. Så får hun pupp på de to-tre neste måltidene (varierer litt hvor mange måltider det blir), så får hun grøt rett etter bading rundt 6-halv 7, og pupp igjen før hun sovner. [:)]

Mitt lille nurk er 5,5 mnd, men klar for mer enn bare puppen. Etter en mnd nå med smaksprøver så er vi nå oppe i fulle porsjoner med grøt til frokost og kvelds. I løpet av dagen får hun litt frukt og middag. Også puppen da så klart:) Lille nurk sover mye lengre lurer nå på dagtid etter litt mer mat i magen.

Har fullammet hele tiden, men den siste måneden har det vært fast at hun får grøt av 1 dl vann til kvelden, og ca et halvt glass sviskemos.
På dagen får hun av og til et glass frukt, og nå skal vi begynne å gi henne smaksprøver på middag.

han våkner i 6-7 tiden,da får han pupp
så våkner vi i 8 tiden da er det grøt og vann, av og till litt pupp etter grøten hvis han ikke vil ha vann
så er det amming resten av dagen til siste måltide kl 7 da er det grøt :)og evnt pupp/vann

ORIGINAL: me84

Hvor mange måltider har dere(utenom pupp) og gir dere da pupp i tillegg til måltidet?

Jeg ammer og så får hun grøt og vann i 18.00 tiden, evt litt fruktmos el sviskemos i tillegg etter grøten og så pupp rett før leggetid 19.00

Men jeg føler kanskje hun er klar for noe mer på formiddagen,men hun er jo nettopp 5 mnd så vet ikke om vi bør vente...

Akkurat sånn har vi også det.

Ok grei å høre hva andre gjør....jeg sliter med at hun har så korte lurer i løpet av dagen og håper kansje at formiddagsluren kan bli litt lengre hvis hun har noe mer i magen...er ikke utvilt når hun våkner.... men sover hele natten da så skal ikke klage,men for hennes del liksom

ORIGINAL: me84

Ariane bynte å få små posjoner med grøt før 1 uke siden idag faktisk.
Gir henne av å til banan i babyfeederen, men nå har jeg glemt den på hytta. Men tenkte å starte med litt fruktpure tidligere på dagen for hun er fortsatt våken 3-4 ganger fra leggetid til vi står opp. Er litt mye syns jeg. Holder med 2 ganger.
19.00 får hun grøt å så pupp kl 20.00 på soverommet da hun skal legges. Hun får en ca 10 ml med vann også etter grøten. Hun har liksom ikke fått det før så det er bare for å venne henne at hun får bittelitt etter gørten.

Fullammer fortsatt.Hun fikk en prøveporsjon med maisgrøt i går og i dag.

ORIGINAL: Irenemor82

Fullammer fortsatt.Hun fikk en prøveporsjon med maisgrøt i går og i dag.

Fullammet til nå, begynte med smaksprøve på grøt på søndag, så foreløbig er det bare noen få teskjeer på formiddagen, ellers pupp[:)]

får som regel grøt morgen og kveld( ammer før og etter) og gjerne litt frukt og prøver på litt middag også i løpet av dagen.

Pupper heile dagen.
Har begynt med noken få skjeier graut på kvelden etter at ho har fått melk.

Får mest pupp.. lager grøt hver kveld nå.. og varrierer veldig mellom 1 skje til en halv posjon (sånn ca..) får av og til frukt til formiddagsmat.. og av og til fått litt grønnsakspuré til middag de siste dagene..  

ORIGINAL: barehege

Får mest pupp.. lager grøt hver kveld nå.. og varrierer veldig mellom 1 skje til en halv posjon (sånn ca..) får av og til frukt til formiddagsmat.. og av og til fått litt grønnsakspuré til middag de siste dagene..  

får litt smaksposjoner m avocado m banan formiddag og noen skjeer grøt m frukt ettermiddag nå i starten

Ammer like mye som før [:)]

Men ammer før og etter frokost/kvelds - som er grøt

Midt på dagen i 4 tia +/- får han litt frukt - han liker ikke noe middag ... enda [;)]

Han har stort behov for mer mat enn pupp, sulten hele tia, hehe [8D]

Er din også født 26.02?[:D] 
Gjør det samme som deg foreløpig, fullammer og supplerer med grøt.

Hihi ja.) artig ! 26.2 kl 12.11 :) din da?

09:51 ;P Så arti:) Kanskje de er ment-to-be?[;)]

Back
Topp