Dere som ammer...

Glad70

Forumet er livet
...og som har bebiser som har sluttet med nattmat: Er det flere av dere som har merket at ulvehungeren har avtatt?

Snuppa vår sluttet å be om natt-pupp for ca 2,5 uker siden, og først nå begynner det å gå opp for meg hvorfor ikke de to siste brødskivene til frokost (pleide å spise 6...) smaker noe særlig godt lenger. Jeg trenger dem ikke! Ikke er jeg så desperat sulten lenger heller, før kunne jeg ikke få henne fort nok til å sovne i vogna etter morgenens pupp og stell, slik at jeg kunne starte prosjekt frokost for min egen del, nå kan jeg godt gjøre litt av hvert før jeg spiser frokost selv (sånn jeg var før jeg ble gravid).

Jeg har lurt litt på hva som ville skje når jeg sluttet å amme, om jeg kom til å ese ut/gå opp i vekt, på grunn av alt matinntaket (og godteri...), men igjen viser jammen naturen seg å være viselig innrettet, noe jeg synes jeg har fått mange eksempler på gjennom svangerskap og spedbarnstid.

kremt.....ble nesten mer sulten når jeg slutta å amme jeg....[8|][;)]

ORIGINAL: lillemolla

kremt.....ble nesten mer sulten når jeg slutta å amme jeg....[8|][;)]

Hmm... Merkelig! Er det da det heter at naturen har spilt deg et lite puss?

[:D][:D] kanskje det...

Når jeg tenker etter, så er jeg faktisk ikke så sulten lengre som jeg var da ida spiste "hele tiden".. [:)] 

æ har vært sulten konstant etter at æ slutta å amme... må spise på nåt hele tia omtrent...må slutte me d viss ikke enne d væll opp me litt for mange kilo [:@]

Back
Topp