Dere som ammer.

Januarbaby16

Flørter med forumet
Når ga dere flaske med morsmelk til barna deres første gang? Lillegutt er HELT avhengig av meg og det er kun jeg som klarer å roe han ned, han er 4 uker gammel. Pappaen hans får det ikke til og han blir ganske lei seg når han gråter i ett når han tar han, mens han roer seg med en gang han kommer til mamma. Tenkte kanskje at jeg skulle prøve å pumpe meg og få litt melk over i en flaske slik at pappaen kan få gi han mat, kanskje det hjelper litt på. I tillegg tenker jeg litt på dette med tilvenning av flaske, jeg ønsker jo å komme meg litt ut av huset uten babyen om en månedstid, er blandt annet invitert i bursdagsfesten til min søster som jeg ønsker å gå i, men da er jeg jo avhengig av at Isac tar flaske og at pappaen hans klarer å roe han ned og har "kontroll"... Noen som vil dele eventuelle tips og råd? Og hvilke flaske og pumpe dere bruker?:) har en manuell pumpe fra Avent men syntes ikke den er så bra.. Og varmer dere morsmelken i mikrobølgeovn eller i en panne med varmt vann?

Jeg ga han morsmelk på flaske 4 dagen, så pappa fikk gitt han melk;) for vi ønsket han skulle lære å drikke fra både pupp og flakse. men det var litt tidlig fant vi ut da han knudret med de forskjellige suge metodene, men så fikk vi taki flaske som blir mer eller mindre lignet puppe sug?! da var vi på rett kjør igjen;)

Ikke gidd flaske her enda , men lillemor her er også veldig mammasjuk, noe som pappan også suns har vært trist, men vi har bare passet på at han har tatt henne mye imellom ammingen osv, hun blir 7 uker nå på søndag å ja, hun er mammadalt osv men det er ingen andre enn pappa som får henne til å smile , pludre og gi god'blikk så mye, å hun roer seg fint til han også nå:)

Om det hadde holdt en hel kveld aner jeg ikke , å jeg er ikke klar for det selv enda , men jeg tipper at om 1 mnd så er alt annerledes hos dere , og at de to gutta dine vil kose seg gløgg ihjel med en kveld sammen, mens mamman koser seg :)

Ikke gitt flaske enda. Synes ikke det er nødvendig enda og vil gjerne holde meg unna flaske om jeg klarer det. Storesøsteren fikk flaske og ville fort ikke ha puppen etter oppstart med flaske. Tørr derfor ikke å prøve det denne gangen om vi ikke trenger det.
Morsmelk skal ikke varmes i Micro for da blir den ødelagt. Den skal varmes opp i f.eks en kopp med varmt vann. Er morsmelken fryst skal den tines før den varmes.

Har ikke prøvd flaske enda og kommer ikke til å gjøre det før jeg absolutt må.

Anbefaler å bruke de flaskene som skal etterligne brystet hvis du skal gi flaske

Her her vi prøvd Medela sin flaske som ligner pupp, lillemor strevde mye med den, så jeg ga den opp, men skal prøve igjen senere. I dag ( babyen er litt over 3 uker og ammingen går fint) har pappaen prøvd MAM sin flaske og det gikk veldig bra. Men her skal pappaen kun gi flaske når vi må, i dag har jeg vært helt utslitt etter ammingen i natt, så ordnet litt mm på flaske i tilfelle hun ble sulten mens jeg sov litt:)

Gir flaske til lillemor grunnet lite melk hos meg - så hun får mm som jeg pumper og mme på flaske.
Fått flaske siden hun var 2 uker.
Prøvde medela flaske siden jeg bruker den pumpa, men den skjønte hun ikke. Prøvde og Philips flaske, men den funka heller ikke. MAM flasken skjønte hun med en eneste gang :-)

Morsmelken varmer jeg opp i flaske i varmt vann.

Måtte pumpe å gi lille på sykehuset pga gulsott og lite energi hos henne til å spise selv. Gav da i kopp for å unngå sugeforvirring. Lille har ikke fått teken på puppspising ennå, men spiser fint med brystskjold
Pga brystskjold pumper jeg ett måltid til henne om dagen. Mye for å holde mm-produksjonen oppe, men også for at pappa'n kan gi henne av og til:) bruker MAM sine flasker og medela elektrisk pumpe, det funker veldig greit:) varmer melka i flaske i kopp med varmt vann:)

På helsestasjonen rådet de oss om å gi sukkervann på flaske for å vende babyen til med det hvis vi hadde behov. Mm er jo det beste hvis barnet vil ha det på flaske.
Dette er mitt fjerde barn, men jeg har aldri vendt de til med flaske. Har ikke hatt behov for det, så vet egentlig ikke hvordan en får de til å drikke av flaske......

Prøvde gi flaske når hu var 6 uker. Når jeg prøvde nektet hun flaske, hs sa det kunne være lurt noen andre prøvde, så mamma prøvde når hu var innom, s'da tok hu avent flaske med engang. Skal i 30 årslag i nabohuset i kveld, så tenkte gå over dit en tur, og har pumpet meg slik at jeg kan sitte litt mer enn 1 time :)

Lille her tar flaske han, har fått mme av og til i tillegg til mm. Tok bare en sjanse på at han ville ta flaske sånn som storebror gjorde og det gjør han. Tar pupp og tutt like mye fordet. Så her er det ikke noe sånn at får han flaske så vil han ikke ha pupp osv, fins sikkert de barna, men her takler han alt. ☺️ Er mam-flaske mg litt flat tutt, samme er smokken, ligner kanskje mer på puppen enn de store runde typene.

Var vel rundt 3,5 uke gammel når jeg forsøkte for første gang. Var ikke bare bare å få hun til å godta det, men når hun forstod at det kom melk ut og fikk det til så tømte hun det fort :p

Back
Topp