Dere som ammer

Bare vi som bruker lang tid? Hun spiser bare av en pupp, og jeg fikk sånn syntocinon spray på barsel. Men går fort minst 20-30 min på ett måltid.. Tenker det er viktig at hun får ligge til hun slipper selv, at da er hun mett og har fått i seg godt av den tjukkmelka.. Eller blir dette en uvane over tid?

Du kjenner best selv hva som er riktig for deg og babyen din :) Men her ligger han sjelden til han slipper selv, men han er fornøyd etter 15 min. Jeg "kobler" han av da, for å slippe å bli sår :) Med storesøster lot jeg henne ligge opptil 1 time, og fikk da store sår som blødde fælt.. Og det vil jeg ikke ha denne gangen ;) Fikk beskjed av jm på sykehuset at det er nok med 10-15 min. Han legger også fint på seg, så ser ut som at det stemmer her. Men så er det jo også forskjellig hvor fort/mye de suger, så man må nesten bare prøve seg fram.

Føler meg litt nybegynner på den her amminga! Fikk det jo aldri til med storesøster og husker tilbake med skrekk og gru! Nå når sårheten begynner å gi seg og jeg vet hun legger på seg kjenner jeg iallefall at skuldrene et senket og ser litt lysere på det! Men helsesøster mente at jeg burde prøve å legge henne til hver 3 time på dagtid og oftere på kvelden for å få den lengste soveøkta på natten. Hvor ofte spiser deres på kvelden ? Hun er ett lite (smågult) sovedyr så må vekke henne..

Bare vi som bruker lang tid? Hun spiser bare av en pupp, og jeg fikk sånn syntocinon spray på barsel. Men går fort minst 20-30 min på ett måltid.. Tenker det er viktig at hun får ligge til hun slipper selv, at da er hun mett og har fått i seg godt av den tjukkmelka.. Eller blir dette en uvane over tid?
Hadde aldri tålmodighet til veldig lenge sist. Bare det ikke blir helt sovepute og du blir sår så er det vel ok :)

Føler meg litt nybegynner på den her amminga! Fikk det jo aldri til med storesøster og husker tilbake med skrekk og gru! Nå når sårheten begynner å gi seg og jeg vet hun legger på seg kjenner jeg iallefall at skuldrene et senket og ser litt lysere på det! Men helsesøster mente at jeg burde prøve å legge henne til hver 3 time på dagtid og oftere på kvelden for å få den lengste soveøkta på natten. Hvor ofte spiser deres på kvelden ? Hun er ett lite (smågult) sovedyr så må vekke henne..

Min spiser hver 3-4 time hele døgnet, av og til hender det han vil ha etter bare 2 timer også, men sjeldent. Foreløbig ikke noe oftere på kvelden, men det er jo vanlig at de gjerne henger litt ekstra på puppen akkurat da. Ville vel bare lagt til hver 3 time jeg, og sett an om du trenger å legge til oftere etterhvert. Så lenge babyen sover og legger på seg, så hadde jeg ikke vekket oftere :)

Back
Topp