Dere som ammer

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hvor lenge varer et måltid? Går det fortere nå eller tar det like lang tid som før?

Og hvor lenge går det mellom hvert måltid?

:)

Vår spiser fort, så et måltid varer stort sett rundt 5 min og sånn har det vært hele veien. Han har også måltid der han spiser i 15-20 min men det er mer for kosen sin del (den aktive sugingen er ferdig etter ca 5 min) Tiden imellom varierer fra 1,5 timer til 3,5 timer (dagtid), men stort sett ligger det på mellom 2,5-3,5. Jeg forsøker alltid å la det gå minst 2 timer mellom ellers synes jeg fort han får vondt i magen.

Min spiser raskere nå enn før. Er han effektiv uten mye tull holder det med 5-7 min. Men han tuller mye siden han er så nysgjerrig og da tar det gjerne 15 min før jeg føler han er helt ferdig. Spiser ca hver tredje time på dagtid. På natt har han begynt å bruke meg som smokk, så aner egentlig ikke hvor mye han spiser.

Han her bruker fort 15 min pr måltid :) ca likens som før.
det varierer mellom 1t - 3.5t..

på nattan sover han først 6t så annenhver hver3t.. før sov han opp til 9t i strekk :(

Min gutt bruker ca fem-ti minutter per måltid hvis han ikke tuller. Han spiser ca hver andre time, kan gå opptil to og en halv.

Kunne også sove opptil 9 timer i strekk før, men nå er det mye mer tøys på natten. :arghh:

Rundt 15 minutter tenker jeg, ikke noe mindre hvert fall. Hun brukte lengre tid før, men da sovnet hun oftere så det var kanskje litt vanskelig å skille på aktiv spising og soving ;D

Hvor lenge varer et måltid? Går det fortere nå eller tar det like lang tid som før?

Og hvor lenge går det mellom hvert måltid?

:)

Et måltid varer mellom 5 og 20 minutter nå. Mye fortere enn før, han kunne bruke 45 minutter de første månedene...

Går mellom 1 og 4 timer mellom hvert måltid på dagtid :-)

Back
Topp