Dere som ammer...

januarbarn

Mitt første barn
Januarhula 2014
Hvor mange ganger i løpet av ett døgn og hvor lenge av gangen?

Jeg ammer 5 ganger og det tar fra 1 time til opptil 2.5 time (med noen småpauser).
Føler ammingen suger energien av meg når jeg ammer mer enn 1 time. Noen som føler det samme?


Fra mobil enhet
 
Ammer rundt 10 ganger i døgnet (noen ganger mer) han er effektiv ved brystet, spiser bare av et bryst per måltid. Bruker 10-15 min på å gjøre seg ferdig. På kvelden lenger, da spiser han seg opp for natta og kan ligge ca 30 min!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ammer nok minst ti ganger i døgnet, ja. Og min får flaske i tillegg!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ammer ca 10 gonger i døgnet, men vesla bruker ikkje å amme lenger enn 10-15 min. Ein time og meir høres ut som smokk-tendenser. Korleis ser h*n ut når du ammer? Bruker h*n kjevemusklane aktivt (bevegelse heilt opp til øyret) heile tida, eller berre i starten? Jento mi brukte meg som smokk i begynnelsen, når ho ikkje brukte kjeven aktivt lenger tok eg ho av, fekk ho til å rape, og gav ho smokken. Dersom ho var meir sulten spytta ho ut att smokken.. :)
 
Uhu 10 ganger i døgnet, jeg hadde nok ikke klart det. Trur ikke lillegutt hadde vært fornøyd med bare 10-15 min av gangen. Men han bruker meg nok mye som smokk ja. Må nok forandre litt må ammingen fremover

Fra mobil enhet
 
Ammer 8-9 ganger i døgnet, nesten på minuttet 10min hver gang. Skulle tro mini hadde innebygd klokke ;)
Enig med de over her som sa det hørtes ut som du blir brukt som smokk..har du prøvd å koble baby av brystet og gi smokk i stedet? Og har h*n riktig sugeteknikk og melken kommer greit ut? Dersom du ikke finner ut av det selv, hør på helsestasjon evt ammepoliklinikker der du bor (dersom dere har slikt tilbud) om de har noen gode tips :) lykke til! strevsomt å ha baby koblet til puppen nærmest konstant...ikke rart ammingen suger energien din :)
 
Vanskelig å forandre amme rutinen vår. Prøvde med smokk, men det er svært sjelden han bruker den. Skal høre med helse søsteren neste gang han skal veies

Forresten takk for meldingene deres;)


Fra mobil enhet
 
Min gutt er akkurat som din unge. Han spiser i 1t:) kveldene spiser han lengre. Tar han av puppen slik som andre anbefaler , men det hjelper ikke :) har innsett at han trenger den tiden:) han blir sint og grinete hvis ikke. Han får smokk i tillegg og jeg prøver å bytte med han i mellom slagene :) tror dette vil endre seg etter hvert :) og ja man blir sliten og matt av det. Heldigvis sover min krabat hele natten uten å spise :)
 
Jeg hadde samme problem med min første. Laaaaaange ammeøkter. Jeg ble anbefalt å avslutte etter 30 min. Da prøvde jeg å aktivere henne for å avlede litt. (Bære rundt og se på ting, holde opp leker, "prate" osv. Funket best om pappa holdt henne, så hun ikke kjente melkelukta...) Det var litt sutring i begynnelsen, men det ble bedre etterhvert.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Ammer vel en 8-10 ganger i døgnet. Han er rask og effektiv, bruker vel rundt 1o min på å gjøre seg ferdig :)
 
Heldiggriser! Jeg ammer kanskje 15-20 ganger i døgnet... Han spiser effektivt i 10 min..


Sendt fra iphone via bv forums app
 
Heldiggriser! Jeg ammer kanskje 15-20 ganger i døgnet... Han spiser effektivt i 10 min..


Sendt fra iphone via bv forums app
Jeg har forsøkt å telle idag, og er oppi 11, tror jeg. Det blir helt sikkert en gang til før midnatt. Minst! Bruker maks 7-10 min på hvert bryst, særlig på natten går det fort! Heldigvis :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har forsøkt å telle idag, og er oppi 11, tror jeg. Det blir helt sikkert en gang til før midnatt. Minst! Bruker maks 7-10 min på hvert bryst, særlig på natten går det fort! Heldigvis :)


Sent from my iPhone using BV Forum
De gutta våres altså! :p
Åja.. Jeg kan fort sitte oppe i 3 kvarter-time på natt...


Sendt fra iphone via bv forums app
 
Min gutt er akkurat som din unge. Han spiser i 1t:) kveldene spiser han lengre. Tar han av puppen slik som andre anbefaler , men det hjelper ikke :) har innsett at han trenger den tiden:) han blir sint og grinete hvis ikke. Han får smokk i tillegg og jeg prøver å bytte med han i mellom slagene :) tror dette vil endre seg etter hvert :) og ja man blir sliten og matt av det. Heldigvis sover min krabat hele natten uten å spise :)

Prøver å forandre rutiner, men som din blir lillegutt grinete hvis jeg tar han bort for raskt. Det virker som 40 min kan nå være ok. min en oppe bare en gang i løpet av natten... Smokken er fy-fy, lillegutt liker ikke og nå liker han ikke flasken heller:confused:

Fra mobil enhet
 
Min gutt er akkurat som din unge. Han spiser i 1t:) kveldene spiser han lengre. Tar han av puppen slik som andre anbefaler , men det hjelper ikke :) har innsett at han trenger den tiden:) han blir sint og grinete hvis ikke. Han får smokk i tillegg og jeg prøver å bytte med han i mellom slagene :) tror dette vil endre seg etter hvert :) og ja man blir sliten og matt av det. Heldigvis sover min krabat hele natten uten å spise :)
Nesten som min mini, bare at hun nekter å ta smokken. Om kvelden er hun nesten konstant på puppen fra kl sju til tolv. Så sover hun sammenhengende til mellom kl 6 og 9. I dag var hun tidlig zzzz kl 5, og nå som kl nettopp er stilt..zzzz

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
10-15 ganger i døgnet. Frøkna her er effektiv, hun bruker bare 10-15 minutter.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp