Dere som ammer

norwegianwood

Betatt av forumet
MAI 2013
Hvor lenge er det mellom måltidene på natten? Her har småen begynt å sove litt lenger strekk (5-6 timer), og da er det jeg som våkner med melkespreng... Hvordan gjør dere det?

Her har han gått fra mat hver tredje time til å sove rundt (9-11 timer). Ser ut som om brystene har blitt "vant". Har som regel ikke så mye spreng lengre :-) kan lett pumpe ut masse om morningen, så produksjonen er ok, men den verste sprengen kjenner jeg ikke noe til lengre :)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Det vil gå seg til, har hvertfall gjort det her! Før var det aldri mer enn tre timer mellom, så var det noen netter med lenger strekk og sykt vond spreng. Nå er det som oftest først ei lang økt (5-6 timer) og så en på 3-4t, og puppene har tilpassa seg det. Inatt gikk det 7,5t (ny rekord) og det gikk og helt fint. For en som er vant med store sprengpupper nesten hele tida var det litt skremmende med overgangen til nesten slappe lefser i forhold, men det er fortsatt nok melk i de (og den er tykkere), lillemann er fornøyd og det er jeg og. Trenger ikke lengre ammeinnlegg!

Så bare hold ut, mest sannsynlig vil de tilpasse seg spisemønsteret ganske fort :)

Først 5-6 timer så 3 timer .. varierer veldig no i ferien, siden det ikkje er noe rutine :p

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Her er det fortsatt maks tre timer mellom hver mating. Men som regel bare to..

Jente født juni 08
Gutt født mai 13

En mat om natten,første økt sover hun ca 6-7 timer og jeg har spreng,å,andre økt 3-4 timer og da har jeg enda spreng a hun drikker lite om natten:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Nå i ferien har det gått fra 4-5 timer til 6-8 timer mellom på natten. Ellers er det ca 2 timer

Her sover hun mellom 10-12t i strekk og jeg har ganske spreng når hun da våkner. Dette selvom hun har sovet slik i noen uker nå.. Men hun spiser veldig hyppig og mye om kvelden, så jeg tror det er det som gjør det..

Her sover han 8-9 timer i strekk på natten, og da har jeg sykt melkespreng. Såpass enkelte ganger at det renner gjennom ammeinnlegget og bh, og i natt måtte jeg vekke han kl 5 for det gjorde så vondt. I kveld skal jeg faktisk pumpe meg før jeg legger meg :)

Back
Topp