Dere som ammer

BølleBella

Elsker forumet
Hvor lenge tror dere at dere kommer til å amme?

Jeg har lyst til å fortsette leeeenge. Kanskje til hun er ett år gammel. Synes det er så innmari koselig [:D]
Men så spørs det da, med de tennene som MÅ komme en dag.. Hehe.

Er det forresten sosialt akseptabelt å amme lenge i deres kretser? Og hva anser dere som "lenge"? [;)]

bryr meg lide åm ka folk ront meg meine åm d, spesielt siden mange av de ikje har ongar sjøl.... tror de suns maks 1 år [&:]

Eg for min del kåmme nok t å slutta når han e 10-12 mnd, han skade meg [8D] klore, bite, rive, å e veldi nysgjerri på alt som sjer ront å prøve å ta me nippelen på tur....
Men om mårningen å kvellen går d veldi greit ennå for då e han marr solten å rolige når han spise [:D]

Ja, jeg synes også det er veldig praktisk å ha mellommåltidet under gensern. Ferdig varma opp! [8D]
Fader for no styr det er med denna nan'en. Ihvertfall synes jeg det. Hehe

Vil gjerne amme til hane er året jeg[:D]
Syes amming er koselig : )

Må da være flere som ammer her [:D][:D]

får se.... har ammet de andre til 15 mnd og 10 mnd så engang rundt der.... blir vell automatisk slutt etterhvert som eg begynner å jobbe, og hun sover hele natta :)

ORIGINAL: BølleBella

Må da være flere som ammer her [:D][:D]

Meg meg meg!!
Elsker å amme! Geez hadde aldri trodd at jeg skulle følt meg så hjemme som matlager!
Gruer meg SÅ til jeg begynner på job i april for da må jeg redusere på ammingen [:(]
Syntes det har vært helt fantastisk og skulle gjerne fullammet lengre hvis jeg kunne. Snuppa har vært skikkelig puppejente så det har vært fullklaff for oss.

Etter at vi begynte med litt fast føde har det blitt mindre melk, men vi koser oss forsatt med den kosetiden vi har ennå!
Håper det går like bra neste gang!

Jeg ammet til B var ett år, og tenker det blir noe lignende med K. Syntes det var greit å få tilbake kroppen min for meg selv da jeg [;)] (men så har jeg barn som absolutt IKKE vil ha mme, så jeg blir veldig bundet av å "alltid" være tilgjengelig) Men så var B klar for det også da, merket at interessen sank veldig når han nærmet seg året.

I min omgangskrets mener nok de fleste at rundt ett år er det på tide å slutte. Min mor synes 9 mndr er nok, mens min svigermor tør jeg ikke si hvor lenge hun ammet minstemann (men min mann syntes det var rimelig flaut [8D])...

Satser på å amme til hun er rundt 1 år. Merker jo allerede at hun har mindre tid til å ligge ved puppen, skal jo ha med seg alt som skjer. Men morgen og kveld skal vi vel få til frem til hun er 1 år får i håpe [:D]

Kommer til å trappe ned med og amminga og mes sannsynlig slutte til jeg begynner å jobbe..da er ho 10 mnd. Hvis ho ikke slutter selv før da. Storesøstra slutta av seg selv når ho var 9-10 mnd..

Håper vi kan amme til hu er ett år. Gjerne morgen mat og kveldsmat på slutten[:D]

Rundt mine kretser er det nok greit til barnet er et år. Det er forsåvidt helt greit, for jeg reagerer når jeg ser store barn forsyner seg av brystmelk[8D]

Aner ikke hvor lenge folk i mine kretser synes det er greit å amme, og ikke bryr jeg meg om det heller. [:D] Man må jo ikke amme offentlig når barna blir større. [:)]
Jeg vil gjerne amme til hun er 1 år, og gjerne lenger også. Men det er sånn jeg tenker nå, kan hende jeg mener noe annet om noen måneder. [:)] De er ganske spisse de to små tennene hun har fått, og når hun biter og jeg hyler så bare ler hun. [:D] Men jeg synes det er kjempe-kos med ammestundene våre. [:D]

Enda så godt jeg trives med å amme så må jeg trappe ned fremover før babyen i magen kommer ut. Vet ikke om jeg kan amme et nyfødt barn OG Maja samtidig? Maja er bare ett år når babyen kommer og jeg er redd hun skal bli sjalu når hun ikke får pupp mens lillebabyen gjør det. Er det teit av meg? :P

ORIGINAL: KajsaKrabat

Enda så godt jeg trives med å amme så må jeg trappe ned fremover før babyen i magen kommer ut. Vet ikke om jeg kan amme et nyfødt barn OG Maja samtidig? Maja er bare ett år når babyen kommer og jeg er redd hun skal bli sjalu når hun ikke får pupp mens lillebabyen gjør det. Er det teit av meg? :P

Jeg tror nok at du kan amme begge to. Vet ihvertfall om et par som har gjort det [:D] Så om du er komfortabel med det så er det jo bare amme i vei [;)]

ORIGINAL: mammacaroline

Tenker å amme så lenge han har interesse for det og at jeg synes det er ok..
Det er jo veldig bra å amme lenge, og det er akseptert hvertfall til barnet er rundt 2 år i mine "kretser"...
Så får se... Jeg synes det er praktisk å alltid ha mat med meg i puppene !! hehe ! ;)

Enig[:D]

her vil han absolutt ikke ha pupp,hylskriker hver gang jeg legger han til,vil heller ikke ha den på flaske......men nan..ja takk[:D]ammet masse i begynnelsen så er ganske fornøyd,må jo slutte en eller annen gang,

Jeg koser meg veldig med ammingen, skulle gjerne fullammet lenger. Så praktisk å alltid ha maten med seg ferdig temperert. Synes det er styr med denne maten. Håper at jeg kan fortsette å amme litt frem til hun er et år, kanskje halvannet. Så lenge hun vil selv da selvsagt.

Storesøster ble ammet til hun var 19mnd. Det siste halve året var det stort sett om morgenen i håp om å få sove litt lenger. Jeg syns selv det begynte å bli nok da hun lå å ammet og plutselig kom på noe lurt, løp ut av rommet og kom tilbake med en halvspist kjeks og hev seg over puppen igjenn. Snakk om "Milk and Cookies"... 

Men lillebror vet jeg ikke hvor lenge han er interessert, han måtte over på fast føde mye tidligere og liker heller ikke å bli ammet i søvn om kvelden sånn som storesøsteren.

Men hvor lenge det er sosialt akseptert? Det bryr jeg meg så ikke mye om all den tid ungen er for nyskjerrig nå til å ammes i offentlighet uansett. Men har i vennekretsen en tidligere fulltids-flaskemamma, ei som sluttet ved 8-9mnd, og ei som jeg trooor ammer snart 2åringen sin enda. Stort sprik altså, alle gjør det som passer for seg  [:D]

Jeg vil amme sålenge han har interesse for det, frem til han er rundt året.. [;)]

ORIGINAL: natta m/julispire

Satser på å amme til hun er rundt 1 år. Merker jo allerede at hun har mindre tid til å ligge ved puppen, skal jo ha med seg alt som skjer. Men morgen og kveld skal vi vel få til frem til hun er 1 år får i håpe [:D]

Back
Topp