Dere som ammer...

MeD|Ma

Andre møte med forumet
temaet har vell vært oppe mange ganger før, men dere som ammer - hvor ofte? I starten ammet jeg for skjeldent og han gikk derfor ned. Fikk derfor beskjed av helsesøster å amme han annen hver time.. Han gikk faktisk opp 500 gram på en helg så jeg har i vertfall nok melk :) Dette har jeg fortsatt med fordi han "krever" det nå og han er snart syv uker.. Synes det er alt for ofte og blir ganske sliten på slutten av dagen.. Hva med dere?

ORIGINAL: MeD|Ma

temaet har vell vært oppe mange ganger før, men dere som ammer - hvor ofte? I starten ammet jeg for skjeldent og han gikk derfor ned. Fikk derfor beskjed av helsesøster å amme han annen hver time.. Han gikk faktisk opp 500 gram på en helg så jeg har i vertfall nok melk :) Dette har jeg fortsatt med fordi han "krever" det nå og han er snart syv uker.. Synes det er alt for ofte og blir ganske sliten på slutten av dagen.. Hva med dere?

Jeg ammer når han ber om det [;)]
Det vil si når han begynner å grine [:D]

her er han tidsinnstilt på 3 timer. kun natta at han kan sove litt lenger[:D]
synes det er perfekt:)

Ammer når snuppa vil ha mat.På kvelden spiser hu mye og ofte,lite på natta (ca 2 ganger) og ca hver 3 time på dagen +/- noen ganger.
Men Maya var liten og jeg har mått vekke hu å gi hu mat hver 3 time...så nå er hu vant til det.

Etter det jeg har fått beskjed om at er at du bør amme minst 3. hver time dagtid![:)]

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Jeg føler jeg sitter med puppen ute, så godt som fra morgen til kveld.
Har null rutiner på matinga[&o]

Ammer kvar 2 til 3 time. om kvelden/natta før han sovner kan det bli oftere. kanskje bare ein time i mellom. men når han sovner første gang for natta kan det gå mellom 4-5 timer[:)]

sånn er det med meg også.. hvordan er det med melkesprengen etter de 4-5 timene da? :) Her kjennes de ut som kanonkuler.. hehe :)

ORIGINAL: dagny87

her er han tidsinnstilt på 3 timer. kun natta at han kan sove litt lenger[:D]
synes det er perfekt:)

Samme her [:)]

Ammer henne ca 3 kvar time, noen ganger oftere[:)] og om natten kan de gå 4 timer mellom[:)]

Når henne skriker etter mat. På dagen er det vell hver 3 time. Om natta kan det gå 5 timer. Hun legger godt på seg, så vekker henne skjeldent for mat. Noen ganger på dagen. Om det går over 4 timer. Da er puppene mine så harde at jeg MÅ amme :p

Mia styrer matingen selv. Etter at vi så det innslaget om barnets språk fra Oprah har vi blitt flinkere til å skjønne når hun faktisk vil ha mat.
Og det er deilig å kunne skjønne tidligere hva hun faktisk vil..
Så når Mia sier/smågråter "Neeh Neeh.." så pakkes puppen ut.. :)

ORIGINAL: *purple flower*

Ammer kvar 2 til 3 time. om kvelden/natta før han sovner kan det bli oftere. kanskje bare ein time i mellom. men når han sovner første gang for natta kan det gå mellom 4-5 timer[:)]

Mye likt her og [:)]

Sånn Ca hver tredje time på dagtid , på natta kan det gå 4-5 timer

ORIGINAL: Tussi75

Sånn Ca hver tredje time på dagtid , på natta kan det gå 4-5 timer

Hver andre, tredje time på dagtid. På natten sover han fra 22 til 08 uten pupp.

Hver andre eller tredje time på dagtid. En stund var det hver 3.time på natt. Men de siste dagene har hun kunnet sovet fra 4 timer til den lengste gangen som var 6 timer på kveld og  utover natta. (10 til 04 var rekorden [:D]), men så blir det plutselig hver andre time videre etter det igjen. Puppene ser dog ut til å tåle dette, for i løpet av denne uken, har jeg hatt tette melkeganger to ganger. Får steinharde områder på toppen, som bare går bort ved å amme hyppig og legge varme kluter oppå. Kjedelige greier når hun begynner å bli flink til å sove lengre perioder [:'(]

Her er det hver 2-3.time døgnet rundt! Bortsett fra ett opphold på 4-5timer den første soveperioden :) Han trenger ikke å begynne å hylgrine for å få mat her heller, han lager en sutrelyd og spreller med beina. Da er han sulten [:)]

(i natt tror jeg forresten han har begynt på økedøgn, spist hver eneste time [&o] Slitsomt. Jeg beundrer virkelig dere med barn med kollikk eller generelt mye nattevåk! Flinke og tålmodige er dere, og fortjener masse ros!!)

Her ammes det også ofte, føler jeg![:)] Det styrer Kasper... Som regel annenhver time på dagen.. Så har han to lange soveperioder på ca 3-4 timer i døgnet, ute i vogna på dagen, og første soveperioden om natta.. Alt i alt blir det vel bare ca 10 ganger i døgnet selv om det føles mye[;)]

Back
Topp