dere som ammer

gullimin

Forelsket i forumet
hvor lang tid bruker de små ved ett måltid?

her tar det mye tid. Lillegutt våkner og er skrubbsulten, spiser litt og så døser av. Eg skfiter da bleie på han bare for å få han våken slik at han kom fullføre måltide. Men etterpå kan han ligge leeeenge. Så vert måltid kan ta opp til en time...og når storesøster ikke syns det er så kjekt, såblir det litt slitsomt at det skal ta så lang tid... Prøve å gi han tutten på slutten når han bare ligger å kosesutter, men den er han ikke noe serlig gla i.. Han vil sovne ved puppen...men med en toåring i hus så er det ikke så lett å ha han til puppen store deler av dagen..

Og slik er det på natta og, så det blir ikke så mye søvn. Han vil ha mat hver tredje time og bruker en time på hvert måltid minst, så da blir det bare en halvannen time søvn på meg innimellom.. han tuller mye på natta!

Så kor lenge bruker de små ved puppen, og koss gjør dere det som evt har større barn.. ??

Varierer men sjelden mer enn 5 til 10 min[:)]

10-15 min kanskje..... litt lengre på kvelden.

ORIGINAL: anahen

Misunnelig ja!

Mikkel bruker evigheter!![&:]
Om natta bruker han ca 30 min..
Men på dagen bruker han ofte 1 time![&:]

ORIGINAL: Siljemor88

Misunnelig ja!

Oi, er effektiv han her da skjønner jeg[;)]
På kveld kan han kanskje innimellom bruke noen minutter ekstra, men nattammingen går somregel ganske fort også[:)]

ORIGINAL: Siljemor88

Misunnelig ja!

slik har jeg det også.
ikke alltid like greit når du har flere barn i hus [&:]

Ring ammehjelpen.. de skal ikke ligge mer en 10 min på hver..

ORIGINAL: mammas3gullunger

Ring ammehjelpen.. de skal ikke ligge mer en 10 min på hver..

Jo....hvor har du det fra?

Hvor lang tid: Som oftest 15-20 minutter, noen ganger lengre. Om natten sover jeg når hun ammer, og aner ikke hvor lang tid det tar.[:D]

Hvordan jeg løser det med storebror:
-Veldig ofte setter jeg meg i sofaen, og ber ham finne i bøker vi kan lese. Amming og lesing går fint sammen. "Mamma lese mer Tassen." kommer sannsynligvis til å være det første hun sier.[8D]
-Noen ganger finner jeg fram esken med puslespill, og sitter ved kjøkkenbordet og ammer og pusler.
-Ca en gang om dagen finner jeg fram rytmeinstrumentene hans, og setter på musikk. Han har noen sangbøker med cd, som hver varer i 30 minutter. Perfekt for amming, raping og tid for lillesøster til å sovne. Jeg klarer akkurat å spille litt på tamburin mens jeg ammer og synger.[8D]
-Noen ganger hvis storebror spiser, så sitter jeg sammen med ham og ammer. Da passer jeg på å finne i klut før jeg setter meg ned, så jeg kan få tørket av ham før han løper fra bordet. (Klok av skade etter å ha vasket en hvit stol 3 ganger på en uke.[8D])

Tror egentlig det er ganske sjeldent at storebror har oppdaget at jeg egentlig er opptatt med ammingen.[:)]

Aner ikke hvor lenge hun ligger påå hver..men hun kan gjerne amme i fire runder.. med oppbrudd for promping, bleieskift, raping etc.. så det tar sin tid. I natt brukte vi opp mot to timer før hun var klar for å sove igjen

her bruker vi 10-15 min ca. om natten, 5-10 min. så nattammingen går ganske raskt. tror både jeg og Benjamin er klare for å sovne fort igjen på natten[8D]

Back
Topp