Dere som ammer. Hvordan ser dagene deres ut? Hvor ofte osv.

Jeg har ikke sagt noe som helst om at man ikke bør amme i søvn...

Men min erfaring med mine babyer er at det noen ganger spiser ofte og dermed kun småspiser... og aldri kommer til den fetende melken... så min erfaring er at det kan være nyttig å prøve å vente litt med å amme... og vente litt betyr jo selvfølgelig ikke at man skal la babyen ligge å hylskrike fordi den er sulten! Regner jo med at de fleste mammaer har såpass vett at de vet hvordan sin egen baby er.

Og gav kun min erfaring, hva som har funket her..

Er så lei av folk som må utrivelige og bedrevitende. Skrev da tydelig at det kun var min erfaring med mine barn og at hvis man vil ha bedre svar så snakk med helsesøster!
 
Jeg skjønner ikke hvorfor man skal lage dårlig stemning her inne. Slik jeg ser det, deler folk av egen erfaring stort sett, og da må man selvfølgelig ta det forbeholdet at det som funker for noen, funker ikke for alle. Selv om mange sier akkurat dette eksplisitt, så blir det allikevel tatt ille opp. Vi er alle i sårbare situasjoner, med en liten og mer eller mindre krevende baby. Kan vi ikke bare være snille med hverandre, og tolke ting i beste mening?
 
Jeg skjønner ikke hvorfor man skal lage dårlig stemning her inne. Slik jeg ser det, deler folk av egen erfaring stort sett, og da må man selvfølgelig ta det forbeholdet at det som funker for noen, funker ikke for alle. Selv om mange sier akkurat dette eksplisitt, så blir det allikevel tatt ille opp. Vi er alle i sårbare situasjoner, med en liten og mer eller mindre krevende baby. Kan vi ikke bare være snille med hverandre, og tolke ting i beste mening?

Jeg tenker at Nekinna sitt innlegg var skrevet i beste mening, og at noen (som ikke står på terminlisten heller?) skal komme å si at hun gjør ting feil, det er jeg ikke med på.
 
Jeg tenker at Nekinna sitt innlegg var skrevet i beste mening, og at noen (som ikke står på terminlisten heller?) skal komme å si at hun gjør ting feil, det er jeg ikke med på.
Jeg tror det er flere her som leser med feile briller og ønsker å mistolke. Mine innlegg er ikke skrevet med en sur undertone eller noe, da er det dere som leser det slik. Beklager for at jeg kommer med tips og råd om hvordan man tolker om babyen er sulten eller trøtt, når det er ei som skriver at det er vanskelig å vite. Beklager at jeg videreformidler hva ammehjelpen anbefaler.

Vil dere kun ha svar fra de som står på terminlista så skriv på det hemmelige forumet. Var nettopp en tråd på det på generelt om at offentlige tråder dukker opp på tidslinja til alle uansett.
 
Jeg tror det er flere her som leser med feile briller og ønsker å mistolke. Mine innlegg er ikke skrevet med en sur undertone eller noe, da er det dere som leser det slik. Beklager for at jeg kommer med tips og råd om hvordan man tolker om babyen er sulten eller trøtt, når det er ei som skriver at det er vanskelig å vite. Beklager at jeg videreformidler hva ammehjelpen anbefaler.

Vil dere kun ha svar fra de som står på terminlista så skriv på det hemmelige forumet. Var nettopp en tråd på det på generelt om at offentlige tråder dukker opp på tidslinja til alle uansett.

Jeg er ikke den eneste som reagerer, så det er vel heller du som må gå i deg selv å se på hvordan du kan komme med tips og råd uten at du blir oppfattet som bedrevitende og utrivelig, istedenfor å påstå at flere vil lese med feile briller og mistolke.
Når du skriver ting som «Det er forskjell på sultgråt og trøttgråt. Og gråt er et sent tegn på sult - de viser mange tegn før det.», uten noe mer, så fremstår du som bedrevitende og utrivelig.
 
Og ja, trådene kan ses av alle. Men man kan ta høyde for at de man skriver til er nybakte, sårbare mødre.
 
Sånn ammet jeg også hele tida. Måtte vekke med bleieskift. Det gikk over :)
 
Og ja, trådene kan ses av alle. Men man kan ta høyde for at de man skriver til er nybakte, sårbare mødre.

LOL. Så da leses innleggene kanskje feil da når man er sårbar? ;)
 
LOL. Så da leses innleggene kanskje feil da når man er sårbar? ;)

Er ikke du litt for gammel til å skrive LOL og bruke hersketeknikk?
Nei, jeg tenker at når den som blir snakket til føler at den andre personen har vært utrivelig og bedrevitende, så stemmer det :) Og spesielt når andre bekrefter den følelsen.
 
Er ikke du litt for gammel til å skrive LOL og bruke hersketeknikk?
Nei, jeg tenker at når den som blir snakket til føler at den andre personen har vært utrivelig og bedrevitende, så stemmer det :) Og spesielt når andre bekrefter den følelsen.

Jøsses. For ei trivelig dame du er da!
 
Før ammet vi hver 1,5-2 timer på dagen ca 10-00. Hun har tidlig sovet lange økter på natta uten mat. Sovet til 05/06.
Nå ammer jeg 2-3 time dagen (11-00) så sover hun til 06/08 Før ny amming og sover til kl 10/11. Hun er straks 11 uker.
 
Før ammet vi hver 1,5-2 timer på dagen ca 10-00. Hun har tidlig sovet lange økter på natta uten mat. Sovet til 05/06.
Nå ammer jeg 2-3 time dagen (11-00) så sover hun til 06/08 Før ny amming og sover til kl 10/11. Hun er straks 11 uker.

Hjelpes, det er ikke værst å ha 11 timers natt med 6 timer sammenhengende x2 med nyfødt. Så deilig!
 
Ser du har fått mange tips om selve ammingen, så jeg vil bare tipse deg (og dere andre) om en baby tracker-app. Da er det lettere å registrere ammeøkter, se trender for ammingen og den har også mange andre funksjoner (søvnregistrering, pumping, vekt) :) det finnes flere typer, men min heter baby tracker og er veldig enkel og oversiktlig.
SmartSelect_20180729-094207_Samsung Experience Home.png
 
Jeg er enig med de som sier at det er viktig å prøve å forstå hvorfor babyen gråter, og ikke automatisk anta at babyen er sulten hver gang den gråter. Jeg sier overhodet ikke at du har gjort noe feil her, du skal ha ALL ære for den innsatsen du gjør for barnet ditt. Men det kan være vanskelig å tolke babyens signaler og ut fra denne listen så ser det ut som om babyen din får veldig lite søvn på dagtid?
Har dere forsøkt smokken i det siste?
 
Kan anbefale deg å laste ned en gratis app som heter Nursing Timer. Da får du fort kontroll på hvor lenge han har vært på hver pupp.

For det andre vil jeg si at min sønn også vil ha pupp hele tiden. Han la fint på seg ved kontrollene til helsesøster, så da sa hun at vi fint kunne kutte litt ned på ammingen. Hvis vi klarte det burde vi klare å la det gå 3 timer fra jeg startet å amme sist, til neste gang. Da lærer han fort også å bli mer effektiv.

Det var litt vanskelig i begynnelsen, for det ble en del byssing fra vår del for å underholde han til at det hadde gått 3 timer, men det går mye bedre nå. Så jeg kan anbefale å prøve å la det gå 3 timer imellom så lenge babyen din legger på seg greit.
 
Back
Topp