Dere som ammer: hvilken prevansjon bruker dere?

ORIGINAL: EarlGrey

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Orker ikke proppe kroppen med hormoner - så syns dette er vanskelig. Hørt mange ammingen har gått skeis hos etter å ha begynt med Cerazette, så det utgår... Har veldig menssmerter, så spiral utgår vel den og (iallefall før fødsel- så håper egentlig at dette bedrer seg nå).

Lite keen på regnfrakk frem til neste barn!![8D] 

dette har jeg aldri hørt. hvorfor skulle minipillen gå utover amming? jeg hadde ikke problemer;)

ORIGINAL: Rosa Mirabella

Takk for svar alle sammen! Jeg tror jeg må tenke litt mer på dette her.. Men dere som vet litt om spiral, er det greit å ha mens man ammer? Kobberspiral f.eks, det har vel ingen slike bivirkninger som hormonprevansjon kan ha? (kviser, vektøkning,mindre sexlyst). Hvordan er det når man vil bli gravid igjen etter å ha gått på spiral? Kan det ta lang tid før man kan bli det?

vil du snart ha et barn igjen hadde jeg ikke giddet å satt inn spiral... siden du må ut med 1200 eller mer på hormon. kobber var vel ikke så dyr da,den er jo bedre økonomisk å sette inn om du snart vil ha en igjen.. var det 400 eller noe legen sa..
spiral kan man ha når man ammer=)

jeg har aldri hørt eller lest.. skjønner ikke hva den kan gjøre med ammingen..hvordan vet man det er pillen? alt ok igjen etter på?

foreløbi har vi ikke brukt noenting, men har fått en resept på minipillen som jeg ikke har tatt ut enda.

ORIGINAL: *sue

aldri hørt at cerazette kan ødelegge amminga...isåfall hvorfor? får man mindre melk?[:)]

må dytte. syns det hørtes veldig merkelig ut

http://www.babyverden.no/Har-barn/Sex-og-samliv/Amming--prevensjon/

Under denne artikkelen står det en kommentar, der er det også noen som påstår at man kan miste melken av cerazette. Men ingen dokumentasjon.

har ikke noe tro på cerazette går utover amming. det er en av de få tinga man kan ha når man ammer. om ammingen har gått skeis med den prevansjonen hadde den vel gjort det uansett??
mulig jeg ikke tror på det siden jeg var så fornøyd.=)

ORIGINAL: Sjefens Mamma

Takk for svar alle sammen! Jeg tror jeg må tenke litt mer på dette her.. Men dere som vet litt om spiral, er det greit å ha mens man ammer? Kobberspiral f.eks, det har vel ingen slike bivirkninger som hormonprevansjon kan ha? (kviser, vektøkning,mindre sexlyst). Hvordan er det når man vil bli gravid igjen etter å ha gått på spiral? Kan det ta lang tid før man kan bli det?

Kobberspiral har ingen hormoner og dermed ingen bivirkninger av den sorten. Men noen blør mer under mens og kan ha mer menssmerter. For meg var det motsatt. Har aldri før hatt så regelmessig mens som med kobberspiral. Blødde normalt og hadde ikke mer smerter. Var perfekt for meg. Skal aldri mer ha noe med hormoner. Og ble forresten gravid ca. 2 uker etter jeg tok den ut:)

Yes[:D] Det høres jo kjempebra ut[:D] Jeg har aldri vært plaget av menssmerter eller sterke mensblødninger, så akkurat det tør jeg ta sjansen på! Husker du hvor mye kobberspiral koster, og kan fastlegen min sette den inn?

Tror jeg betalte 500kr hos gyn. Da kan man vel ha den inne i 5år tror jeg. Men kan jo ta den ut når man vil:) Vet ikke om fastlegen kan sette den inn, men skulle tro det dersom du skal ha etterkontroll der. Men vet ikke:)

ORIGINAL: *sue

det at mange mister melka i en kommentar?
hvem er alle andre?

Når det var noe jeg ville ut på som jeg ikke fikk lov til da jeg var yngre, sa jeg jo at alle andre fikk lov...
selv om det kanskje var max 2[8D] hehe

Alltids noen som har ``uflaks``[:)]

hehe.. alle andre får lov.. vittig-husker jeg sa det mange ganger til mamma og pappa!=)

hehe.. igrunnen sjeldent. ble fort gjennomskuet,kan ikke skjønne det;)

Back
Topp