Dere som ammer ennå

Krica

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
..Hvor mye ammer dere?
Vurderer å kutte ut ammingen på dagtid nå. Her ammes det morgen, kveld (natt) og en til to ganger på dagtid. Vet ikke hva som er vanlig, og hvor mye de trenger nå som de er blitt så stor. Han spiser godt med fast føde.
 
Er ca det samme her. Dagtid varierer veldig fra omtrent ingenting til 2-3 ganger, da gjerne før måltid (når jeg skal gi mat begynner ham gjerne å hyle til jeg gir han pupp og så spiser han gladelig etterpå... så tror han gir beskjed om hva han vil ha). Om vi ikke er hjemme blir det gjerne lite amming for da er det så mye annet som er mer interessant.
 
Ammer mye kveld, natt og morgen, prøver fortvilt å få henne til å sove ;p 0-2 ganger på dagtid :) jeg har lyst å slutte med nattamminga, men kjenner ikke jeg gidder å ta kampen når vi sover så dårlig fra før av.
 
Ammer mye kveld, natt og morgen, prøver fortvilt å få henne til å sove ;p 0-2 ganger på dagtid :) jeg har lyst å slutte med nattamminga, men kjenner ikke jeg gidder å ta kampen når vi sover så dårlig fra før av.
Samme her. En kamp av gangen. ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Ca det samme her, kommer nok til å fortsette en stund til.
 
Sniker litt ;)
Men vil bare fortelle dere hva min hs sa om amming i denne alderen.

Jeg ammer fortsatt 4 ganger i døgnet (innimellom mer), to ganger før jobb og to ganger etter jobb.

Hs sa det at hvis babyen fikk 3-4 ammemåltider i døgnet, pluss ett grøtmåltid og ost/yoghurt/melkeprodukter i løpet av dagen så ville det dekke behovet for kalsium. Da trengte vi ikke begynne med erstatning nå som det er så tett oppimot vanlig melk.
;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Sniker litt ;)
Men vil bare fortelle dere hva min hs sa om amming i denne alderen.

Jeg ammer fortsatt 4 ganger i døgnet (innimellom mer), to ganger før jobb og to ganger etter jobb.

Hs sa det at hvis babyen fikk 3-4 ammemåltider i døgnet, pluss ett grøtmåltid og ost/yoghurt/melkeprodukter i løpet av dagen så ville det dekke behovet for kalsium. Da trengte vi ikke begynne med erstatning nå som det er så tett oppimot vanlig melk.
;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Takk! Endelig noen som har et konkret svar på det. Da fortsetter jeg med et måltid på dagen til han runder ett år. :) Her er det mme-nekt uansett. ;)
 
Her får han fortsatt en gang på dagtid, morgen og kveld + 1 gang om natta. Skal reise bort en helg snart og er litt usikker på om jeg gidder å pumpe, blir ikke tilstoppet når vi hopper over et par måltider... Så det er mulig det blir en naturlig avslutning da. Mini er ikke så glad i flaske og MME da, så blir spennende å se hvordan pappaen løser den :p
 
Her får han fortsatt en gang på dagtid, morgen og kveld + 1 gang om natta. Skal reise bort en helg snart og er litt usikker på om jeg gidder å pumpe, blir ikke tilstoppet når vi hopper over et par måltider... Så det er mulig det blir en naturlig avslutning da. Mini er ikke så glad i flaske og MME da, så blir spennende å se hvordan pappaen løser den :p

men du bør jo tenke på at babyen din fortsatt trenger melk, for det er stort behov for kalsium.
Jeg ville ikke ha kutta amminga nå hvis ikke babyen tar mme, ville ikke risikert kalsiummangel.....
han er bare 9 mnd, er fortsatt 3 mnd igjen til han kan drikke noe annet... Og kan ikke spise mye melkeprodukter enda.....
 
Takk! Endelig noen som har et konkret svar på det. Da fortsetter jeg med et måltid på dagen til han runder ett år. :) Her er det mme-nekt uansett. ;)
Bare hyggelig å kunne gi deg svar på det du spurte om ;)
Men mi var kanskje noen uker eldre når jeg snakka med hs og jeg skulle begynne å jobbe. 10.5 mnd
Var mme-nekt her og, så derfor synes jeg det var viktig å opprettholde amminga sånn at hun får det hun trenger. Jeg fortsetter gjerne noen mnd til jeg da ;)
 
Bare hyggelig å kunne gi deg svar på det du spurte om ;)
Men mi var kanskje noen uker eldre når jeg snakka med hs og jeg skulle begynne å jobbe. 10.5 mnd
Var mme-nekt her og, så derfor synes jeg det var viktig å opprettholde amminga sånn at hun får det hun trenger. Jeg fortsetter gjerne noen mnd til jeg da ;)
Han er ti mnd da, så ikke så mye forskjell. ;)
 
Her ammer vi tidlig morgen (slik at eg får sove litt lenger :p) og sporadisk utover dagen. Noen dager mer enn andre. Og kommer til å fortsette med det til han ikke vil mer. Får hipp om natten og noen ganger på dagtid vist vi er på farten og det ikke passer å amme.
 
Back
Topp