Dere som allerede har vært på tidlig ul

ALN89

Forumet er livet
Når tok dere?

Kjenner lysten skriker etter å se etter liv og se om det bare er en.. En kollega drømte at jeg var gravid med trillinger for et år siden.. :o håper virkelig ikke hun er sanndrømt :p

Har allerede hatt to pga blødninger. Den første da jeg var 5+2, så bare fostersekk, men fikk i hvertfall bekreftet at det vare var én :) Neste 6+2, da så vi en liten klump med hjerteklaffer ;) Skal på enda en nå til uka. Jeg tror jeg settes tilbake noen dager, så jeg tok vel den første ul veldig veldig tidlig.

Jeg skal på tirsdag, men vet ikke hvor langt jeg er på vei, bare at det er nok mellom 5-8 uker ca, er derfor jeg skal :p

Var på en 6+2 og en 7+3. Ville gått fra 8 uker siden det er en slags magisk grense for om det går bra eller ikke. Risikoen er hvertfall betraktelig mye mindre :)

Var på en 6+2 og en 7+3. Ville gått fra 8 uker siden det er en slags magisk grense for om det går bra eller ikke. Risikoen er hvertfall betraktelig mye mindre :)
Mener du fra 8 fullførte eller påbegynt uke 8 :)

Lysten sier NÅ, men fornuften ber meg vente :)

Jeg har fått time på sykehuset til fredagen, er da 7+3. Så håper denne gangen alt er bra og får sett hjerte slå:happy:

Jeg var rundt 8 uker sist pga blødninger, og det var ett utrolig syn! En liten klump med armer som sprella, veldig artig å se :)
Så var vi i rundt uke 12-13 og fikk se tydelige fingre og tær. Denne gangen skal vi rundt 12 :)

Synes det er ganske flott bare det å få se hjertet jeg da :) Men sist var jeg i uke 9+3 eller noe sånt, og det var kjempekos! Da ser man jo faktisk at det er en liten babybamsemums :)

• Liker
Reactions: Mae
Jeg var nå i uken, var da 6+3, var fantastisk å se at det var noe inne der :-) jeg gikk så tidlig på grunn av smerter. Etter tunge løft på kveld så har jeg nesten ikke klart å stå oppreist. I tillegg til at orgasme har vært en straff.. Alt så fint ut, var bare muskelen min så var litt annerledes å dette kunne skape ekstra smerter i denne perioden. Skal nok tilbake rundt uke 12-13 for å se at spiren har utviklet seg videre :-)

Vi skal i uke 13-14, etter uke 12 ser man om det er misdannelser eller kromosonfeil.

Har allerede fått sett på utvendig ul at det var en liten prikk der i uke 6, (var redd det var to!:p) Fikk det på legekontoret ;)

Jeg var i uke 7, ble satt tilbake til 6+4 da men, og skal tilbake i uke 12-13 formålsparagraf at alt er i orden før vi forteller det :-) har hatt to sa så jeg MÅ vite at det er i orden før jeg forteller det ;-)

For å se mente jeg.... Ikke formålsparagraf.... Ipadn retter på de merkeligste ting....

Kanskje dumt spørsmål, men tar de ultralyden fra utsiden eller innsiden så tidlig? Betaler dere selv?

Jeg var 5+6 pga blødninger. Jo lengere du klarer å vente jo mer får du jo se :) Sier jeg om skal på ny tidlig UL på tirsdag 7+5 :P

Vi skal i uke 13-14, etter uke 12 ser man om det er misdannelser eller kromosonfeil.

Har allerede fått sett på utvendig ul at det var en liten prikk der i uke 6, (var redd det var to!:p) Fikk det på legekontoret ;)
Har lest at nakkefold synes mellom uke 10 og 13, helst i uke 12. Noen som vet sikkert?

Jeg var da jeg var 6+3. Fikk se hjertet som banket og det var kjempefint! Også er det bare én der inne ;) skal på ny i uke 12

Kanskje dumt spørsmål, men tar de ultralyden fra utsiden eller innsiden så tidlig? Betaler dere selv?
Best med fra innsiden så tidlig. Jeg betaler selv fordi jeg ikke har noen medisinsk grunn til å be om tidlig ul, jeg var kun bekymret... ;) betaler den i uke 12 selv også siden man i følge loven ikke har krav på en ul da. Dette er selvfølgelig annerledes for dem med komplikasjonshistorikk...

Back
Topp