dere so leier ut

Neri83

Forelsket i forumet
Vi har kjøpt brannslukkningsapp, fiksa terrasse og behandlet den. Scanna kvitteringene og sendte det te huseieren. Trekte det fra husleia. For eit år sida!!! Denne mnd har vi pressa ho litt ang husleie og vedlikehold av huset ute. Og plutselig no kjem ho og seie kopi ikkje er bra nok og beg å kjefte oss huda full. Samtidig ve ho øke husleia uten skriftlig varsel og ha tebake betalt for det vi har trekt Er ho heilt på trynet eller er vi?

Har dere avtalt at dere kan fikse opp for så å trekke det av på husleia? Brannslukningsaparat skal det jo være i leiligheten og er huseiers ansvar, men fiksing av terasser ol. må nok være godkjent på forhånd.
Huseier kan indexregulere leia en gang i året, men dere skal ha skriftilg varsel en mnd i forveien, mener jeg det var.

Ho sa ja då vi spurte ang både ordninga av terrassen og dei apparatene. Kan ho øke den med 500.-?

Det i fjor, brannslukkingsapparat helt i orden. Det skal det være der, den er grei.
Det andre kommer vel an på avtalen :S

Men det nå, jeg skjønner ikke helt hva du mener med at dere har "pressa henne litt" ang husleie og vedlikehold av huset ute...? Kan du utdype litt, kanskje?

Neri83 skrev:
Ho sa ja då vi spurte ang både ordninga av terrassen og dei apparatene. Kan ho øke den med 500.-?

Hvor mye leien kan økes kommer an på hva dere betaler i husleie. Vi fikk økning på 264 kr, og da var husleien på 8000.
Du kan regne ut indeksen her: http://www.ssb.no/vis/kpi/kpiregn.html

Vi måtte utsette husleia 3 daga pga vi ødela noko på bilen. Ho har sagt ho ikkje orker å engasjere seg i huset. Og når vi vil gjære terrassen barnesikker so vil eg seie vi gjør ho en tjeneste. Ho har godkjent alt skriftlig pr sms, men nektar å tru det sjølv om vi syne ho det.

Neri83 skrev:
Vi måtte utsette husleia 3 daga pga vi ødela noko på bilen. Ho har sagt ho ikkje orker å engasjere seg i huset. Og når vi vil gjære terrassen barnesikker so vil eg seie vi gjør ho en tjeneste. Ho har godkjent alt skriftlig pr sms, men nektar å tru det sjølv om vi syne ho det.

Men hva var den nye greia nå, som gjorde at hun ble vrang på det fra i fjor?

©Smartass skrev:

Neri83 skrev:

Fordi vi måtte utsette husleia

Neri83 skrev:

©Smartass skrev:

Neri83 skrev:

Fordi vi måtte utsette husleia

Jeg kan jo forstå at hun ikke er så veldig fornøyd med det. Skal jo ikke gå utover henne at dere får andre uforutsette utgifter. For utleier er jo deres leieinntekter en inntekt de forventer til en bestemt dato, og har muligens utgifter selv som den skal brukes på. Jeg hadde jo heller ikke vært spesielt fornøyd hvis jeg hadde forvente penger en bestemt dag, og jeg ikke fikk de når jeg skulle. Håper i hvert fall dere spurte henne i forkant om det var ok å utsette husleien et par dager, ikke bare tok det for gitt? Men teit å dra opp ting som skjedde for et år siden av den grunn!

Ok, det bare hørtes ut som det var noe helt annet det var snakk om i HI, slik du beskrev det der. Du sier du har det skriftlig fra henne (sms), da dere avtalte det med terassen. Det holder nok. Så er det fint å si fra hvis husleia er forsinket:)

Back
Topp