dere so har tatt mandlene

Neri83

Forelsket i forumet
Kor alvorlig måtte det være før dei opererte? Gått rundt med to ballonga på halsen, puste/svelge vansker og whisky stemme i 6 mnd no. Legen seie eg bare litt rød i halsen. Lure på å snakke med ein anna.

Hadde luftveisinfeksjoner og halsbetennelser månedlig i 7-8 mnd. Hadde jeg dog visst hvor vondt det var å ta de bort hadde jeg aldri gjort det. Halvannet år siden jeg tok mine, jeg er enda ikke sikker på om det var verdt det

Halsbetennelser annenhver mnd i et år, før det ca 3 ganger i året. Hadde også problemer med å sove. 

Det er helt fryktelig vondt å fjerne de som voksen, så jeg ville fått det vurdert av en ØNH lege om det er helt nødvendig eller om det er andre tiltak du kan gjøre. Siden du har ballonger på siden av halsen så kan det jo hende det er lymfeknutene som er hovne og ikke mandlene. En lege ser raskt om det er hovne mandler og kaller ikke det litt rød i halsen ;) 

No stola eg ikkje på legen min, ho kan prestere å spør kva medisin eg ønsker. Sida eg er so "up to date" so ho kalte det. Eg kan sjå mandlane når eg gapa. Men evt kva andre tiltak finnes det trur dere?

Jeg hadde kraftige halsbetennelser månedlig i nesten to år, før legen min kom på at det kanskje hadde vært en idé å ta mandlene. Jeg var sykemeldt 2-3 dager HVER måned på grunn av disse halsbetennelsene...
Det var TIL DE GRADER verd det, selv om jeg hadde så hinsides innforjævlig vondt de tre ukene etter operasjonen (fikk ikke i meg noe, hverken mat eller drikke, ble innlagt etter halvannen uke, helt uttørket).
Har ikke hatt én eneste halsbetennelse siden. Det er akkurat 4 år siden jeg tok dem.

Back
Topp